اخبار داغ

مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری:

با اقدام مجلس نمایندگان آمریکا مراسم خاکسپاری برجام هم انجام شد/ تحریم S722 بی‌سابقه‌ترین، جامع‌ترین و گسترده‌ترین تحریم بعد از انقلاب است

با اقدام مجلس نمایندگان آمریکا مراسم خاکسپاری برجام هم انجام شد/ تحریم S722 بی‌سابقه‌ترین، جامع‌ترین و گسترده‌ترین تحریم بعد از انقلاب است
مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری گفت: نقض برجام دو سال است که صورت گرفته و می‌گیرد و امروز دیگر بحث بر نقض برجام نیست وباید به جرات بگوییم با اقدام روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا مراسم خاک‌سپاری برجام هم تمام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی نوروزی مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با منطقه آزاد؛ اظهار کرد: نقض برجام دو سال است که صورت گرفته و می‌گیرد و امروز دیگر بحث بر نقض برجام نیست وباید به جرات بگوییم با اقدام روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا مراسم خاک‌سپاری برجام هم تمام شد.

وی با بیان اینکه امروز بحث بر سر تحریم‌های هسته‌ای است یادآور شد: آقای روحانی دو ماه قبل و در مناظرات انتخابات گفتند تحریم‌های غیرهسته‌ایی برداشته خواهد شد اما امروز نه‌تنها شاهد لغو تحریم‌ها نبودیم بلکه می‌بینیم تحریم‌های هسته‌ایی و غیرهسته‌ایی همزمان علیه ایران تصویب می‌شود.

رای موافق همه دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به طرح S۷۲۲

وی با تاکید بر اینکه دیروز ۴۱۹ نفر به طرح S۷۲۲ در مجلس نمایندگان آمریکا رای موافق دادند و این درحالی بود که طرح قبلا در سنا تصویب شده بود افزود: این طرح سه رای مخالف داشت و این سه نفر از جمهوری‌خواهان آمریکا بودند و این یعنی همه دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به طرح S۷۲۲ رای مثبت دادند.

نوروزی با اشاره به اینکه ایران برجام را با دموکرات‌ها امضا کرد و همین دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا تماما به این طرح رای مثبت دادند اضافه کرد: نتیجه‌گیری که می‌توان از این موضوع داشت این است که بین ترامپ و اوباما در برخورد با ایران هیچ تفاوتی وجود ندارد، و این طرح نقض بندهای مختلف برجام به ویژه بند ۲۶، ۲۷، ۲۸ است و صراحتا نقض می‌کند برجام را.

ماله‌کشی اقدام روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا از سوی برخی دولتمردان تعجب‌آور است

این مدرس دانشگاه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز آقای عراقچی گفتند طرح S۷۲۲ غیرهسته‌ایی است درصورتی که خاستگاه این تحریم به سال ۲۰۰۵ باز می‌گردد و رئیس جمهور آمریکا در آن زمان آن را به بهانه هسته‌ایی امضا کرده بود و تعجب آور است ماله‌کشی این موضوع از سوی برخی از دولتمردان.

نوروزی یادآور شد: این تحریم ریسک سرمایه‌گذاری خارجی را در ایران به شدت بالا می‌برد، اعمال محدودیت بیشتر در حوزه اقتصادی ایجاد می‌کند و بخش‌های دفاعی کشور را نشانه رفته، بنابراین به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با برجام توانستند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای امتیازاتی از ایران بگیرند، تاسیسات هسته‌ایی ما را از بین بردند، زیرساخت تحریم‌ها را حفظ کردند و با حفظ این زیرساخت و از بین بردن زیرساخت هسته‌ایی ما روز به روز تحریم‌ها را افزایش می‌دهند.

دولتمردان تصمیم جدی در بحث برجام اتخاذ کنند

این استاد دانشگاه بیان داشت: امروز اگر کسی بخواهد از برجام دفاع کند باید تکلیف خودش را با عقل مشخص کند چون در شراطی فعلی درخصوص برجام و تحریم‌هایی که می‌بینیم لازم است یک تصمیم جدی از سوی دولت اتخاذ شود.

وی با اشاره به تحریم اعمال شده علیه کره شمالی و روسیه تصریح کرد کره شمالی اساسا بنیه اقتصادی چندانی ندارد و نمی‌تواند محل مراوده اقتصادی با ایران باشد ادامه داد: این طرح چون تحریم علیه روسیه هم هست وقتی کاخ سفید برود از سوی ترامپ برگشت داده خواهد شد و احتمالا ترامپ یا نمایندگان باید این طرح را مورد تصویب قرار دهند و بعد از آن یا نمایندگان یا سنا آن را به اجرا می‌گذارند.

تحریم S۷۲۲ بی‌سابقه‌ترین، جامع‌ترین و گسترده‌ترین تحریم بعد از انقلاب است

نوروزی افزود: تحریم S۷۲۲ بی‌سابقه‌ترین، جامع‌ترین و گسترده‌ترین تحریم بعد از انقلاب است که علیه ایران اعمال شده و علت آن این است که در این دو سال ایران را تست کردند و متوجه شدند که اگر ایران را تحریم کنند مسئولان سکوت خواهند کرد و طبیعی است وقتی آمریکا هیچ پاسخی از ایران دریافت نکند ادامه خواهند داد.

آمریکا با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارد

وی با اشاره به اینکه مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران اساسی است افزود: آمریکا با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارد، یکی از اشکالاتی که در برجام داشتیم،عدم توازن داده‌ها و ستانده‌ها بود و داده‌هایی را نقد دادیم که اصلا برابری نمی‌کرد با ستانده‌های نسیه ما و برگشت‌پذیری‌ها اصلا توازن نداشت و ما طبق اظهار نظر کارشناسان بازگشتمان به قبل نیاز به بیش از سه سال زمان دارد.

وی بیان داشت: متاسفانه خسارتی که برجام به ایران زد جبران‌ناپذیر بوده و درحال حاضر برجام دیگر از حوزه هسته‌ایی فراتر رفته و در حوزه امنیتی وارد شده است و یعنی کشور را در بحث امنیت هم تحت نفوذ خود قرار می‌دهد، به نظر می‌رسد نظام باید با یک تیم زبده و خبره در بحث برجام وارد شود چون دولت توانایی اقدام در این زمینه را ندارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
, رای موافق همه دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به طرح S۷۲۲,
,
,
,
,
,
, ماله‌کشی اقدام روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا از سوی برخی دولتمردان تعجب‌آور است,
,
,
,
,
,
, دولتمردان تصمیم جدی در بحث برجام اتخاذ کنند ,
,
,
,
,
,
, تحریم S۷۲۲ بی‌سابقه‌ترین، جامع‌ترین و گسترده‌ترین تحریم بعد از انقلاب است ,
,
,
,
, آمریکا با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارد ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه