اخبار داغ

سرپرست حج و زیارت استان سمنان به مرآت خبر داد:

اعزام زائران استان به حج تمتع از 11 مرداد/ جوانترین زائر حج امسال 20 ساله است

اعزام زائران استان به حج تمتع از 11 مرداد/ جوانترین زائر حج امسال 20 ساله است
سرپرست حج و زیارت استان سمنان با اشاره به اعزام یک هزار و 334 زائر استان در قالب 499 کاروان به سرزمین وحی، گفت: جوان‌ترین زائر حج تمتع امسال 20 ساله و مسن‌ترین زائر نیز 86 ساله است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، یکم تا هفتم ذی‌القعده در تقویم کشورمان به عنوان هفته حج نامگذاری شده است که هر ساله  با توجه به شرایط و اولویت‌های جهان اسلام شعاری برای آن انتخاب می شود که "حج؛ معنویت، اقتدار ملی، همبستگی اسلامی" به عنوان شعار حج سال‌جاری انتخاب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

به همین مناسبت؛ خلیل پاکدل سرپرست حج و زیارت استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت به تشریح گزارش عملکردی از برنامه های حج و آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به این سفر نورانی سالجاری پرداخت.

,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با اشاره به اینکه یک هزار و 334 زائر در قالب 10 کاروان به حج تمتع مشرف می شوند، گفت: سهمیه زائران استان برای شرکت در موسم حج سالجاری افزایش بیش از 70 درصدی داشته است.

,

وی با توجه به اینکه اعزام های حجاج از 8 مردادماه در سطح کشور آغاز خواهد شد، افزود: اولین کاروان استان سمنان 11 مردادماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به سرزمین وحی اعزام می شوند.

,

پاکدل با بیان اینکه در حج امسال 629 مرد و 705 زن حضور خواهند داشت، اظهار کرد: کم سن ترین زائر امسال استان سمنان پسر 20 ساله و مسن ترین مرد 86 ساله هستند.

,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی برای حجاج استان گفت: کلاس های آموزش در سطح استان  طی 10 تا 12 جلسه در روزهای جمعه برگزار شده است.

,

وی با بیان اینکه کارهای پزشکی اکثریت حجاج نیز انجام شده است، افزود: پزشکان باید سلامت حجاج را تایید کنند که در طی دو روزه آینده کارهای پزشکی زائران به اتمام می رسد.

,

پاکدل از اجرایی شدن دو طرح جدید در حج سالجاری خبر داد و گفت: در هریک از کاروان ها یاوران حجاج و زائر خدمه حضور خواهند داشت.

,

وی درخصوص زائر خدمه کاروان ها  اظهار کرد: هریک از عوامل کاروان های عمره یا عتبات که سابقه دارند امسال اگر حاجی نباشند می توانند به عنوان کمک مدیر کاروان در حج حضور یابند.

,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با اشاره به تهیه کلیپ های آموزشی برای حجاج سالجاری بیان کرد: موشن گرافی 2 الی 3 دقیقه ای است که نحوه استفاده از خدمات، ورود به فرودگاه و... به حجاج آموزش داده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه