اخبار داغ

جشنواره عشایری در چالدران/ تصاویر

جشنواره عشایری در چالدران/ تصاویر
جشنواره عشایری در چالدران برگزار شد و هویت فرهنگ تاریخی عشایر و ایجاد شور نشاط در بین آنان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در این شهرستان بود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نوای چالدران،اجرای برنامه شاد و مفرح ویژه عشایر در ییلاقات شهرستان چالدران . مراسمی که هرسال در جهت ارج نهادن به فرهنگ و سنن مردم عشایر و آشنایی با آداب رسوم آنان در بین عشایر برگزار می شود امسال نیز این مراسم در قالب برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی با حضور افزون بر ۵۰۰ نفر از عشایر شهرستانهای شمال استان در منطقه ییلاقی و صفر مرزی خان گل برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای چالدران,

عشایر از رسوم و رسوم قدیم برخوردار هستند الان این صنایع از جمله جاجیم وخورجین در این جشنواره به نمایش گذاشته شده جزء صنایع دستی قدیم عشایر هستند .
گسترش گردشگری در مناطق روستایی و عشایری و بیان هویت فرهنگ تاریخی عشایر و ایجاد شور نشاط در بین آنان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در این شهرستان بود .
فرمانده سپاه چالدران در این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی عشایر فرصت است که همگان با توانمندیها و پتانسیل های عشایر از نزدیک آشنا شوند .
سرهنگ پاسدارسید مهدی غفاری افزود :عشایر در طول انقلاب و دوران ۸ سال دفاع مقدس خدمات بزرگی در کشور انجام دادند .

سرگرد یاسر رستم زاده مسئول برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی عشایر در این مراسم گفت :این جشنواره با هدف به نمایش گذاشتن امنیت پایدار در مرزهای ایران اسلامی و احیاء سبک کهن زندگی عشایر و اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در بین عشایر می باشد .
ماموستا برهانی یکی از روحانیون اهل تسنن شهرستان چالدران نیز در این جشنواره بر حفظ وحدت و همبستگی بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: امروزه در سایه این وحدت و همبستگی بین اقوام ، مذاهبی و ادیان ایران اسلامی تمامی توطئه های دشمنان اسلامی خنثی شده است.


برگزاری انواع مسابقات ورزشی از جمله اسب سواری ، طناب کشی ، مچ اندازی ، دو با گونی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی شامل پشم ریسی ، تهیه روغن و کره به روش سنتی ، بافت جاجیم و خورجین و به نمایش گذاشتن زندگی عشایر در سیاه چادر به عنوان محل سکونت عشایر در ییلاقات از جمله برنامه های این جشنواره فرهنگی و ورزشی عشایر در این جشنواره بود.

در پایان این جشنواره با اهدا لوح تقدیر و کادو از عشایر فعال در عرصه های مختلف تجلیل و قدر دانی شد .

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه