اخبار داغ

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مرکزی خبر داد:

آغاز بهره‌برداری موقت طرح انتقال آب از سد کوچری به شهرستان خمین

آغاز بهره‌برداری موقت طرح انتقال آب از سد کوچری به شهرستان خمین
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: بهره‌برداری موقت طرح انتقال آب از سد کوچری به شهرستان خمین انجام شد که افتتاح رسمی این پروژه در هفته دولت با حضور برخی از مسئولین کشور و استان انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزت‌اله آمره‌ای مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مرکزی در گفتگو با پایگاه خبری خمین نیوز از آغاز بهره‌برداری موقت طرح انتقال آب از سد کوچری به شهرستان خمین خبر داد و گفت: افتتاح رسمی این پروژه در هفته دولت با حضور برخی از مسئولین کشور و استان انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری خمین نیوز ,

وی اظهار کرد: تجهیزات طرح تصفیه خانه انتقال آب از سد کوچری نصب شده و تست آزمایشی آن انجام گرفته است و آب تصفیه شده وارد مدار مصرف می‌شود.

,

آمره‌ای ادامه داد: همزمان با افتتاح و آغاز به کار این تصفیه‌خانه علاوه بر آب شهر خمین ۱۴ روستای واقع در مسیر انتقال نیز از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

,

وی بیان کرد: ۳۰ روستای باقی مانده در مسیر این خط انتقال نیز تا پایان سال به این طرح آبرسانی متصل و از آب بهداشتی و تصفیه شده بهره‌مند خواهند شد.

,

مدیر عامل آب منطقه‌ای مرکزی گفت: برای اتصال این خط انتقال به شبکه آب شهرستان خمین ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و به منظور اجرای طرح‌های جانبی و تصفیه‌خانه در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

,

آمره‌ای تصریح کرد: اجرای طرح انتقال آب از سد کوچری به خمین توسط بخش خصوصی و با هزینه‌ای معادل ۵۰ میلیارد تومان به شکل بی.او.تی اجرا شده است.

,

وی افزود: با اجرای این طرح ۱۸۲ لیتر آب برای بخش صنعت و آشامیدنی وارد مدار شبکه‌ آب این شهرستان شد و با اتصال شبکه آب به سامانه انتقال آب سد کوچری مشکل کمبود آب آشامیدنی و صنایع این شهرستان تا ۲۰ سال آینده حل می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه