اخبار داغ

پایان زمان مسامحه‌گری با نقض برجام/ دولت پاسخ قاطعانه‌ای به تحریم‌های جدید آمریکا دهد

پایان زمان مسامحه‌گری با نقض برجام/ دولت پاسخ قاطعانه‌ای به تحریم‌های جدید آمریکا دهد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطعانه‌ای به تحریم‌های جدید آمریکا داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، توافق هسته‌ای یا برنامه جامع اقدام مشترک که به برجام مشهور است، یک توافق خیالی برای هموار شدن رابطه با آمریکا یا حل مشکلات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

از ابتدای آغاز مذاکرات، اظهار نظراتی از سوی کارشناسان سیاسی در مورد عدم اعتماد به آمریکا منتشر شد اما از سوی دولت و حامیان آن‌ها به دلواپسان معرفی شدند.

از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب نیز بارها به خوش‌بین نبودن به این مذاکرات و مذاکره با آمریکا تأکید کردند. اما پس از تمام فراز و نشیب‌ها، توافق به سرانجام رسید و برجام قطعی شد و بنا به گفته رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیئت مذاکره‌کننده ایرانی باید همه تحریم‌ها لغو می‌شد اما نه‌تنها لغو نشد بلکه به حالت تعلیق درآمده و در دوره‌های مختلف به بهانه‌های مختلف تحریم‌هایی علیه ایران صادر شده اما در آخرین مورد، مادر تحریم‌ها با اکثریت آرا نمایندگان مجلس سنا آمریکا تصویب شد که هدف آن درنهایت تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دولت پاسخ قاطعانه‌ای به تحریم‌های جدید آمریکا دهد

دراین‌باره سعید تجری کارشناس مسائل سیاسی به خبرنگار ما گفت: با تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون، به‌صورت کامل برجام نقض خواهد شد و فقط پوسته‌ای نخ‌نما از برجام باقی خواهد ماند.

وی افزود: این دولت و دولت‌های قبلی آمریکا شخصیت تعامل‌گرایی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند و نخواهند داشت زیرا آنها به دنبال براندازی نظام و رسیدن منافع سیاسی و مالی خود هستند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: باید از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطعانه‌ای به این تحریم‌ها داده شود.

نقض تعهدات و قراردادها ویژگی بارز دولت‌های آمریکایی است

محسن رحمانی مدرس دانشگاه به سابقه بدعهدی آمریکا طی دوران مختلف اشاره کرد و گفت: تصویب چنین تحریم‌هایی از سوی دولت آمریکا علیه ایران رویداد عجیبی نیست زیرا نقض تعهدات و قراردادها ویژگی بارز دولت‌های آمریکایی است.

وی تصریح کرد: کمیته نظارت بر برجام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و وزیر خارجه باید به این طرح واکنش نشان دهند زیرا سکوت و مسامحه گری دراین‌باره خیانت به‌نظام و ملت ایران است.

محمدکاظم عالی بیگی پژوهشگر سیاسی تأکید کرد: این طرح زیرمجموعه‌هایی نیز دارد که می‌تواند در آینده اقدامات جدید قانونی داشته باشد.

وی گفت: آنچه سنا تصویب کرد تنها یک طرح عادی قانونی تحریمی علیه ایران نیست، بلکه یک طرح مادر است که زمینه‌ساز تحریم‌های گسترده‌تری علیه ایران خواهد شد.

پژوهشگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: برخورد قاطعانه در برابر این طرح آمریکا نه‌تنها به این دولت بلکه به دولت‌های منطقه می‌فهماند که هرگونه توهین و تخطی از مسیر از پیش مشخص‌شده سیلی محکمی از سوی ایران در پی خواهد داشت.

به گزارش بلاغ، اقدام سنای آمریکا در وضع مجدد تحریم‌ها علیه کشورمان مسلماً برخلاف روح و جسم برجام است و امیدواریم هیئت نظارت بر برجام نیز این مسئله را بررسی و پاسخ مناسبی به اعمال تحریم‌های آمریکا دهد.
,
,
,
,
,
, دولت پاسخ قاطعانه‌ای به تحریم‌های جدید آمریکا دهد, دولت پاسخ قاطعانه‌ای به تحریم‌های جدید آمریکا دهد,
,
,
,
,
,
,
,
, نقض تعهدات و قراردادها ویژگی بارز دولت‌های آمریکایی است, نقض تعهدات و قراردادها ویژگی بارز دولت‌های آمریکایی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بلاغ, بلاغ,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه