اخبار داغ

رئیس دادگستری سبزوار:

الزام بانک‌ها به کسب گواهی رشد افراد کمتر از 18 سال، جرم است

الزام بانک‌ها به کسب گواهی رشد افراد کمتر از 18 سال، جرم است
رئیس دادگستری سبزوار به الزام برخی بانک ها برای کسب گواهی رشد افراد کمتر از 18 سال اشاره و آن را جرم خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار سید محمد حسینی شب گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه دست اندازی و تجاوز به انفال از سوی افراد دارای ثروت و متصل به کانون های قدرت با روش های جدید و به صورت هوشمندانه در حال انجام است، اظهارداشت: مدیران شهرستان در خصوص حراست از انفال باید به صورت جدی ورود کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار,

 

,

وی با بیان اینکه برای موفقیت در مبارزه با این افراد باید راه های نفوذ را که زمینه دست اندازی به انفال را فراهم می کند را بیابیم، ادامه داد: این امر لازمه حرص و ولع مدیران در خصوص حفظ و حراست از اموال و بیت المال است.

,

 

,

رئیس دادگستری سبزوار ادامه داد: متاسفانه برخی از مدیران شهرستان به صورت چراغ خاموش در این عرصه هستند، حراست از اموال و بیت المال دارای هزینه است و مدیران شهری باید این هزینه را پرداخت کنند واگردارای این روحیه نیستند شرعا جایگاه مسئولیت در حکومت اسلامی را غصب کرده اند.

,

 

,

حسینی در ادامه با اشاره به استفاده از روش های جدید متجاوزین به بیت المال، تاکید کرد: متجاوزین امروزه پول های زیادی خرج می کنند تا بتوانند در ادارات مختلف یارگیری کرده و  روند کار خود را تسهیل کنند.

,

 

,

وی همچنین به اقدام برخی بانک ها در الزام دختران و پسران زیر 18سال برای دریافت گواهی رشد از دادگستری اشاره کرد و افزود: طبق قانون جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که افراد به 18سال نرسیده اند ولی و قیم قانونی آنها مسئول انجام امور مالی آنها است و این اقدام بانک ها کاری خلاف قانون است.

,

 

,

رئیس دادگستری سبزوار با بیان اینکه بانک ها حق ندارند هزینه های اضافی را به خانواده ها تحمیل کنند، بین داشت: در خصوص این اقدام بانک چندین بار تذکراتی داده شده است و هرکس که این اقدام را انجام دهد مجرم خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه