اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

تحریم های جدید فلج کننده تر از تحریم های سابق/ دولتی ها نمی خواهند بپذیرند «بت برجام» خراب شده است

تحریم های جدید فلج کننده تر از تحریم های سابق/ دولتی ها نمی خواهند بپذیرند «بت برجام» خراب شده است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: در برابر این بدعهدی ها باید اقدام متقابل و تلافی جویانه انجام می دادیم اما مسئولان ما نمی خواهند قبول کنند که برجام نقض شده است، آن ها از برجام بتی ساخته اند که خیلی وقت پیش خراب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان؛ فاطمه قتحی در گفتگویی با اشاره به وضع تحریم های جدید علیه ایران با حداکثر آرا در آمریکا اظهار کرد: این اتفاق نقض آشکار برجام است و متاسفانه مسئولان کشور ما با وجود آنکه بدعهدی آمریکایی ها، مرگ برجام و تابوت آن را می بینند اما همچنان اهمال کاری کرده و مصامحه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان زنان,

وی با بیان اینکه دولت با اعتماد به آمریکا کشور را در معرض تحریم‌ های جدید و گسترده قرار داده است، به نقض آشکار برجام توسط آمریکا در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: در برابر این بدعهدی ها ما نیز باید  اقدام متقابل و تلافی جویانه انجام می دادیم اما مسئولان ما نمی خواهند قبول کنند که برجام نقض شده است، آن ها از برجام بتی ساخته اند که خیلی وقت پیش خراب شده اما نمی خواهند این موضوع را بپذیرند.

,

کارشناس ارشد مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال، که چرا با وجودی که برجام بر اساس «اطمینان متقابل» به امضا رسید، همچنان تحریم های سنگین علیه ایران وضع می شود، گفت: این اطمینان یک طرفه بوده و متقابل نبوده است.

,

به گفته وی آمریکایی ها هیچگاه به ایرانیان اطمینان نکرده و نخواهند کرد و در این میان تنها ایران به صورت یک طرفه و بدون هیچ تضمینی به دشمن خود اطمینان کرده است.

,

وی در خصوص آخر و عاقبت قراردادهای مکرر با سرمایه گذاران خارجی مانند توتال و … بیان کرد: نقض آشکار برجام توسط آمریکایی ها موجب زیان دهی ایران در قراردادهایی نظیر توتال و سایر قراردادهای نفتی خواهد شد چرا که قرارداد توتال با مشورت آمریکایی ها انجام شد ما به دوران قبل از صنعت ملی شدن نفت رسیدیم پس نظام سرمایه داری و اقتصادی یکپارچه هیچگاه کاری نمی کند که به ضرر خودشان باشد و فقط برای از پای درآوردن ایران کار می کنند.

,

قتحی ادامه داد: اگر ایران همین حالا بخواهد به شرایط پیش از مذاکرات و برجام برگردد طبق گفته آمریکایی ها حداقل سه سال زمان نیاز دارد؛ البته طبق گفته مقام های ایرانی هیچ مشکلی وجود ندارد و می توان به زمان قبل از برجام برگشت اما باید توجه کرد فقط برای بازسازی آب سنگین اراک که با بتن پر شده دو سال زمان نیاز داریم چرا که سانتریفیوژهای باز شده دیگر کارایی ندارند چگونه می توان ادعا کرد که می توان بدون هیچ زمانی به حالت قبل از برجام برگردیم؛ قطعا این یک پروسه زمانبر است.

,

وی با بیان اینکه روسیه و کره شمالی نیز تحریم شده اند و می توان با این دو کشور برای مقابله با آمریکا ائتلاف اقتصای تشکیل داد، افزود: روسیه به دنبال اثبات خود و ایستادن در برابر امریکا است، البته کره شمالی اقتصادی ورشکسته دارد و در نهایت بتوان با این کشور ائتلاف اسمی داشت اما در این میان می توان با کشورهایی دیگر نظیر چین که به دنبال زمین زدن آمریکا برای منافع خود هست، هم وارد ائتلاف شد.

,

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه تحریم های جدید، مادر تحریم ها است، خاطر نشان کرد: تحریم های جدید اساسی تر و فلج کننده تر از قبل برجام بوده و حد و حدودی ندارد و به نظر می رسد علاوه بر اینکه تحریم های قبلی به ایران بازگشته تحریم های جدید فلج کننده تری برای ایران وضع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه