اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مادر تحریم ها زمینه برای گسترش انواع تحریم ها را فراهم می کند/روحیه سازش با آمریکا اشتباه است

مادر تحریم ها زمینه برای گسترش انواع تحریم ها را فراهم می کند/روحیه سازش با آمریکا اشتباه است
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مادر تحریم ها زمینه برای گسترش انواع تحریم ها را فراهم کرد افزود: این تحریم ها برای رییس جمهور آمریکا شرایطی را ایجاد می کند که هر وقت خواست متناسب با شرایط خودش تحریم ها را گسترش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با صبح الوند با بیان اینکه آمریکا با استفاده از ابزار و اهرم تحریم ها درصدد هست همه را مجبور به عمل مطابق با میل آنان کند افزود:  این سیاستی که آمریکایی ها در قبال برخی از کشورها در دست گرفتند برای فشار بر انها و هم سو کردن انها با خود بوده است و هیچ گاه این تحریم ها در عرصه عمل موفق نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: برخلاف خواسته آمریکایی ها در بسیاری از موارد کشورها با استفاده از تحریم و شرایطی که تحریم ایجاد میکند سعی کردند به یک خودکفایی برسند و تولیداتشان را اندازه نیازشان افزایش بدهند.

,

 

,

وی با بیان اینکه آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون انواع تحریم ها را علیه ما به اجرا گذاشته است افزود:  کارتر اولین تحریمها بعد از انقلاب را علیه ایران اعمال  و این روال همچنان ادامه داشت  به این امید که زمینه برای تغییر نظام یا زمینه را برای تغییر رفتار ما به گونه ای تغییر پیدا بکند که متناسب با منافع آمریکا باشد.

,

 

,

قنادباشی اظهار کرد:در قضیه هسته ای که بخشی از تحریم ها هست و بخشی از تحریم ها مربوط به سالهای قبل از هسته ای است امریکایی ها تماما تلاش کردند ما را ضغیف کنند که اینطور نشد و ما یکی از کشورهای قدرتمند هستیم.

,

 

,

*بخشی از تحریم های آمریکا جهت جلب رضایت اسرائیل است

,

وی بخشی از تحریمهای آمریکایی ها را جهت جلب رضایت اسرائیلی ها دانست و افزود: بخشی از تحریمها  مربوط می شود به هم سویی با اسراییلی ها چرا که در استراتژی خارجی آمریکایی ها حفظ امنیت اسرائیل یک اولویت است .

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در قضیه برجام و توافقنامه هسته ای قرار بر این بود که تحریمها برداشته شود و بعد قضیه تدریج را مطرح کردند و برخلاف ادعاها نه یکباره تحریم ها برداشته شد و نه به تدریج زمینه برای برداشته شدنش فراهم شد و کشورهای دیگر هم مجبور کردند به وسیله اهرم های مختلف ما را تحریم کنند.

,

 

,

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص بدعهدی های آمریکا  افزود: همانطور که مقام  معغظم رهبری اشاره کردند آمریکایی ها نشان دادند در اجرای یک توافق بی اعتمادترین هستند و در واقع اعتبار و قول آنها هیچ اعتباری ندارد.

,

 

,

*مادر تحریمها قابل گسترش برای انواع تحریم ها هست

,

قنادباشی در خصوص مادر تحریم ها افزود: مادرتحریم یعنی چیزی را تصویب کردند که قابل گسترش است یعنی قدرت لازم رابرای رییس جمهورامریکا قرار میدهد که هر وقت خواست متناسب با شرایط خودش تحریم ها را گسترش دهد.

,

 

,

وی تاکید کرد:  مادر تحریمها محوری است برای انواع تحریمها و دامنه زنی تحریم ها و در تاریخ آمریکا چنینی تحریمی سابقه نداشته است.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از عملکر دولت در خصوص برخورد با آمریکا افزود: دولت برای بازداشتن آمریکایی ها طبیعتا باید یک اراداه و عزمی داشته باشد که مقابله به مثل و جدی باشد که این رفتار را از دولت نمیبینیم.

,

 

,

*دولت فکر میکند با نرم گویی با آمریکا کارها پیش می رود

,

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه قوه مجریه ما به چنین اعتقادی نرسیده است و فکر میکند با نرم گویی و روحیه صلح دوستی می تواند امریکایی ها را ترغیب به خواست خودش بکند که این یک برداشت اشتباه است .

,

 

,

قنادباشی در پایان تاکید کرد: عامل بازدارنده امریکا روحیه سازش نیست بلکه ایستادگی و مقاومت است و روحیه صلح طلبی به جای انکه آنها را بازبدارد آنها را مصرتر خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه