اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

پشتیبانی و حمایت مالی آمریکا از سازمان منافقین در عملیات مرصاد/ مردم پیروز واقعی بودند

پشتیبانی و حمایت مالی آمریکا از سازمان منافقین در عملیات مرصاد/ مردم پیروز واقعی بودند
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملیات مرصاد با پشتیبانی و حمایت مالی آمریکا از سازمان منافقین و همراهی رژیم بعث عراق تنها چند روز پس از پذیرش قطعنامه 598 انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی احمدیان کارشناس مسائل سیاسی و از رزمندگان دفاع مقدس در گفتگو با نسل شاهوار در خصوص عملیات مرصاد و نقش سازمان منافقین در این عملیات گفت: تنها چند روز پس از پذیرش قطعنامه 598 منافقین همراه با ارتش عراق در اقدامی شتاب زده و با تصور اینکه اوضاع نابسامان داخلی کشور ایران و ضعف در جبهه های نبرد در عملیاتی مشترک به نام "فروغ جاویدان" تهاجم گسترده ای را به مرزهای غربی و جنوبی کشور انجام دادند تا به تصور خودشان نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

وضعیت نامناسب سازمان منافقین در آمریکا، اروپا و عراق پیش از عملیات "فروغ جاویدان"

, وضعیت نامناسب سازمان منافقین در آمریکا، اروپا و عراق پیش از عملیات "فروغ جاویدان",

وی با اشاره به وضعیت نامناسب سازمان منافقین در آمریکا، اروپا و عراق تا پیش از این عملیات اظهار کرد: نیروهای منافقین به ویژه زن هایی که به این سازمان پیوسته بودند در اردوگاه اشرف عراق شرایط نامناسب و آشفته ای داشتند و مسعود رجوی سرکرده گروه منافقین از هر فرصتی برای احیا و بازسازی مجدد سازمان منافقین استفاده می کرد.

,

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به دیدار مسعود رجوی با مروین دایملی نماینده کنگره آمریکا افزود: پس از این دیدار و قول مساعدت و حمایتی که رجوی از نماینده کنگره آمریکا دریافت کرد دیداری با صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق ترتیب داده و در این دیدار خواستار اجرای عملیاتی مشترک علیه جمهوری اسلامی ایران می شود.

,

پشتیبانی و حمایت مالی آمریکا از عملیات "فروغ جاویدان"

, پشتیبانی و حمایت مالی آمریکا از عملیات "فروغ جاویدان",

احمدیان با بیان اینکه نیروهای ضدانقلاب هم از کشورهای مختلف اروپایی و سایر کشورهای دیگر خود را به سازمان منافقین در عراق رساندند بیان کرد: پشتیبانی و حمایت مالی آمریکا از این عملیات باعث شد تا نیروهای سازمان منافقین با جنگ افزارها و سلاح های اهدایی صدام همراه با 30 تیپ رزمی، دو گردان پیاده، یک گردان ادوات، یک گردان تانک و یک گردان ارکان و پشتیبانی رزم تهاجم گسترده ای را از سوی غرب به سمت ایران آغاز کردند.

,

وی ادامه داد: از آنجا که حتی پس از قبول قطعنامه 598 ارتش رژیم بعث عراق بار دیگر جنوب کشور را مورد تعرض قرار داده بود بیشتر نیروهای ایرانی در جبهه های جنوب حضور داشته و استقرار یافته بودند و منافین نیز با سوء استفاده از این ماجرا پیشروی خود به داخل خاک ایران را ادامه داد و کرند و اسلام آباد را به تصرف خویش در آوردند.

,

مقاومت و عدم همراهی مردم با نیروهای سازمان منافقین

, مقاومت و عدم همراهی مردم با نیروهای سازمان منافقین,

روایتگر دوران دفاع مقدس با اشاره به مقاومت مردم و عدم همراهی آنها با نیروهای سازمان منافقین یادآور شد: رزمندگان ایرانی که به تدریج خود را از جبهه جنوب به غرب کشور رسانده بودند پس از سازماندهی جدید دشمن را زمین گیر کرده و در روز پنجم مرداد ماه با اجرای عملیات "مرصاد" با رمز "یا علی بن ابی طالب علیه السلام" در عرض چند ساعت خسارات فراوانی را به دشمن وارد کرده و حدود چهار هزار نفر از نیروهای سازمان منافقین به هلاکت رسیده یا مجروح شدند و دشمنی که با تصور می کرد در عرض 48 ساعت تهران را تصرف می کند بعد از گذشت 48 ساعت هر آنچه داشت بر جای گذاشت و متواری شد.

,

احمدیان گفت: در این عملیات 90 قبضه خمپاره‌‏انداز80 میلی‏متری، 150 قبضه خمپاره‏‌انداز 60 میلی‏متری، 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر و 30 قبضه توپ 106 میلی‏متری منهدم و صدها قبضه سلاح سبک، مقادیری تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی و ده ها دستگاه تانک، خودرو و نفر بر به غنیمت نیروهای ایرانی درآمد.

,

بازتاب گسترده عملیات مرصاد در داخل و خارج از کشور

, بازتاب گسترده عملیات مرصاد در داخل و خارج از کشور,

وی با بیان اینکه پیش از عملیات "فروغ جاویدان" سازمان منافقین دو عملیات دیگر به نام "چلچراغ" و "آفتاب" را در جنوب و غرب کشور انجام داده بود که این دو عملیات نیز موفقیتی برای آنها در بر نداشت اظهار کرد: با شکست منافقین در عملیات مرصاد پرونده هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با شکست منافقان در عملیات مرصاد بسته شد و دستاوردها و بازتاب های فراوانی را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت.

,

این کارشناس مسائل سیاسی سرافکندگی منافقین و رسوایی کاخ سفید و آمریکا، از دست دادن نیروی انسانی و وجهه سازمان منافقین در بین مردم ایران، تغییر سرنوشت جنگ به نفع جمهوری اسلامی یران و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران، وحدت و یکپارچگی تمام اقشار مردم ایران و نیروهای مسلح در دفاع از کشور و نفرت و انزجار خیانتکاران و ستون پنجم دشمن در هشت سال دفاع مقدس را از جمله دستاوردهای عملیات مرصاد برای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

,

نقش برجسته شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد

, نقش برجسته شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد,

احمدیان با اشاره به نقش برجسته شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در این عملیات افزود: صیاد شیرازی در این عملیات با طراحی استراتژی های خاص خود در کمترین زمان و با کمترین هزینه سرنوشت عملیات مرصاد را به نفع ایران تغییر داده و موجب پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات شد.

,

وی مقاومت و ایستادگی سرسختانه نیروهای مردمی و نظامی، ضعف و خطاهای عملیاتی سازمان منافقین از نظر نظامی و عدم حمایت نیروهای مردمی از سازمان منافقین را از جمله دلایل شکست منافقان در عملیات مرصاد عنوان و بیان کرد: تصور مطلوبی از سازمان منافقین در ذهن مردم این وجود نداشت و هیچ اعتمادی به آنها نداشتند لذا با حضور گسترده در روزهای پایانی جنگ و ایستادگی در مقابل منافقان نشان دادند که برای حفظ کشور و انقلاب ایستاده و از بذل جان و مال خود دریغ ندارند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه