اخبار داغ

قیمت پیاز هم مثل مرغ پر کشید؛

پیاز در خوروبیابانک کمتر از هر کیلو ۴هزار تومان نیست/ مسئولان سیل و سرمازدگی را بهانه نکنند!

پیاز در خوروبیابانک کمتر از هر کیلو ۴هزار تومان نیست/ مسئولان سیل و سرمازدگی را بهانه نکنند!
افزایش قیمت پیاز، آن هم دو یا سه برابری مشکلاتی برای اقشار کم درآمد در تهیه آن ایجاد کرده به طوری که مردم فقط به اندازه یک یا دو وعده استفاده قادر به خرید آن هستند و این در حالی است که مسئولان چندین بار وعده کاهش قیمت آن را داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر خور؛ این روز ها شاهد خود نمایی یکی از اقلام در رده میوه ها و صیفی ها هستیم که عضو غیر قابل چشم پوشی در آشپزخانه و امور آشپزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر خور,

افزایش قیمت پیاز آن هم دو یا سه برابری مشکلاتی برای اقشار کم در آمد در تهیه آن ایجاد کرده است به طوری که مردم فقط به اندازه یک یا دو وعده استفاده قادر به خرید آن هستند.

,

این که موز که یک میوه وارداتی است و قیمت بالایی دارد این روز ها رقیبی پیدا کرده است که قیمت واقعی آن نباید از هزار یا دو هزار تومان بیشتر باشد جای تعجب دارد و این بار گرانی آن اشک مردم را در آورده است.

,

با جستجو در سایت های خبری متوجه شدیم که این گرانی در کل کشور رخ داده است و مختص شهر ما نیست، این که علت گرانی را برخی مسئولان، سیل بندر عباس و جیرفت یا سرمازدگی محصولات اصفهان و دزفول عنوان کرده اند جای خود دارد ولی در برخی منابع خبری اعلام شده است که این محصول کیلویی کمتر از 700 تومان یعنی یک ششم قیمت بازار داخلی، به کشورهای مختلف صادر می شود.

,

روند گرانی پیاز از حدود یک ماه گذشته تاکنون آغاز شده و به گفته همین مسئولانی که علت گرانی را آفت، سرمازدگی، سیل و دیگر عوامل عنوان کرده اند قرار بود طی یک تا چند هفته ابتدایی کنترل شود و قیمت آن با ورود محصولات جدید کاهش یابد، اما به نظر می‌رسد پیاز تولید شده در مناطق دیگری مانند اصفهان و آذربایجان هم نتوانست قیمت این محصول را در بازار کاهش دهد و حالا وعده ارزانی پیاز تا 10 روز آینده و پس از رسیدن پیاز استان فارس به بازار تمدید شده است.

,

این در حالی است که رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نوسان قیمت پیاز را در سطحی از «حساسیت» ندانست که کمیسیون بخواهد وزیر جهادکشاورزی را به مجلس دعوت کند.

,

سری به میوه فروشی های شهر زدیم تا نظر مردم را در مورد پیاز و گرانی بی سابقه اش جویا شویم، یکی از همشهریان که در حال نگاه کردن به تابلوی قیمت های میوه فروشی بود گفت: پیاز هم آمده در رده موز و شلیل و هلو، الان اگه یکی دهنش بوی پیاز بده نباید بدمان بیاد.

,

صاحب میوه فروشی گفت: وقتی قیمت پیاز در میدان تره بار بالای سه هزار تومان است ما هم مجبوریم به خاطر این که مردم به آن نیاز دارند با همین قیمت بالا برای عرضه بیاوریم، مهم این است که در بازار موجود است، قبل از انقلاب اگر پول هم برای خرید داشتی چیزی برای خرید نبود و شکر خدا امروز هست.

,

به میوه فروشی دیگری که سر زدیم شاهد اختلاف قیمت 100 یا 200 تومانی بودیم که آن هم به گفته میوه فروش ها از تفاوت جنس پیاز ها و قیمت خرید آن ها است.

,

شهروند دیگری به خبرنگار سفیرخور گفت: قیمت پیاز این قدر بالا رفته که فقط برای استفاده یک وعده خرید می کنیم، پیاز که کیلویی هزار تومان بوده را باید چهار هزار تومان بخریم و واقعاً سخت است.

,

در یک ماه گذشته متوسط خرده‌ فروشی پیاز در سطح خوروبیابانک کیلویی سه هزار و 800 تومان بوده است و اکنون قیمت آن کمتر از چهار هزار تومان در بازار نیست. قیمت پیاز در یک‌هفته گذشته نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش 148 درصدی را تجربه کرده است. نسبت به دو هفته قبل هم افزایش قیمت 15 درصدی را نشان می‌دهد.

,

گزارش از : محمد جواد مالکی

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه