اخبار داغ

واکنش مشاور وزیر خارجه به تحریم های جدید در گفت‌وگو با دانا:

پیگیری‌های وزارت خارجه به جای شایسته و بایسته‌ای نرسیده است/ تحریم همزمان ایران و روسیه اشتباه استراتژیک آمریکا بود

پیگیری‌های وزارت خارجه به جای شایسته و بایسته‌ای نرسیده است/ تحریم همزمان ایران و روسیه اشتباه استراتژیک آمریکا بود
شیخ الاسلام در خصوص نتیجه پیگیری‌های وزارت خارجه از 1+5 در موضوع بدعهدی‌های آمریکا گفت: متاسفانه این پیگیری‌ها به جای بایسته و شایسته‌ای نرسیده است.
[

حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اعمال تحریم‌های جدید توسط کنگره آمریکا علیه ایران اظهار داشت: این یک اشتباه راهبردی بزرگ در کنگره و دولت آمریکا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: این اقدامی علیه ملت ایران و اعتقادات ایرانیان است؛ آمریکایی‌ها سعی می‌کنند ملت را به زانو درآوردند منتهی ملت ما از ابتدای انقلاب با این تحریم‌ها مواجه بوده و به اصطلاح "ضد ضربه" شده است و آموخته که چگونه با این تحریم‌ها مقابله کند.

,

مشاور وزیر امور خارجه گفت: تحریم‌ها کوچکترین اثری در تغییر و تضعیف ملت ایران نداشته و این‌بار هم نخواهد داشت و روسیاهی به آمریکایی‌ها خواهد ماند.

,

شیخ الاسلام در خصوص اقدام متقابل ایران در مقابل تحریم‌های جدید آمریکا و احتمال از سرگرفتن غنی‌سازی اورانیوم عنوان کرد: این تصمیمی است که شورای نظارت بر برجام باید آن را اتخاذ کند، به شورای امنیت ملی و مجلس ارسال کند و این موضوع باید مورد تایید این دو نهاد باشد و با توجه به مکانیزمی که دارد الان نمی‌توانم پاسخ روشنی به این موضوع بدهم.

,

وی در خصوص نتیجه پیگیری‌های وزارت خارجه از 1+5 در موضوع بدعهدی‌های آمریکا گفت: متاسفانه این پیگیری‌ها به جای بایسته و شایسته‌ای نرسیده و یکی از اشتباهات بزرگ استراتژیک آمریکا این است که ما و روسیه را در یک مصوبه قرارداده و این به ما اجازه می‌دهد غیر از کارهای موفقی که با روسیه در منطقه انجام می‌دهیم، کاری مشترک با این کشور در زمینه مقابله با تحریم ها هم آغاز کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه