اخبار داغ

گزارشی از تبعات افزایش ناگهانی قیمت پیاز و مرغ؛

عدم وجود مدیریت علت گرانی ناگهانی پیاز/ بسیاری از مشتریان پس از اطلاع از قیمت مرغ از خرید صرف نظر می کنند

عدم وجود مدیریت علت گرانی ناگهانی پیاز/ بسیاری از مشتریان پس از اطلاع از قیمت مرغ از خرید صرف نظر می کنند
مغازه دار اردکانی گفت: بسیاری از مشتریان پس از وزن کردن مرغ و اطلاع از قیمت آن از خرید صرف نظر می کنند و دست خالی از مغازه می روند. بسیاری از مردم به دلیل گرانی به خرید بال و بازو روی اورده اند چرا که قدرت خرید مرغ کامل را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اردکان گویا؛ این روزها گرانی پیاز و مرغ نقل محافل شده است و فشار این گرانی بر قشر معمولی جامعه بسیار زیاد شده است به گونه ای که بسیاری از مردم از خرید آن سربا می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اردکان گویا؛,

در این خصوص به سراغ میوه فروشان و فروشندگان مرغ رفتیم تا نبض بازار را زیر دستان فروشندگان این اقلام بگیریم.

,

 

,

, ,

یکی از میوه فروشان اردکانی در مصاحبه با اردکان گویا در خصوص گرانی پیاز گفت: قیمت ها فراز و نشیب بسیار داشته است که در حال حاضر نوبت به پیاز رسیده است. پیاز یکی از ضروریات آشپزی است و کمتر غذایی است که بدون پیاز پخته می شود و به این دلیل جزو اقلامی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.

,

عباسعلی عزیزی افزود: من ارادت خاصی به مقام معظم رهبری دارم ازاین متعجبم که چرا وقتی رهبر یک کشور از اقتصاد مقاومتی می گوید باز اجازه واردات آب معدنی 20 هزار تومانی فرانسوی داده می شود.

,

وی ادامه داد: کشاورز با چه پشتوانه ای به کاشت محصول بپردازد که یک سال از کشت آن ضرر ببیند و سال دیگر با کمبود آن دچار باشد.

,

, ,

محمد جواد پور صاحبی اظهار داشت: پیاز یکی از ضروری ترین خرید یک شهروند است. مشتریان معمولا در کنار خرید میوه پیاز و سیب زمینی نیز خرید می کنند که هر دوی این اقلام تنش هایی داشته است.

,

این میوه فروش اردکانی گفت: با گران شدن پیاز خرید مردم کاهش پیدا کرده و منتظر کاهش قیمت هستند. در حالی که مدتی قبل رسانه های ملی تصاویری از انباشت پیاز در زمین ها نشان می داد که کسی قدرت جمع آوری آن را نداشت و امسال هم وضعیت پیاز این چنین شده است.

,

وی ادامه داد: این وضعیت کشاورزی نیازمند مدیریت کلان کشوری است تا بتوان بازدهی خوبی از کشاورزی داشته باشیم.

,

, ,

حسین هاتفی گفت: 16 سال است که در بازار میوه فروشی سابقه دارم. گرانی پیاز در گذشته هم سابقه داشت اما فصلی و زود گذر بود اما در حال حاضر این گرانی طولانی شده و ادامه دارد.

,

وی افزود: با گران شدن پیاز قدرت خرید  شهروندان کاهش پیدا کرده و ما مجبور به خرید کمتر این محصول هستیم که در آخر نیز سود کمی نصیب ما فروشندگان می شود.

,

میوه فروش اردکانی تاکید کرد: متاسفانه تعادل در کاشت محصولات وجود ندارد، سالی است که کشاورز می کارد و ضرر می کند و سال دیگر نمی کارد و کمبود محصول رخ می دهد. عدم وجود مدیریت علت گرانی ناگهانی برخی از محصولا است.

,

مسعود محبوب آخرین نفری بود که از میوه فروشان اردکان روبروی دوربین اردکان گویا قرار گرفت.

, اردکان گویا,

, ,

وی در خصوص افزایش قیمت پیاز گفت: با افزایش قیمت یپاز فروش آن به نصف کاهش پیدا کرده و پیاز هایی که وارد بازار می شود علاوه بر قیمت بالایشان به علت برداشت زود هنگام، ضعیف و ماندگاری آن کم است.

,

میوه فروش اردکانی اظهار داشت: وقتی پیاز ارزان بود کشاورز ضرر می کرد و حالا که گران شده است فروشنده و مردم ضرر می کنند البته نمی توان نقش دلالان را بی تاثیر دانست.

,

به سراغ مرغ فروشان اردکانی رفتیم تا میزان افزایش قیمت مرغ را نیز جویا شویم.

,

, ,

عباس زارع از مرغ فروشان اردکانی گفت: قیمت مرغ روال صعودی خود را حفظ کرده و کاهش پیدا نمی کند. فروش مرغ بعد از گرانی های اخیر کمتر شده و باید شاهد روزهای بدتر از این نیز باشیم.

,

وی افزود: بسیاری از مشتریان پس از کشیدن وزن مرغ و اطلاع از قیمت آن از خرید صرف نظر می کنند و دست خالی از مغازه می روند. بسیاری از مردم به دلیل گرانی به خرید بال و بازو روی اورده اند چرا که قدرت خرید مرغ کامل را ندارند.

,

مغازه دار اردکانی عنوان کرد: قشر کم درامد جامعه که قدرت خرید گوشت قرمز را نداشتند با افزایش قیمت مرغ دیگر توان خرید مرغ را هم ندارند. امیدواریم که مسئولین فکری برای وضعیت بازار داشته باشند.

,

, ,

علی زارع مغازه دار با سابقه اردکانی در خصوص گرانی مرغ گفت: 35 سال است که در بازار فروش مرغ و ماهی هستم. مردم هرچه که نیاز داشته باشند خریداری می کنند هرچند که توان خریدشان کاهش پیدا کرده باشد.

,

وی افزود: افزایش قیمت در گذشته هم وجود داشته است و این گرانی بخاطر گرمای هوا و کاهش پرورش مرغ گوشتی است. وسایل سرمایشی میزان برق مصرفی بالایی دارند که برای مرغ داری ها به صرفه نیست و در این فصل های گرم شاهد کاهش  گوشت مرغ روبرو هستیم.

,

, ,

ابراهیم کارگر  دیگر مغازه دار اردکانی اظهار داشت: با فزایش قیمت مرغ، قدرت خرید مردم مخصوصا قشر کم درامد و کاگر کاهش پیدا کرده است. کارگری که هفته ای یک مرغ خریداری می کرد حالا به خرید یک تکه ران قانع می شود.

,

وی گفت: البته این تغییرات در قیمت اجناس تفاوتی برای سرمایه داران ندارند و تنها فشار بر روی قشر کم درامد جامعه است.

,

کارگر تاکید کرد: افزایش قیمت معمولا در زمان کوتاهی کاهش پیدا می کرد اما این گرانی ماه هاست که ادامه دارد و بسیاری از مردم در انتظار کاهش قیمت هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه