اخبار داغ

شهردار هرات مطرح کرد

کمبود زیر ساخت های اقامتی در خاتم/ بوم گردی؛شاه کلید توسعه گردشگری شهرستان

کمبود زیر ساخت های اقامتی در خاتم/ بوم گردی؛شاه کلید توسعه گردشگری شهرستان
شهردار هرات یکی از مهمترین مشکلات شهرستان در بخش گردشگری را مربوط به کمبود زیرساخت‌های اقامتی عنوان و اظهار داشت: نبود یا کمبود زیرساخت های مناسب اقامتی برای مسافران و گردشگران باعث شده است تا میزان اقامت مسافران در این منطقه کاهش یافته و نهایت اغلب مسافران به صورت رهگذری از این منطقه دیدار می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهردار هرات در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم درباره صنعت گردشگری در شهرستان اظهار داشت: خاتم به علت وضعیت مطلوب آب و هوایی و وجود آثار تاریخی با قدمت طولانی می‌تواند به عنوان شهرستان هدف گردشگری برای بسیاری از شهرهای استان و حتی کشور انتخاب شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین خاتم,
علی صادق زاده گفت: طبق گفته بسیاری از مورخان و تاریخ شناسان،شهرستان خاتم محل سکونت اولیه آریایی ها بوده و علت انتخاب این شهر توسط این قوم زمین حاصلخیر و اقلیم آب و هوایی مناسب در آن زمان است.
,
 
,
صادق زاده گفت: شهرستان خاتم یکی از شهرستان های برتر در زمینه های آثار تاریخی،محیط زیست و منابع طبیعی است که اگر از این پتانسیل و ظرفیت های بالا استفاده شود میتواند در زمینه توسعه صنعت گردشگری در کشور زبانزد شود.
,
 
,
شهردار هرات خاطر نشان کرد:بی توجهی به پتانسیل های  گردشگری شهرستان باعث شده است تا از این ظرفیت به عنوان یک صنعت به گردشگری نگاه نشود و این موضوع عاملی باشد برای اینکه زیرساخت‌های گردشگری نیز در این منطقه توسعه چندانی نداشته باشد
,
 
,
وی گفت:با توجه به جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی شهرستان، ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب توریست داخلی و خارجی وجود دارد که البته این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها است.
,
 
,
صادق زاده یکی از مهمترین مشکلات شهرستان در بخش گردشگری را مربوط به کمبود زیرساخت‌های اقامتی عنوان و اظهار داشت: نبود یا کمبود زیرساخت های مناسب اقامتی برای مسافران و گردشگران باعث شده است تا میزان اقامت  مسافران در این منطقه کاهش یافته و نهایت اغلب مسافران به صورت رهگذری از این منطقه دیدار می کنند.
,
 
,
شهردار هرات با اشاره به اینکه جاذبه‌های گردشگری خاتم اقامتگاه مناسبی برای مسافران ندارد تصریح کرد: اقامتگاه‌های گردشگری شهرستان باید بومی سازی شده و این کار نیز باید با تشویق  بخش خصوصی انجام گیرد.
,
 
,
صادق زاده افزود:طبیعت بکر و زیبا و بافت تاریخی روستاهای شهرستان می تواند موجب جذب گردشگران و تولید اشتغال برای جوانان این منطقه باشد لذا این مهم در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
وی افزود: نکته قابل توجه ثبت جهانی شهر یزد می باشد که به همت و همکاری مسئولین مرکز استان اتفاق افتاده  که می توان به عنوان یک نقطه عطف از آن برای شهرستان استفاده کرد و اینکه باید مثلث یزد ،پاسارگاد ،میمند را با مرکزیت شهرستان خاتم مورد توجه قرار داد  تا بتوانیم مسیر گردشگری و اقامت گردشگران را در شهرستان دنبال کنیم 
,
 
,
شهردار هرات  با اشاره به سیاست توسعه بوم گردی در کشور اظهار کرد: بوم گردی موجب تحول اقتصاد در بخش های زیر پوشش بومی و محلی می شود و با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان میتوانیم از این مهم برای رونق اقتصاد شهرستان بهره مند شویم.
,
 
,
وی ترمیم و اصلاح زیرساخت‌های جاده‌ای و راه را از عوامل موثر بر توسعه صنعتی گردشگری در شهرستان عنوان  و گفت: باید با توسعه و ساخت اقامت‌گاه‌های در سطح شهرستان زمینه اقامت مسافران را فراهم آوریم.
,
 
,
شهردار هرات یکی دیگر از راهکارهای توسعه پایدار شهری را سرمایه گذاری در بخش گردشگری دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروزه صنعت گردشگری در برخی از کشورها به منبع اصلی کسب درآمد تبدیل شده و به عنوان صنایع پاک نامیده می شود و درصد قابل توجهی از سهم تولید ناخالص را به خود اختصاص داده لذا توجهی ویژه به پتانسیل های گردشگری هر شهر می تواند راهکاری مطمئن برای توسعه شهری باشد .
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه