اخبار داغ

خواننده سابق ارکستر ملی کشور مطرح کرد:

وضعیت موسیقی کشور در شرایط مطلوبی نیست

وضعیت موسیقی کشور در شرایط مطلوبی نیست
خواننده سابق ارکستر ملی کشور گفت: موسیقی امروز ما به سمت مادیات رفته است لذا برای بسیاری از همکاران ما شاید شرایط مالی آثار، از اهمیت بیشتری برای آنان برخوردار باشد که البته باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه، آنها چندان هم در این قضیه مقصر نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ برای نخستین بار کنسرت تنبورنوازان  گروه ارکستر موسیقی «میرآترا» با همکاری گروه موسیقی سنتی « شهسواران» همدان باعنوان «افسونگری» در این شهر برگزار شد. این کنسرت به سرپرستی « قادر شهسواری» و با آهنگ سازی و تنظیم کنندگی « میر امیر میری» هنرمند همدانی الاصل موسیقی کشور و با صدای «محمد کرد» در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا اجرا گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

در همین رابطه خبرنگار ما گفت‌و گویی با « محمد کرد» خواننده خوش ذوق این گروه انجام داده است که مختصری از آن در ادامه  ارائه می‌گردد.

,

 

,

خواننده گروه موسیقی سنتی «میرآترا» با بیان اینکه بیش از 8 سال است که در حوزه آواز سنتی موسیقی ایران فعالیت دارد، اظهارکرد: در این مدت به آموختن ردیف‌نوازی آواز، نزد یکی از شاگردان استاد «رضوی سروستانی»  مشغول بوده‌ام. 

,

 

,

«محمد کرد»  که متولد 1362 در تهران و دارای دو فرزند است؛ گفت: البته در بُرهه‌ای بخاطر شرایط خانواده و همچین مشغله‌کاری مدتی از موسیقی فاصله گرفتم اما در بازگشت مجدد و آشنایی با آقای «میر امیر میری» در خدمت ایشان و هنرمندان گروه ارکستر «میرآترا» هستم.

,

 

,

وی افزود: البته در این مدت، افتخار همکاری با ارکستر موسیقی ملی ایران و استاد « فرهاد فخرالدینی» و حضور در چند اجرای این ارکستر و همچنین  اجرا با  گروه‌های موسیقی دیگر را نیز داشته‌ام.

,

 

,

*همیشه در انتخاب کارهایم وسواس خاصی دارم

, *همیشه در انتخاب کارهایم وسواس خاصی دارم, *همیشه در انتخاب کارهایم وسواس خاصی دارم,

وی که کارمند شهرداری تهران است؛ تاکید کرد: البته باتوجه به اینکه شغل اصلی‌ام، موسیقی نیست، زیاد خودم را درگیر این هنر  نکرده ام اما بصورت جدی و حرفه‌ای فعالیت کرده و همیشه در انتخاب کارهایم وسواس خاصی دارم.

,

 

,

 این خواننده جوان آواز موسیقی ایرانی ارتباط و شناخت خود از موسیقی همدان را تنها از طریق آشنایی با ارکستر «میرآترا» که چند تن از هنرمندان همدانی هم در آن فعالیت دارند عنوان کرده و گفت: اطلاعات چندانی از وضعیت موسیقی، تعداد و کیفیت سالن‌ها همچنین شرایط تحصیلات دانشگاهی و یا کار و اجرای موسیقی در شهر شما ندارم اما حضور هنرمندان مطرحی همچون «قادر شهسواری» و یا «میر امیر میری»  بیانگر حیات موسیقی در همدان است.

,

 

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود و باتاکید براینکه کوچ موزیسین‌های شهرستانی به تهران اشتباه است، اظهارکرد: حتی با پیشرفت هنری یک فرد، موسیقی آن شهر هم پیشرفت می‌کند و این امر به تدریج موجب می‌شود تا هنر فاخر موسیقی کشور در همه نقاط آن رشد داشته باشد.

,

 

,

«کرد» افزود: البته موسیقی ایران در همه مناطق کشور آنقدر پُر بار است که هر شخصی در شهر خود می‌تواند با تلاش و پشتکار، به پژوهش، تحقیق و فعالیت پرداخته و موسیقی بومی خویش را ابتدا برای همشهریان و سپس در سطح ملی و حتی بین المللی معرفی کند.

,

 

,

 وی با بیان اینکه سقف آرزویی ندارم، گفت: بیشتر براساس علاقه و احساس‌ام به موسیقی می‌پردازم  و همین که در این محیط باشم و به شرایط زندگی شخصی‌ام آسیب نرسد، برایم کفایت می‌کند البته همان‌طور که عرض شد در انتخاب کارها سخت گیر‌ام .

,

 

,

خواننده سابق ارکستر ملی موسیقی کشور افزود: دوست دارم صدایم  بواسطه کیفیت مطلوب آن در سطح جامعه مطرح شود و اگر قرار است حتی سالی یک آهنگ از من در جامعه پخش شود، ترجیح می‌دهم ماندگار و پر طرفدار باشد نه اینکه بخاطر پول و مادیات تن به هر کاری بدهم و به شهرت فراوان برسم.

,

 

,

این خواننده جوان کشور که علاوه بر همدان تاکنون در تهران و اصفهان هم اجراهای متعددی داشته است در ارزیابی خود از شرایط امروز موسیقی کشور  با تاکید بر اینکه فضای موسیقی امروز به سمت مادیات رفته است،گفت: برای بسیاری از همکاران ما شاید شرایط مالی آثار، از اهمیت بیشتری برای آنان برخوردار باشد که البته باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه چندان آنها هم در این قضیه مقصر نیستند.

,

 

,

*وضعیت موسیقی کشور را در شرایط مطلوبی نمی‌بینم

, *وضعیت موسیقی کشور را در شرایط مطلوبی نمی‌بینم, *وضعیت موسیقی کشور را در شرایط مطلوبی نمی‌بینم,

 وی با بیان اینکه وضعیت موسیقی کشور را در شرایط مطلوبی نمی‌بینم، ادامه داد: باتوجه به گسترش امکانات بخصوص فضای مجازی و نرم افزارهای دیجیتالی هنرمندان به سرعت می‌توانند تولیدات هنری داشته باشند که این امر به همان اندازه که به پیشرفت موسیقی کمک کرده، آسیب هم وارد نموده است.

,

 

,

«محمد کرد» گفت: هنوز هم  آن‌ طور‌که شایسته است به عمق موسیقی کشور  توجه نشده و حرفی که قرار است به‌واسطه موزیسین ها در جامعه مطرح شود، گفته نشده است، از طرفی دیگر می‌بینیم که برخی از شاخه‌های این هنر از جمله همین  موسیقی ردیف دستگاهی، بسیار مهجور مانده و یا اصلاَ کنارگذاشته شده است .

,

 

,

وی تصریح کرد بنابراین می توان گفت یکی از دلایل مهم موفقیت هنرموسیقی ایران در دهه‌های قبل  پرداختن  به عمق و اساس این هنر است  که باعث تولید آثار فاخری شد که هنوز هم مردم ما برای شنیدن آنها علاقمند هستند.   

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه