اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان:

بیش از ۶۳ درصد واحدهای صنعتی کوچک مشکل تامین مالی دارند/ باید راه های تامین مالی را در استان پیدا کرد

بیش از ۶۳ درصد واحدهای صنعتی کوچک مشکل تامین مالی دارند/ باید راه های تامین مالی را در استان پیدا کرد
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: در ارزیابی هایی که از فضای کسب وکار داشته ایم وضعیت خوبی تا کنون نداریم و این نشان می دهد بیش از ۶۳ درصد واحدها مشکل تامین مالی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ امروز صبح در همایش تجلیل از تلاشگران عرصه صنعت و معدن استان کرمان، سید مهدی طبیب زاده ضمن تبریک روز صنعت و معدن به همه تلاشگران این عرصه اظهار داشت: باید از تلاش های طاقت فرسای این سربازان جبهه تولید تشکر کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,


وی گفت:باید مشکلات این عرصه بیان شود تا راه حلی برای انها پیدا نمی شود و در این بین هم از اصحاب رسانه میخواهم صحبت ها دقیقا منعکس شود چرا که اگر به خوبی مطرح نشود و به گوش مسئولین نرسد کاری صورت نمی گیرد.

,
,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به این که از صنایع کوچک غفلت شده خاطر نشان کرد: بیشتر تمرکز بر صنایع بزرگ تا کنون بوده است درحالیکه این صنایع پتانسیل زیادی دارند و می تواند بر مشکلات فائق ایند.

,


وی عنوان کرد: اکنون تنها ۱۹ درصد از واحد های فعال صنعتی در شهرک های صنعتی استان بالای ۵۰ درصد ظرفیت دارند و بیش از ۵۰ درصد انها زیر ۵۰ درصد ظرفیت هستند که این نشان می دهد وضعیت خوبی وجود ندارد و باید تدابیری اندیشیده شود.

,
,


ادامه داد : در ارزیابی هایی که از فضای کسب وکار داشته ایم وضعیت خوبی تا کنون نداریم و این نشان می دهد بیش از ۶۳ درصد واحدها مشکل تامین مالی دارند.

,
,

طبیب زاده با بیان این که شاید تکیه بیش از حد بر منابع بانکی ومحدودیت های این زمینه مشکل را ایجاد می کند، تصریح کرد: اتاق بازرگانی در این موضوعات برنامه های وسیعی دارد و در رابطه با تامین مالی واحدهای فعلی و مشکلاتی که با بانک ها دارند بررسی کارشناسانه ای را انجام داده است و مذاکرات عدیده ای با مقامات قضایی استان انجام داده ایم.

,


رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان ادامه داد : یکی از کارهای اصلی ما دفاع جدی از شما فعالان اقتصادی در مواردی است که مشکلاتی همچون مشکلات  بانکی داشته اید و متقابلا از شما هم کمک می خواهیم که اگر مشکلی دارید، تجربه ای دارید، در اختیار ما بگذارید تا آرشیو ما کامل شود.

,
,


وی بیان کرد: باید راه های تامین منابع مالی در استان کرمان اندیشیده شود و بیش از بر توان بانکی تکیه نشود .

,
,


طبیب زاده افزود : راه های زیادی برای تامین مالی وجود دارد و سالیان گذشته در بودجه کشور راهی برای تضمین فاینانس های خارجی برای بخش خصوصی وجود نداشت اما با پیگیری های انجام شده و حمایت نماینده ها مقداری راه باز شده و گفته می شود بخش خصوصی هم می تواند از تضمین فاینانس های خارجی استفاده کند که خواهش میکنیم عملیاتی شود.

,
,


رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان جای یک صندوق تامین مالی در استان کرمان را خالی دانست و اظهار داشت : اگر شرکت های تامین سرمایه وجود دارند، باید مشارکت کنند؛ ما با مشارکت گل گهر ، مس ولاستیک و واحد های بزرگ توانسته ایم امکان تضمین سرمایه را ایجاد کنیم تا از ابزارهای تامین مالی کشور بتوانیم استفاده کنیم.

,
,


وی توضیح داد : در اتاق بازرگانی این تامین مالی شکل گرفته است و ازمدیران قوی می خواهیم در رابطه با مالیات، بیمه  و سایر شاخص های کسب و کار ، اتاق بازرگانی کارهایی انجام داده و کمک کنند .

,
,


طبیب زاده تصریح کرد : در بخش معدن و از جمله زغالسنگ علیرغم همه پیگیری ها کار جدی انجام نشده است و مهندس حسینی نژاد خبرهایی در این زمینه دارند.

,
,


رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به این که تعداد واحدهای کوچک معدنی همچنان درگیر مشکلات خود هستند یادآور شد : بانک ها علیرغم پیگیری ها نخواستند یا نتوانستند کمک کنند و اکشتاف جامع و سیستماتیکی هم صورت نگرفته است .

,
,

 

,

وی گفت :شورای عالی معدن استان به همت مسئولین در کرمان قانونی شده است اما نمایندگان بخش خصوصی و صاحب رای نیستند .

,


طبیب زاده افزود :صنعت و معدن بااین فضای کسب و کار و محدودیت های تامین مالی نمی تواند در سال اقتصاد مقاومتی ظرفیت های اشتغال جدید ایجاد کند.

,
,

 

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان خاطر نشان کرد: مدل توسعه سرمایه گذاری را به روش علمی و جدیدی مبتنی بر نظرات کارشناسی کشورهای موفق تهیه کردیم که این شرایط تسهیل خواهد شد.

,


وی ادامه داد:اتاق بازرگانی به نیابت از شما رسالت خود را در بهبود فضای کسب و کار انجام می دهد و شاخص ها، قوانین و مقررات را کارشناسانه با مشورت شما ادامه خواهد داد.

,
,

 

,

طبیب زاده گفت: این تریبون جای شماست و بایستی محل بیان مشکلات وشفافیت با شجاعت و صراحت باشد لذا مسئولین باید با حوصله و وسواس گوش بدهند تا این جمع جمعی تاثیرگذار در بهبود شرایط باشد.

,


وی با بیان این که درجمع ما واحدهایی هستند که با تلاش مدیران واحدهای فعالی ساخته اند ، عنوان کرد: این نشان از این دارد که وقتی همت و توکل بر خدا و اتکا بر منابع باشد می توان واحد های غیرفعال را به فعال تبدیل کرد.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه