اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا از ابتدا هم اعتقادی به برجام نداشت/ جامعه بین‌المللی رفتاری منفعلانه نسبت به تحریم‌های آمریکا دارد

آمریکا از ابتدا هم اعتقادی به برجام نداشت/ جامعه بین‌المللی رفتاری منفعلانه نسبت به تحریم‌های آمریکا دارد
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحریم‌های جدیدی که در کنگره تصویب شد فشار مضاعفی بر توافق‌نامه برجام وارد می‌کند و آمریکایی‌ها عملا به دنبال توافق نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با  شاخص، درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: آمریکا از همان ابتدا هم اعتقادی به اجرای برجام نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: هنوز چند روز از اجرای برجام نگذشته بود که دیدیم آمریکا به انواع و بهانه‌های مختلف از جمله بحث‌های حقوق بشری یا موشکی تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرد.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ما ظرف دو سال گذشته در مقابل این نقض عهدها و بدعهدی‌های آمریکا بسیار خویشتنداری کردیم و امیدوار بودیم که شاید جامعه بین‌المللی بتواند واکنش موثری نسبت به آن‌ها نشان دهد.

,

جمالی با اشاره به اینکه در روند توافقات آمریکایی‌ها به دنبال منافع و فرصت طلبی خود بودند ابراز کرد: ایران بر تمام تعهدات خود پایبند بود اما آمریکا چه در دوره اوباما و چه در دوره ترامپ به دنبال این بود که ما را از مواهب احتمالی برجام محروم کند.

,

این مسوول تشریح کرد: به نظر می‌رسد همان طور که ترامپ اعلام کرد؛ آن‌ها اعتقادی به برجام ندارند و متاسفانه کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا هم که این توافق را امضا کردند به طور جدی پای کار نیامدند و حتی می‌بینیم که انگلستان اعلام همراهی با آمریکا را می‌کند.

,

جامعه بین‌المللی رفتاری منفعلانه نسبت به تحریم‌های آمریکا دارد

, جامعه بین‌المللی رفتاری منفعلانه نسبت به تحریم‌های آمریکا دارد,

این نماینده مجلس بیان کرد: تحریم‌های جدیدی که در کنگره تصویب شد یک فشار مضاعف بر توافق‌نامه برجام وارد می‌کند و آمریکایی‌ها عملا به دنبال توافق نیستند بلکه می‌خواهند از طریق فشارهای اقتصادی ملت ما را تحت فشار قرار دهند.

,

وی با تاکید بر اینکه عمل نکردن به برجام در واقع همان پاره کردن آن است، گفت: همان گونه که رییس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کردند؛ هم روح و هم متن برجام در پی این تحریم‌ها نقض شده است.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: متاسفانه جامعه بین‌المللی هم واکنش مناسبی نسبت به این بدعهدی‌ها نداده است و رفتاری کاملا منفعلانه در برخورد با آن دارد.

,

جمالی افزود: قطعا باید اقدامی متناسب با این رفتارهای کشورهای استکباری صورت گیرد و در این راستا حاکمیت، دولت، مجلس و شورای امنیت ملی  باید دست به دست هم دهند.

,

این مسوول در پایان افزود: با توجه به اینکه مسئله منافع ملی مطرح است لازم می‌بینیم که از همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی داخل کشور ندای واحدی برای حل این مشکل بلند شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه