اخبار داغ

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی:

«حقوق‌های نجومی» برگرفته از الگوی سرمایه‌داری غرب است/مجموعه های فرهنگی کارایی خود را از دست داده اند

«حقوق‌های نجومی» برگرفته از الگوی سرمایه‌داری غرب است/مجموعه های فرهنگی کارایی خود را از دست داده اند
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به علت صدور فرمان «آتش به اختیار» از سوی مقام معظم رهبری گفت: فرمان «آتش به اختیار» یعنی اینکه مجموعه‌های فرهنگی در مرکز کارآیی ندارد و اثرگذاری خود را از دست داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام رضوی‌راد، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: این دهه به نام دهه کرامت نامگذاری شده است، چراکه یکی از صفت‌های حضرت معصومه(س) کریمه بودن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: کریم یعنی کسی که با بزرگی با دیگران رفتار می‌کند. کریمه اهل بیت(ع) یعنی کسی که دارای عظمت، مجد و شرافت است و امروزه بارگاه ملکوتی حضرت مامن و پناهگاه دلشیفتگان است و حاجت دل حاجت‌مندان را برآورده می‌کند.

,

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان اینکه زیارت حضرت معصومه(س) از سوی معصومین مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: زیارت در فرهنگ دینی ما اثر تربیتی دارد، چراکه انسان همواره نیازمند معنویت و ارتباط با خداست و برای این منظور همانگونه که خداوند خود سفارش کرده است بایستی اهل بیت(ع) را واسطه قرار می‌دهیم.

,

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه دهه کرامت فرصتی برای شناخت و کسب معرفت بیشتر است، گفت: باید توجه ویژه‌ای به دختران جامعه به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده جامعه داشته باشیم چراکه دختران امروز مادران فردا هستند. 

,

وی افزود: توجه ویژه به این قشر نباید در حد شعار باشد بلکه باید نیازهای عاطفی این قشر را در جامعه برجسته و زمینه حضور موثر آنان را در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که مورد نیاز است، فراهم سازیم.

,

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: فضاهای علمی، فرهنگی و مراکز ورزشی باید متناسب با نیازهای بانوان فعالیت داشته باشند تا بستر حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی را فراهم سازند و در این زمینه دولت‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف مسئولیت دارند.

,

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با بیان اینکه نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: باید بستری لازم برای بهره‌گیری از رشد و بالندگی فکری این قشر در جامعه فراهم شود، اگر خلاقیت و نیروی جوانان را باور کنیم بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود. چراکه در دوران جنگ تحمیلی این را نشان دادند که اعتماد به جوانان بی‌شک ما را در رفع مشکلات و گره‌گشایی از مشکلات یاری می‌رساند.

,

وی افزود: تمامی فعالیت‌ها در جامعه به سمت رسیدن انسان به کمال بایستی باشد و در این زمینه بایستی نسبت به دختران به عنوان مادران فردای جامعه توجه ویژه داشت. حضرت امام خمینی(ره) فرمود؛«از دامن زن مرد به معراج می‌رود» اگر زمینه برای این قشر از جامعه فراهم شود بی‌شک باعث رشد معنوی جامعه می‌شود البته در صورتی که این زن خود رشد معنوی پیدا کرده باشد.

,

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی جایگاه امروز زنان را در نظام اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: هر کجا مرد موفقی بوده بی‌شک زن ایثارگری او را پشتیبانی کرده است. امروزه در جنگ نرم و مقابله با توطئه‌های دشمن هم زنان می‌توانند اثرگذار باشند.

,

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تصریح کرد: هر کجا زنان در مسائل اعتقادی و فرهنگی ورود کرده‌اند بسیار تاثیرگذار بوده‌اند. چراکه برنامه‌های معنوی و فکری به شکلی دقیق و درست اجرایی می‌شود. به برکت انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران تاسیس و بستر برای زنان جامعه ما به منظور کسب علوم قرآنی و معرفتی در این مراکز فراهم شد.

,

وی با تاکید بر اینکه "حجاب مصونیت است نه محدودیت" گفت: بستر لازم برای حضور زنان در جامعه باید فراهم شود. متاسفانه در بحث مد و لباس الگوی خاص و مناسبی برای جوانان ارائه نکرده‌ایم و این ضعف شده تا جوانان ما الگوهای غربی استفاده کنند. اما اگر از خلاقیت و ایده متناسب با دین و ملیت جوانان بهره بگیریم نه تنها در این زمینه فرصت های اشتغالزایی بسیاری فراهم می‌شود که پوشش های متناسب با فرهنگ دینی خود را تولید و ترویج می‌کنیم.

,

فرمان آتش به اختیار ناکارآمدی مجموعه های فرهنگی را نشان می دهد

, فرمان آتش به اختیار ناکارآمدی مجموعه های فرهنگی را نشان می دهد, فرمان آتش به اختیار ناکارآمدی مجموعه های فرهنگی را نشان می دهد,

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به علت صدور فرمان «آتش به اختیار» از سوی مقام معظم رهبری گفت: فرمان «آتش به اختیار» یعنی اینکه مجموعه‌های فرهنگی در مرکز کارآیی ندارد و اثرگذاری خود را از دست داده‌اند.

,

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به لزوم مدیرت منابع و ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: برای رفع مشکلات اشتغال جوانان بایستی زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیاری را که در بخش تولید، فرهنگ، اقتصاد و ... داریم را به خوبی مدیریت کنیم. توجه به فرهنگ دینی و ملی‌مان ما را از وابستگی به دیگران بی‌نیاز می‌کند.

,

وی افزود: الگوها به سبک زندگی ما برمی گردد، متاسفانه سبک زندگی ما امروز به دلیل غفلت‌ها دستخوش تغییراتی شده که با ملیت و هویت ما تطابق ندارد. اگر نگاه ما خدایی باشد سبک زندگی ما نیز اسلامی می‌شود ولی اگر نوع نگاه مادی بود، که متاسفانه در جامعه امروز نیز این وضع را شاهدیم هر کس به دنبال منافع خود است و خدمت به جامعه نادیده گرفته می‌شود و گرفتن حقوق‌های نجومی توجیه می‌شود.

,

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مسئولیت علما و حوزه‌های علمیه ما این است که این نوع نگاه را اصلاح کنند و به درستی مسائل را تبیین کنند.

,

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: در جامعه اسلامی وقتی کسی مسئولیت را می‌پذیرد باید آن را امانت بداند، مسئولان ما هم باید با این نوع نگاه مسئولیت را عهده‌دار شوند برای خدمت به مردم تلاش کند و  نباید مسئولیت را فرصتی برای رسیدن به منافع بسیار دید.

,

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه فرهنگ دینی ما برقراری عدالت و مساوات در جامعه است، خاطرنشان کرد: کسی که نمی تواند با این نگاه مسئولیتی را بپذیرد باید کنار بکشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه