اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد :

یاسوج میزبان جشنواره فرهنگ رضوی/ اداره ارشاد شهرستان بویراحمد منحل شد

یاسوج میزبان جشنواره فرهنگ رضوی/ اداره ارشاد شهرستان بویراحمد منحل شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،رضا دهبانی‌پور در جمع خبرنگاران با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: هرساله در دهه مبارک کرامت برنامه‌های متنوعی برای برای پاسداشت این ایام برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان در بحث آئین‌های نمایشی و تئاتر، بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن ظرفیت‌های آئین‌های نمایشی و تئاتر، میزبان ششمین دوره جشنواره فرهنگ رضوی خواهد بود.

,

دهبانی تصریح کرد: این جشنواره شنبه هفتم مرداد تا ۱۰ مردادماه با حضور مسئولان و مدیران کشوری و استانی برگزار می‌شود.

,

دهبانی‌پور افزود: ۳۲ اثر از ۱۲ استان سراسر کشور برای این جشنواره ارسال شده است که هشت اثر به نام مبارک امام رضا(ع) برگزیده شد.

,

وی اظهار کرد: استان‌های اصفهان، مرکزی و هرمزگان در شبیه خوانی حضور دارند و چهار اثر دیگر در آیین‌های نمایشی نیز بر روی صحن می‌روند.

,

دهبانی پور اضافه کرد: کار داوری این آثار را نادر برهانی مرند، سامان خلیلیان و وحید لک بر عهده داشتند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته فقط آیین‌های نمایشی برگزار می‌شد، گفت: امسال چهار آیین شبیه خوانی داریم و آیین‌های نمایشی از استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.

,

دهبانی پور به کیفیت خوب آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و  گفت:  8 اثر نهایی این جشنواره شامل مجلس شبیه خوانی «حیله باغبان و ضامن آهو» به کارگردانی علیرضا جواهری از استان اصفهان،  مجلس شبیه خوانی «معجزه امام رضا(ع)» به کارگردانی امیر عباس فر از استان مرکزی،  مجلس شبیه خوانی «تولد امام رضا(ع)» به کارگردانی باقر رمضان زاده از استان هرمزگان  مجلس شبیه خوانی «تولد امام رضا(ع)» به کارگردانی اسماعیل مجللی از استان مرکزی ، نمایش آئینی «برای حکیمه» به کارگردانی محمد مظفری از استان بوشهر، نمایش آئینی «هفت برارون» به کارگردانی میر رضا رفیعی از استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایش آئینی «نقل ضامن» به کارگردانی مهدی صالحیار از استان آذربایجان شرقی و نمایش آئینی «اتالو» به کارگردانی محمد حسن زاده از خراسان رضوی هستند.

,

دهبانی پور اظهار داشت: این گروه ها هرشب ۱۶ اجرا خواهند داشت و در محل های پارک ساحلی، پارک ولایت و سالن تئاتر روباز اداره کل ارشاد نمایش‌ها اجرا می‌شود.

,

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری در استان، گفت : با رایزنی‌های انجام شده با وزارت ارشاد مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به این کانون‌ها ی فرهنگی مساجد استان اختصاص یافت.

,

شایان ذکر است ششمین جشنواره آئین های نمایشی، نقالی و پرده خوانی رضوی  از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که همزمان با دهه کرامت و به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد از 7 تا 10 مرداد در  این استان برگزار می شود .

,

 اداره ارشاد شهرستان بویراحمد ادغام شد

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از ادغام شدن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد در این اداره کل خبر داد و گفت: براساس قانون جدید وزارت ارشاد در همه استان های کشور به جز کلان شهر ها ادارات ارشاد شهرها در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادغام شده است.

,

دهبانی پور در ادامه به 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: روز خبرنگار روز بسیار مهمی است که باید خدمات ارزنده و تلاش های شبانه روزی اصحاب قلم و رسانه که گاهی با مهربانی ها و گاهی با نامهربانی ها با انها رفتار می شود پاس داشته شود.

,

وی بیان کرد: خبرنگاران در  طول یکسال فعالیت خود خواسته های مردم و نیازهای انان را به مسئولان انعکاس می دهند  و عملکرد و مشکلات مدیریت ها و مسئولان را نیز به مردم انتقال می دهند که این کار زمینه ساز آگاهی بخشی و هم افزایی بیشتر برای توسعه تاثیر گذار است.

,

دهبانی پور اظهار کرد: تلاش می شود تا روز خبرنگار  امسال با حضور مسئولان ارشد استان ، نمایندگان و سایر مسئولان استان برگزار شود تا بتوانیم اهیمت کار انها را بازگو و برجسته کنیم.

,

وی افزود: در روز خبرنگار تنها از هر رسانه دو خبرنگار تجلیل می شود.

,

لغو مجوز برخی سایت های خبری به دلیل غیرفعال بودن

,

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای سال 94 تلاش کرد تا خبرنگاران و سایت های خبری را ساماندهی کند که در این زمینه در کهگیلویه و بویراحمد یک سایت مجوزدار وجود داشت و هم اینک این تعداد به 40 مورد رسیده است.

,

وی افزود:در صورت ادامه روندغیرفعال بودن برخی از این سایت های خبری،مجوز آنها لغو و لیستشان نیز از سامانه وزارت ارشاد حذف خواهد شد که برای راه اندازی مجدد انها باید سختی های زیادی را متحمل شد.

,

دهبانی ابراز داشت: روزنامه های کشوری که در استان فعالیت می کنند باید در سامانه وزارت ارشاد ثبت نام  و پروانه دریافت کنند و در سامانه خانه مطبوعات نیز عضو شوند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خبرنگار حرفه ای که در سامانه وزارت ارشاد ثبت شده باشد در استان نداریم و خبرنگاران باید تلاش کنند تا آموزش های لازم را فرا بگیرند و سطح مهارت های خود را ارتقا دهند  و خود را به عنوان یک خبرنگار حرفه ای مطرح کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه