اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

تصویب مادرتحریم‌ها علیه ایران؛ تیر خلاص به روح و جسم برجام/مواضع دیپلمات‌ها به سخنان منتقدان برجام نزدیک شده است

تصویب مادرتحریم‌ها علیه ایران؛ تیر خلاص به روح و جسم برجام/مواضع دیپلمات‌ها به سخنان منتقدان برجام نزدیک شده است
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: در توافق برجام به صراحت موضوع عدم اضافه شدن تحریم‌های جدید ذکر شده است و اقدامات اخیر آمریکا خلاف توافق نامه و ناقض صد در صدی برجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رجبی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با  صبح محلات در خصوص تصویب تحریم‌های جدید در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تحریم‌های جدید به بهانه‌های جالبی همانند برنامه موشکی، اقدامات سپاه در منطقه و مسائل حقوق بشری گره خورده است و بسیاری از کارشناسان معتقدند این تحریم‌ها بزرگترین تحریم‌ها بر علیه ایران است که منجر به نابودی برجام خواهد شد و دیگر اثری از برجام به جای نخواهد ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح محلات,

 

,

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سابقا گوشزد کرده بودند که اگر طرف‌های مذاکره کننده از مسئله هسته‌ای عبور کنند به بهانه‌های دیگر همانند مسائل حقوق بشری و غیر به اقدامات خصمانه خود ادامه خواهند داد موضوعی که در جایگاه خود مورد توجه قرار نگرفت.

,

 

,

نزدیک شدن مواضع دیپلمات ها به سخنان منتقدان برجام

, نزدیک شدن مواضع دیپلمات ها به سخنان منتقدان برجام, نزدیک شدن مواضع دیپلمات ها به سخنان منتقدان برجام, نزدیک شدن مواضع دیپلمات ها به سخنان منتقدان برجام,

 

,

رجبی با تاکید بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا اظهار کرد: تحریم های جدید ثابت کرد امریکا قابل اعتماد نیست و تفاوتی هم بین آقای اوباما و ترامپ در تداوم تحریم‌ها وجود ندارد.

,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تهمت‌های برخی به منتقدین برجام و بی‌شناسنامه و بی‌سواد خطاب کردن آنها تاکید کرد: تحریم‌های جدید نشان داد منتقدین به برجام زیاد هم اشتباه نمی‌کردند و این روزها شاهد هستیم مواضع برخی از مسئولان در حال نزدیک شدن به سخنان منتقدین در گذشته است.

,

 

,

ادامه روند تحریم‌ها از طرف آمریکا حرکتی برای گرفتن امتیاز از ایران است

, ادامه روند تحریم‌ها از طرف آمریکا حرکتی برای گرفتن امتیاز از ایران است, ادامه روند تحریم‌ها از طرف آمریکا حرکتی برای گرفتن امتیاز از ایران است, ادامه روند تحریم‌ها از طرف آمریکا حرکتی برای گرفتن امتیاز از ایران است,

 

,

وی همچنین افزود: امروز شاهد هستیم در سخنان و مواضع شخص رئیس جمهوری و آقای وزیر امور خارجه به نوعی موضوع تجدید نظر در توافق بیان شده است و همه باید بدانیم اگر آمریکایی‌ها از فشارهای خود به نتیجه مطلوب برسند مطمئنا به روند کاری خود ادامه خواهند داد مگر این که یک حرکت اساسی در مقابل این اقدامات مطرح شود که باعث کندی حرکت دشمنان و بازنگری در فعالیت‌های آنان شود.

,

 

,

رجبی همچنین تصریح کرد: حرکت اخیر دشمنان و تصویب تحریم‌های جدید یک حرکت معقول و طبیعی و ادامه روندی ست که سابقا از آن نتیجه مطلوب و مورد نظر خود را گرفته‌اند و برای پیشبرد اهداف خود به دنبال اجرای مجدد آن هستند.

,

 

,

لازمه هرگونه اقدام از طرف ایران تجدید نظر در سیاست‌های گذشته است

, لازمه هرگونه اقدام از طرف ایران تجدید نظر در سیاست‌های گذشته است, لازمه هرگونه اقدام از طرف ایران تجدید نظر در سیاست‌های گذشته است, لازمه هرگونه اقدام از طرف ایران تجدید نظر در سیاست‌های گذشته است,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که، با وجود اضافه شدن روسیه و کره شمالی به تحریم‌های جدید امکان ائتلاف میان سه کشور وجود دارد یا خیر گفت: اگر از سوی مسئولین اجرایی تجدید نظری در سیاست های گذشته اعمال شود ممکن است ائتلافی با روسیه ایجاد شود ولی در حال حاضر شاهد چنین رخدادی و تصمیمی در دولتمردان نیستیم و پیش زمینه اصلی برای ائتلاف نیز، تجدید نظر در سیاست‌هاست.

,

 

,

وی در خصوص امکان بازگشت جمهوری اسلامی به شرایط قبل از مذاکرات برجام نیز بیان کرد: ظرفیت‌های لازم برای بازگشت به گذشته وجود دارد در عین حال که این بازگشت قطعا زمان بر است و در حال حاضر چنین اراده‌ای در دولت دیده نمی‌شود و همه باید بدانند جمهوری اسلامی پایبند به همه تعهدات بوده مگر آن که تعهدات از جانب طرف مقابل نقض شود.

,

 

,

امکان بازگشت به شرایط قبل از مذاکرات نیازمند بررسی فنی است

, امکان بازگشت به شرایط قبل از مذاکرات نیازمند بررسی فنی است, امکان بازگشت به شرایط قبل از مذاکرات نیازمند بررسی فنی است, امکان بازگشت به شرایط قبل از مذاکرات نیازمند بررسی فنی است,

 

,

رجبی همچنین اظهار کرد: شاید از نظر فنی بتوانیم سوخت ۲۰ درصد را مجددا به سرعت تولید کنیم اما بازگرداندن چرخه کار به راکتور اراک و سانتریفیوژهایی که برچیده شده بعید به نظر می‌رسد و این موضوع باید از نظر فنی مورد بحث قرار گیرد. 

,

 

,

وی در واکنش به سخنان یکی از نمایندگان کنگره آمریکا که "تحریم‌های جدید را تقویت کننده برجام خوانده بود" گفت: اگر کسی توافق نامه‌ی هسته‌ای یا همان برجام را به صورت کامل مطالعه کرده باشد در بسیاری از بندها با موضوع کنار گذاشتن خصومت روبرو شده است اما تمدید تحریم‌های جدید چیزی جز ادامه خصومت‌ها از طرف آمریکا نیست.

,

 

,

اقدامات اخیر آمریکا ناقض صد در صدی برجام است

, اقدامات اخیر آمریکا ناقض صد در صدی برجام است, اقدامات اخیر آمریکا ناقض صد در صدی برجام است, اقدامات اخیر آمریکا ناقض صد در صدی برجام است,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه خاطر نشان کرد: در توافق برجام به صراحت موضوع عدم اضافه شدن تحریم‌های جدید ذکر شده است ولی امروز شاهد هستیم که افراد و اشخاص به بهانه‌های مختلف هدف تحریم‌های جدید هستند و این خلاف برجام است و اقدامات اخیر آمریکا خلاف توافق نامه و ناقض صد در صدی برجام است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه