اخبار داغ

آذربایجان غربی میزبان کاروان زیر سایه خورشید می شود

آذربایجان غربی میزبان کاروان زیر سایه خورشید می شود
رئیس ستاد جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی گفت: این استان از ششم مرداماه به مدت یک هفته میزبان کاروان زیر سایه خورشید و خادمین بارگاه رضوی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، مهدی کاتب پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید اظهار داشت: این جشنواره یکی از برنامه های آستان قدس رضوی در دهه کرامت است که به همت معاونت فرهنگی این استان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به برگزاری نهمین سال متوالی این جشنواره در استان آذربایجان غربی افزود: محوریت برنامه به گونه ای است که خادمان حرم امام رضا(ع) به همراه پرچم متبرکه آستان در استان ها حضور می یابند.

,

کاتب، از برگزاری این جشنواره در ۳۴ کشور دیگر جهان نیز خبر داد و گفت: در ایران نیز این مراسم در ۷۰۰ شهر و روستا همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار می شود.

,

به گفته رئیس ستاد جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی، این جشنواره در ۱۳شهرستان و ۴شهر و تعدادی از روستاهای این استان اتفاق خواهد افتاد.

,

وی شهرستان های ارومیه، سلماس، چالدران، خوی، شوط، پلدشت، ماکو، چایپاره، میاندوآب، بوکان، پیرانشهر، نقده و تکاب را میزبان خادمان حرم رضوی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید فرهنگ سازی زیارت از راه دور می باشد.

,

وی، بازگویی سیره ائمه اطهار(ع) و بخصوص امام رضا را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: کاروان هایی که در این راستا اعزام خواهند شد، متشکل از ۲ نفر مبلغ و ۴ نفر از خادمان آستان قدس رضوی هستند.

,

وی، از پیش بینی ۱۷۰ عنوان برنامه در طول دهه کرامت در آذربایجان غربی نیز خبر داد و گفت: در مجموع ۸ کارگروه و ۳۰ تشکل مردمی در اجرای این جشنواره مشارکت دارند.

,

کاتب، زمان حضور کاروان زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی را روز جمعه ۶ مردادماه جاری عنوان کرد و افزود: امسال سعی شده تا غیر از ارومیه در ۴ شهر استان شامل نقده، تکاب، شوط و چالدران جشن باشکوه میلاد امام رضا(ع) برگزار شود.

,

وی، زمان برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع ) در شهرستان ارومیه را  ۱۳مردادماه در محل حسینه عاشقان ثارالله(ع) عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه