اخبار داغ

عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان ایران:

تحریم های جدید تمامی قوای ایران را سلسله وار شامل می شود/پاسخ ایران باید موثر و مقتدرانه باشد

تحریم های جدید تمامی قوای ایران را سلسله وار شامل می شود/پاسخ ایران باید موثر و مقتدرانه باشد
عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان ایران با اشاره به بی سابقه بودن تحریم های جدید علیه ایران،این تحریم ها را علیه کلیه ارکان نظام دانست و خواهان اقدام جدی و موثر ایران علیه این حرکت آمریکا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان ایران و استاد حوزه و دانشگاه در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری آوای ماغر به تشریح وضعیت اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و لزوم واکنش جدی به آن پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان ایران و استاد حوزه و دانشگاه در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری آوای ماغر به تشریح وضعیت اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و لزوم واکنش جدی به آن پرداخت., پایگاه خبری آوای ماغر, آوای ماغر,

عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان ایران و استاد حوزه و دانشگاه در مصاحبه اختصاصی با آوای ماغر به تشریح وضعیت اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و لزوم واکنش جدی به آن پرداخت.

, عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان ایران و استاد حوزه و دانشگاه در مصاحبه اختصاصی با آوای ماغر به تشریح وضعیت اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و لزوم واکنش جدی به آن پرداخت.,

چرا به این تحریم های جدید، مادر تحریم ها می گویند؟

, چرا به این تحریم های جدید، مادر تحریم ها می گویند؟, چرا به این تحریم های جدید، مادر تحریم ها می گویند؟,

خود مسئولان ارشد آمریکایی تحریم های جدید را پیچیده‌ترین و بزرگترین بسته تحریمی علیه ایران در طول تاریخ تحریم ها اعلام کردند که شامل انواع تحریم در زمینه های مختلف و به قولی تحریمی جامع و همه جانبه است.

,

موضوع مهم دیگر که بر عکس تحریم های گذشته، بر جامعیت و قاطعیت تحریم های جدید می افزاید بحث اتفاق نظر ارکان حکومتی آمریکا به خصوص رئیس جمهور، مجلس سنا و کنگره در اعمال آن است، در صورتی که در گذشته چنین اتفاق نظری مشاهده نشده است و با چنین استحکامی برداشتن این تحریم ها کاری دشوار است  .

,

به نظر شما چه دلیلی وجود دارد که آمریکایی ها چنین تصمیم خطرناکی گرفتند؟

, به نظر شما چه دلیلی وجود دارد که آمریکایی ها چنین تصمیم خطرناکی گرفتند؟, به نظر شما چه دلیلی وجود دارد که آمریکایی ها چنین تصمیم خطرناکی گرفتند؟,

ابتدا باید عرض کنم که این تصمیم در کنار خطرناکی، تصمیمی سیاسی است که ایران را وادار به واکنش جدی و سریع کند که یکی از دلایل آن به شکست طرح خاورمیانه بزرگ توسط آمریکایی ها و شکستهای اخیر حامیان آنها در جبهه های مقاومت، زمین گیر شدن گروه های تکفیری داعش و النصره بر می گردد و  چاره ای جز  استفاده از اهرم تحریم ندارند .

,

تاثیر عمقی این تحریم ها بر روی کشور ما به چه میزان است؟

, تاثیر عمقی این تحریم ها بر روی کشور ما به چه میزان است؟, تاثیر عمقی این تحریم ها بر روی کشور ما به چه میزان است؟,

موضوع بعدی در جزئیات این تحریم ها، وابستگی سلسله وار کلیه ارکان و نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام ماست که هدف این تحریم هستند به گونه ای که به عنوان نمونه با تحریم سپاه پاسداران، در صورتی که یک نهاد دیگر کشور مانند دولت با این نهاد انقلابی کشور همکاری داشته باشد،مورد تحریم قرار می گیرد که این دست تحریم ها باز هم بی سابقه است و با این اوصاف این بار کلیه قوای ما تحریم می شوند.

,

با توجه به نقض آشکار برجام توسط آمریکا در دو سال اخیر آیا نشان دهنده این نیست که ما نیز می بایست اقدام متقابل داشته باشیم؟

, با توجه به نقض آشکار برجام توسط آمریکا در دو سال اخیر آیا نشان دهنده این نیست که ما نیز می بایست اقدام متقابل داشته باشیم؟, با توجه به نقض آشکار برجام توسط آمریکا در دو سال اخیر آیا نشان دهنده این نیست که ما نیز می بایست اقدام متقابل داشته باشیم؟,

هر چند تاکنون در این زمینه سلایق مختلف، دیدگاه های مختلفی برای اقدام متقابل و میزان شدت این اقدام داشتند اما با وضع چنین تحریم هایی همه باید با اتفاق نظر اقدامی متقابل و از موضع اقتدار داشته باشند.

,

با این حال که برجام بر اساس "اطمینان متقابل" به امضا رسید، چرا همچنان تحریم های سنگین علیه ایران وضع می شود؟

, با این حال که برجام بر اساس "اطمینان متقابل" به امضا رسید، چرا همچنان تحریم های سنگین علیه ایران وضع می شود؟, با این حال که برجام بر اساس "اطمینان متقابل" به امضا رسید، چرا همچنان تحریم های سنگین علیه ایران وضع می شود؟,

ما در برجام سندی را امضا کردیم که تحریم های علیه ایران در زمان امضای طرفین به صورت تدریجی و در یک بازه زمانی 8 ساله لغو شوند اما با این سیاست و اعمال قوانین تحریم جدید، بیشتر تحریم ها با گذشت زمان به قوت خود باقی می مانند.

,

این اقدام آمریکا چه تاثیری بر ادامه روند اجرای برجام دارد؟

, این اقدام آمریکا چه تاثیری بر ادامه روند اجرای برجام دارد؟, این اقدام آمریکا چه تاثیری بر ادامه روند اجرای برجام دارد؟,

با وجود اعمال چنین تحریم هایی نقض آشکار برجام و به نوعی پشت پا زدن به آن است و همانگونه که اشاره کردم،باید هم دولتمردان و هم نمایندگان مجلس با جدیت پاسخی متقابل بدهند.

,

به طور کلی اعمال تحریم علیه ایران چه تاثیری بر روند زندگی مردم دارد؟

, به طور کلی اعمال تحریم علیه ایران چه تاثیری بر روند زندگی مردم دارد؟, به طور کلی اعمال تحریم علیه ایران چه تاثیری بر روند زندگی مردم دارد؟,

هر چند کسی منکر عواقب اعمال تحریم علیه یک ملت نمی شود اما ما از ابتدای انقلاب تحریم بودیم و تنها در دورانی شدت آن کم و زیاد می شد ؛ما مسلمانیم و از تحریم هراسی نداریم و معتقدیم با تحریم های بیشتر توجه به توان داخلی ما بیشتر می شود و اقتدار نظام با شکوفایی توان داخلی دوچندان می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه