اخبار داغ

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

آیت‌الله مشکینی فارغ از همه جنجال‌های سیاسی در خدمت فرهنگ جامعه بود

آیت‌الله مشکینی فارغ از همه جنجال‌های سیاسی در خدمت فرهنگ جامعه بود
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: آیت الله مشکینی تکلیف‌گرا بود و در عرصه سیاست، به تکلیف عمل می‌کرد و کار‌ها را برای کسب رضای خدا و با سیاست الهی انجام می‌داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، حجت الاسلام سید رضا تقوی در مراسم بزرگداشت فقیه و مفسّر ارجمند حضرت آیت الله مشکینی (ره) که در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار شد، گفت: آیت الله مشکینی فقیه پارسا و انقلابی و معلم اخلاق، فقه و سیاست بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از پایگاه خبری تحلیلی , آفتاب ری, ، حجت الاسلام سید رضا تقوی در مراسم بزرگداشت فقیه و مفسّر ارجمند حضرت آیت الله مشکینی (ره) که در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار شد، گفت: آیت الله مشکینی فقیه پارسا و انقلابی و معلم اخلاق، فقه و سیاست بود.,

وی افزود: ایشان شخصیتی جامع و استادی برجسته بود که بیش از ۶۰سال سابقه تدریس داشت. تعداد زیادی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و مدرسان با سابقه از شاگردان ایشان هستند.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: آیت الله مشکینی وجود بابرکتی بود که ما در زمان حیاتشان به خیلی از ابعاد ایشان توجه نداشتیم. کتاب‌ها و تالیفات ایشان به همت علاقه مندان و همچنین با تلاش آیت الله ری شهری به بازار فکر و اندیشه عرضه شده است.

,

تقوی با اشاره به ۵۰جلد کتاب ایشان، گفت: با نگاهی به تالیفات ایشان پرفکری این مرد بزرگوار را می‌بینیم. یک انسان بزرگوار با این همه مشغله، آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است.

,

وی اظهار داشت: آیت الله ری شهری خدمت ارزشمندی به فرهنگ شیعه کرده و نشر احادیث اهل بیت را با سبک و سیاق خاصی عرضه کرده است و حجت الاسلام استادی نیز گامهای بلندی در این زمینه برداشته است.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه تعداد انسان‌های خدوم و بی‌ادعا زیاد نیست، گفت: تجلیل از این افراد، تجلیل از یک شخص نیست بلکه تجلیل از یک فرهنگ است.

,

تقوی با اشاره به اقدامات فرهنگی این عالم ربانی ادامه داد: آیت الله مشکینی فارغ از همه جنجال‌های سیاسی و بگومگو‌ها در خدمت فرهنگ جامعه بود.

,

وی تصریح کرد: آیت الله مشکینی شخصیت جامعی بود که از ابعاد مختلفی می‌توان مورد بررسی قرار داد.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور درخصوص اخلاقمداری آیت الله مشکینی گفت: شیوه درس ایشان بحث گسترده‌ای داشت و به عنوان معلم اخلاق، الگویی نمونه بود و بهتر است به عنوان اسوه‌ای در جشنواره اخلاق حوزه‌ها معرفی شود.

,

تقوی با اشاره به ابعاد مختلف این فقیه ارجمند ابراز کرد: علاوه بر بعد اخلاقی در عرصه سیاسی نیز فعال بوده و فقیهی سیاستمدار بود که در متن سیاست قرار داشت.

,

وی با بیان اینکه سیاست ایشان، ویژگی‌های خاصی داشت، افزود: حضرت امام (ره) سیاست را بر سه بخش تقسیم کرده‌اند و ابعاد مختلف سیاست را در این سه قسم تشریح کرده‌اند.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: امام (ره) بخش اول را سیاست شیطانی ذکر کرده‌اند، که این سیاست مبتنی بر فریب، دروغگویی، خدعه و نیرنگ است.

,

تقوی بخش دوم سیاست از دیدگاه امام (ره) را سیاست حیوانی بیان کرد و افزود: این بخش از سیاست در پی رفاه و سعادت دنیایی انسان است و سعادت ابدی و راستی در آن مطرح نیست.

,

وی سیاست الهی را بخش سوم سیاست دانست که امام (ره) به آن اشاره کرده‌اند و تصریح کرد: سیاست الهی به همه ابعاد وجودی انسان و مسائل آخرت توجه دارد و هدفش هدایت جامعه است که انبیا و امامان نیز به دنبال این سیاست هستند.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ایشان همواره در کنار امام (ره) مبارزه می‌کرد، گفت: آیت‌الله مشکینی از سال ۴۱ در کنار امام بود و پس از صدور بیانیه امام مبنی بر اینکه روحانیت عید ندارد؛ بلافاصله در جمع طلاب و علیه رژیم پهلوی سخنرانی کرد و یک روز پس از آن بازداشت شد.

,

تقوی ادامه داد: تاسیس جمعیت ۱۱ نفره سری در سال ۴۲ که با پوشش اصلاح حوزه علمیه آغاز شد، یکی دیگر از اقدامات ایشان بود.

,

وی افزود: آیت‌الله مشکینی پس از امضاء نامه مرجعیت امام دستگیر شد. ایشان به دلیل ضعف جسمانی که داشتند، از نجف به قم برگشتند که بلافاصله به کاشمر مشهد تبعید شدند.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اقدامات سیاسی ایشان گفت: در خصوص عدم صلاحیت شریعتمداری و رابطه‌اش با کودتا افشاگری کرد و شهر به شهر می‌رفت و مردم را برعلیه نظام بسیج می‌کرد با وجود اینکه در آن زمان تبلیغ علیه شاه چه تبعات بدی داشت. 

,

تقوی تصریح کرد: ایشان تکلیف‌گرا بود و در عرصه سیاست، به تکلیف عمل می‌کرد و کار‌ها را برای کسب رضای خدا انجام می‌داد و همیشه بر تکلیف گرایی تاکید می‌کرد.

,

وی اضافه کرد: در روزهای اوج انقلاب برای امنیت جامعه در کنار نگهبانان به پاسداری مشغول می‌شد. تعدادی از طلاب در دانشگاه تهران به خاطر بستن فرودگاه و عدم صدور مجوز برای ورود امام خمینی (ره) به ایران تحصن کردند که ایشان جزو اولین تحصن‌کنندگان بود و در دوران اصلاحات نیز به همراه تحصن کنندگان در مسجد اعظم قم حضور داشت.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: ایشان یک سیاستمدار بااخلاق بود که اعتقاد داشت؛ سیاست باید در اختیار اخلاق باشد. به این پست و مقام‌هایی که برای انسان غرور و تکبر می‌آورد، اعتنا نمی‌کرد. سیاستمداران ما باید در در برابر ایشان زانو بزنند.

,

تقوی با اشاره به تواضع و بزرگ منشی آیت‌الله مشکینی بیان کرد: اخلاق ایشان در دوران طلبگی با دوران حضورش در مجلس خبرگان رهبری هیچ تفاوتی نداشت و با همه افراد با فروتنی رفتار می‌کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه