اخبار داغ

کارشناس مسائل هسته ای:

برخورد قاطعانه مسئولان مانع تحریم‌های جدید علیه ایران می‌شد

برخورد قاطعانه مسئولان مانع تحریم‌های جدید علیه ایران می‌شد
یک کارشناس مسائل هسته ای گفت: این خصلت غرب است که اگر در مقابل آنها عقب نشینی شود، بیشتر جلو می آیند و اهرمهای فشار خود را افزایش می دهند. وجود موضع ضعف از سوی ایران سبب شده که غرب به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا پورایمانی از کارشناسان مسائل هسته ای در گفتگو با ندای تفرش در خصوص تصویب تحریم های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا گفت: بعد از برجام، قطعا این تحریمها بزرگترین تحریمهایی است که علیه کشور اجرا می شود و می توان گفت آخرین تحریم هم نخواهد بود. کشورهای غربی تجربه کرده اند که از طریق تحریم ها می توانند امتیاز از ایران بگیرند؛ همین مسئله سبب شده که علیرغم امضای برجام، روز به روز بر تحریمهای علیه ایران افزوده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

پورایمانی اظهار کرد: متاسفانه مسئولان امر به وعده های شفاهی مسئولان امریکایی اعتماد کردند. در برجام ایران دچار خطاهای استراتژیکی شده است. به این معنا که باید مسائل مهم هسته ای در آخرین لحظه اجرا می شد. به طوری که رقیق کردن ۲۰ درصد و بتون ریزی قلب راکتور اراک بعد از ۷ یا ۸ سال از زمانی که تمام تحریمها برداشته می شد، باید صورت می گرفت.

,

وی افزود: تجریبات تاریخی نشان می دهد که آمریکایی ها به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیستند و صرفا به منافع استراتژیک و ملی خود فکر می کنند و در نظر آنها کشورهای دنیا فاقد ارزش و اعتبار هستند.

,

این کارشناس مسائل هسته ای یادآور شد: تصویب تحریم های جدید از سوی آمریکا به منظور خروج ایران از برجام است تا بتوانند تبعات سنگین آن را بر گردن ایران بیاندازند و اجماع جهانی علیه ایران به تصویب برسانند. آمریکایی ها روی منافذ موثر در شکوفایی اقتصادی ایران تمرکز کرده اند تا مانع نفوذ منطقه ای ایران شوند.

,

امتیازگیری؛ شگرد غرب در تعامل با ایران

, امتیازگیری؛ شگرد غرب در تعامل با ایران, امتیازگیری؛ شگرد غرب در تعامل با ایران,

پور ایمانی با بیان این که ضعف دولت ایران در واکنش به تصویب تحریمهای قبلی علیه ایران، سبب تهاجمی تر شدن آمریکا شده است، اضافه کرد: این خصلت غرب است که اگر در مقابل آنها عقب نشینی شود، بیشتر جلو می آیند و اهرمهای فشار خود را افزایش می دهند. وجود موضع ضعف از سوی ایران سبب شده که غرب به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر باشد.

,

وی ادامه داد: متاسفانه وجود جریان فکری لیبرالی در کشور چشم طمع غربیها را افزایش داده است.

,

این کارشناس مسائل هسته ای گفت: با وجود تصویب تحریمهای جدید علیه ایران، سایر کشورهای غربی واکنشی نشان نداده و سکوت کرده اند تا با انجام واکنش از سوی ایران، از ایران امتیاز بگیرند.

,

برجام؛ مصداق اعتماد بی سابقه ایران به آمریکا

, برجام؛ مصداق اعتماد بی سابقه ایران به آمریکا, برجام؛ مصداق اعتماد بی سابقه ایران به آمریکا,

پورایمانی به وجود ضعف در ضمانت اجرایی در برجام اشاره و تصریح کرد: در طول مذاکرات حفره های متعددی در بندهای برجام گذاشته شد و برجام را طوری تبیین کردند که اگر ایران به تعهدات خود عمل کرد و طرف غربی عمل نکرد، در صورت شکایت ایران، در عرض ۴۵ روز برجام لغو می شود و تحریمها برمی گردد. این مسئله بزرگترین مسئله در برجام است. این اعتماد بی سابقه و بی حد و مرزی است که ایران به طرف غربی کرد.

,

وی با بیان این مطلب که بازگشت به شرایط قبل از برجام، حداقل ۵ کار جهادی و شبانه روزی می خواهد، خاطر نشان کرد: تقریبا تمام هسته ای ایران نابود شده است و نیروهای متخصص از کار اخراج شده اند. برای بازگشت به شرایط قبل از برجام، حداقل ۵ تا ۶ سال زمان با کار جهادی و شبانه روزی نیاز است که هزینه های زیادی را به کشور تحمیل می کند. می توان گفت در برجام خسارت محض نصیب ایران شده است.

,

نمایندگان آمریکا شب گذشته با ۴۱۹ رأی موافق و فقط ۳ رأی مخالف، طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کردند.

,

این طرح در ابتدا تحت عنوان «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات ساز ایران» در مجلس سنا مطرح شد که شامل وضع تحریم‌هایی در ارتباط با برنامه موشک بالستیک، اتهام واهی ارتباط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با «اقدامات تروریستی» و نقض حقوق بشر شهروندان ایرانی بود؛ اما در جریان رسیدگی به آن، بخش دیگری شامل تحریم‌های روسیه و کره شمالی نیز به آن افزوده شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه