اخبار داغ

یک دختر ورزشکار تفرشی؛

حمایت بی‌دریغ خانواده و علاقه‌ام به ورزش اصلی‌ترین رمز موفقیتم است

حمایت بی‌دریغ خانواده و علاقه‌ام به ورزش اصلی‌ترین رمز موفقیتم است
زهرا رمضانی یکی از دختران موفق در عرصه ورزش تفرش که در سالهای گذشته توانسته رتبه‌هایی را در رشته شنا در سطح استان و کشور کسب کند، او حمایت بی‌دریغ خانواده و علاقه‌اش به ورزش را اصلی‌ترین رمز موفقیتش می‌داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، زهرا رمضانی یکی از دختران موفق ورزشکار شهرستان تفرش که در سال‌های گذشته توانسته رتبه‌هایی را در رشته شنا در سطح استان و کشور کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

رمضانی یکی از رکورد داران استان مرکزی در مسابقات شنای قورباغه در ۱۰۰ و ۲۰۰ متر است.

,

کسب مقام دوم ۲۰۰ متر شنای قورباغه و ۱۰۰متر آزاد و ۵۵ متر آزاد در مسابقات منطقه ۷ کشور از دیگر مقامهای او در مسابقات ملی است.

,

وی در گفتگو با ندای تفرش درباره چگونگی ورود و علاقه خود به رشته شنا گفت: در سال ۸۶ باتوجه به علاقه‌ام و موافقت خانواده، برای گذراندن دوره‌های مقدماتی شنا عازم تهران شدم. در سال‌های بعد با افتتاح استخر شنای شهرستان، آموزش‌های شنا را به شکل تخصصی‌تر در تفرش گذراندم.

, ندای تفرش, ندای تفرش,

, ,

(نفر اول از سمت راست)

, (نفر اول از سمت راست), (نفر اول از سمت راست),

این دختر ورزشکار تفرشی اظهار کرد: علاوه بر شنا در رشته های ورزشی دیگر هم فعالیت کرده ام؛ متاسفانه یکی از مشکلات ورزش در تفرش این است که معمولا مربیان بومی در رشته های ورزشی کم داریم و از ظرفیت مربیان ساکن در سایر شهرها استفاده می شود که این مربیان پس از مدتی رفت و آمد و حضور در شهرستان به دلایل متعددی از ادامه کار منصرف می‌شوند و در نهایت از آن رشته ورزشی غفلت می شود.

,

رمضانی افزود: من در این سالها، در رشته بستکبال، اسکیت و بدمینتون فعالیت کرده ام و در اسکیت قهرمان استان و در رشته بدمینوتون مربی درجه سه هستم. در کنار این ورزشها، در رشته کوهنوردی نیز فعالیت کردم و آموزشهای مقدماتی سنگ نوردی را گذرانده ام. در سالهای گذشته، همراه با گروه کوهنوردی، قله های علم کوه، سبلان، الوند همدان، کرکس اصفهان و قله های تفرش نظیر دو برادران و کلاهه را فتح کردم. علاقه من به تمامی رشته‌هایی که در آن فعالیت می کنم زیاد است ولی در مجموع علاقه بیشتری به رشته شنا دارم.

,

بستری برای ترغیب ورزشکاران موفق در شهرستان وجود ندارد

, بستری برای ترغیب ورزشکاران موفق در شهرستان وجود ندارد, بستری برای ترغیب ورزشکاران موفق در شهرستان وجود ندارد,

وی با بیان این مطلب که در شهرمان، حمایت از مدال آوران و ورزشکاران نمی شود، ادامه داد: در این سالها رتبه‌های متعددی در سطح استان و کشور کسب کردم ولی در تفرش هیچ مراسم تقدیری از ورزشکاران برگزار نمی شود تا انگیزه های بیشتری برای آنها ایجاد شود.

,

این دختر ورزشکار تفرشی درخصوص فعالیت فعلی خود در عرصه ورزش، اظهار کرد: سال گذشته در المپیاد دانشگاهی در رشته شنا شرکت کردم و رتبه ۱۳ را کسب کردم، امسال نیز خود را برای شرکت در چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشگاهی آماده می کنم.

,

رمضانی با اشاره به اینکه شرکت در ورزش، لطمه ای به تحصیلش وارد نکرده است، گفت: باید گفت که ورزش در تحصیلم تاثیر بهتری گذاشته است. در طول مدرسه و دانشگاه در کنار تحصیل، به ورزش پرداخته ام و در سالهای مدرسه و دانشگاه یکی از دانش آموزان و دانشجویان برتر و موفق بوده و هستم.

,

وی، شرکت در مسابقات کشوری را یکی از انگیزه های ادامه ورزش دانست و یادآور شد: هنگامی که در مسابقات کشوری شرکت و قهرمانان ملی را می بینم، تمام تلاشم را برای الگوگیری و کسب رکوردهای بهتر می کنم تا در مسابقات بعدی، مقامهای بهتری کسب کنم.

,

غفلت از استعدادهای ورزشی در تفرش

, غفلت از استعدادهای ورزشی در تفرش, غفلت از استعدادهای ورزشی در تفرش,

این دختر ورزشکار تفرشی با تاکید بر اینکه استعدادهای مختلف ورزشی در تفرش وجود دارد، گفت: مسئله استعدادیابی، امری مهم است ولی این مرحله شناسایی در تفرش به خوبی انجام نمی‌شود. همچنین علم ورزشی در سطح پایین است؛ چراکه یک ورزشکار باید در کنار انجام ورزش تخصصی، به لحاظ تغذیه و بدنسازی نیز قوی باشد. معمولا به صورت تک بُعدی کار می شود و صرفا ورزشکاران به صورت کار روزانه در یک ورزش فعالیت می کنند. همچنین باید از مربیان باتجربه‌تر در ورزش استفاده شود.

,

رمضانی با اشاره به عوامل موفقیتش اظهار کرد: تشویق و حمایت خانواده و مربیانم و نیز تجهیزات تخصصی و حرفه‌ای تاثیر مهمی در گرایش و موفقیت من در رشته‌های مختلف ورزشی داشته است.

,

وی شادی و نشاط را یکی از آثار ورزش عنوان و درباره هدفش در ورزش، بیان کرد: تمام تلاشم بر این است که بتوانم در شنا، مربی خوبی شوم. سال گذشته مدرک داور درجه ۳ شنا را گرفتم و می خواهم آموزشهای سایر درجه‌های مربیگری و داوری شنا را کسب کنم.

,

این دختر تفرشی، با اشاره به مشکلات دختران در تفرش، خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل دختران در تفرش بیکاری است. دختران بومی پس از پایان تحصیل، کمتر کاری پیدا می کنند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه