اخبار داغ

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

بدعهدی آمریکا در برجام ثابت شده است/طرح« مقابله با اعمال ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» در حال بررسی است

بدعهدی آمریکا در برجام ثابت شده است/طرح« مقابله با اعمال ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» در حال بررسی است
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام بیان کرد: طرح «مقابله با اعمال ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» در 17 ماده قانونی پیش بینی شده و مفاد محکمی در آن موجود است که با این طرح ما نیز نسبت به رفتار مجلس آمریکا اقدام متقابل انجام می‌دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود محمدی در گفت‌وگو با  صبح قزوین، گفت: برجام تصمیمی مربوط به یک قوه یا نهاد خاص نبود، بلکه تصمیم کل نظام بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی در ادامه افزود: آن چه در ابتدا از مفاد برجام به مجلس آمد، اشکالاتی از آن استخراج شد، سپس در جلسه ای با حضور اساتید حقوق بین الملل دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها، مجددا متن برجام بررسی و نقطه نظراتی در خصوص آن مطرح شد. 

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اذعان کرد: همچنین مفاد برجام در شورای عالی امنیت ملی بررسی شد و با توجه به اینکه در این شورا اعضای مختلفی از جمله سران قوا حضور دارند، در آنجا نیز ملاحظاتی در خصوص برجام اضافه شد.

وی ادامه داد: در ادامه بررسی برجام رئیس مجلس نیز در جلسات متعددی که با مسئولان نظام داشت ملاحظاتی را به متن اولیه اضافه کرد؛ در نهایت مجموع این ملاحظات 15 مورد بود که به متن اولیه برجام افزوده شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برخی مردم فکر می‌کردند با برجام مشکلات حل می‌شود و اگر برجام تصویب نمی‌شد همه گرفتاری‌ها را به این عدم تصویب مرتبط می‌کردند؛ اما هم اکنون معلوم شد که ما به عهود و عقود خود پایبندیم، اما طرف مقابل ما بدعهد است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری از ابتدا گغتند که شما کار و بررسی کنید و مراحل قانونی اش را پیش ببرید، اما من خوشبین نیستم؛ پس اینطور نیست که ما تازه امروز بفهمیم که امریکا بدعهد است.

نسبت به رفتار آمریکا اقدام متقابل انجام می‌دهیم
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با طرح این سوال که ما در مقابل بدعهدی آنها چه کردیم؟ اذعان کرد: وقتی مجلس امریکا بحث تحریم‌ها را مطرح کرد و در خلال زمانی که قرار بود رئیس جمهور امریکا این تحریم‌ها را امضا کند، مجلس طرحی به نام طرح «مقابله با اعمال ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» تهیه کرد که یک ماه است روی آن کار می‌شود. 

وی افزود: طرح «مقابله با اعمال ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» در 17 ماده قانونی پیش بینی شده و مفاد محکمی در آن موجود است که با این طرح ما نیز نسبت به رفتار مجلس آمریکا اقدام متقابل انجام می‌دهیم.

محمدی در ادامه بیان کرد: یک فوریت این طرح در مجلس شورای اسلامی با رای قاطع تصویب شده و هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون‌های تخصصی است؛ قرار است این طرح به صحن علنی مجلس بیاید و نمایندگان همانطور که به فوریت آن رای دادند به مفاد آن نیز قطعا رای خواهند داد. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه