اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

دولت ایران باید جواب دندان شکنی به آمریکا بدهد

دولت ایران باید جواب دندان شکنی به آمریکا بدهد
کارشناس سیاسی گفت:مسئولان و اعضای مجلس باید یک کاری و اقدامی انجام دهند که قدرت بازدارندگی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی نژاد، کارشناس سیاسی، در گفتگوی اختصاصی با  خاورستان، پیرامون تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: تقابل آمریکا با ایران سابقه طولانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: به دلیل پیروزی ایران در انقلاب اسلامی آمریکا دشمنی خود  با ایران را بیشتر کرده و در زمینه های زیادی آمریکا با ایران دشمنی داشته است و تحریم های جدیدی که علیه ایران وضع شده بود و قرار شد لغو شود و آقای رئیس جمهور هم گفتند لغو شده است اما در عمل دیده نمی‌شود و لغو نشده است.

,

 

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: آمریکا احساس کرد که تحریم ها می‌تواند ما را دوباره برای مقاطع بعدی پای میز مذاکره بکشاند و برای همین به تحریم های جدید دست زدند. علی‌رغم اینکه برجام را هم با همین شرایط لغو کردند و در قطعنامه 2132 آمده بود که حق هیچگونه اعمال تحریم جدیدی را علیه ما ندارند اما این اتفاقی که در مجلس نمایندگان آمریکا افتاد و 419 نفر به این طرح رای مثبت داده و سه نفر مخالف بودند که نشان دهنده این است اینها عزمشان علیه ما جزم شده و این اقدامات را انجام داده و بعید نیست که در آینده دست به اقدامات دیگری بزنند.

,

 

,

مزگی نژاد تصریح کرد: لازم است که دولت جمهوری اسلامی ایران جواب محکم و دندان شکنی به اینها بدهد و این طرح در مجلس در دست بررسی است و فوریتش هم تصویب شده است و رئیس مجلس هم قول داده اند که طرح را بررسی می‌کنند.

,

 

,

وی اذعان کرد: حال اینکه دراین طرح چه مفاد و موضوعاتی مطرح شود و چه اقداماتی را در آینده انجام خواهند داد باید منتظر ماند و ببینیم که این طرح چگونه در مجلس به تصویب خواهد رسید اما قطعا لازم است در مقابل این کار که نقض کامل برجام است اقداماتی صورت بگیرد که  باز دارنده باشد و آنها را مجبور به عقب نشینی کند.

,

 

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: مسئولان و اعضای مجلس باید یک اقدامی انجام دهند که قدرت بازدارندگی داشته باشد و با توجه به اینکه الان اذهان عمومی و مردم درگیر این موضوع شده است باید پاسخگو بوده چراکه مردم انتظار پاسخی قاطع از سوی مسئولان هستند  اما اینکه چه اتفاقی بیفتد باید منتظر دستگاه دیپلماسی بود و توقع این است که جواب ایران به دشمن دندان شکن باشد.

,

 

,

مزگی نژاد با اشاره به قراردادهای نفتی و توتال، اظهار کرد: با توجه به اینکه آمریکا خودش را کدخدای دنیا می‌داند و توتالی ها را  از برقراری ارتباط با ایران منع کرده است و آنها هم از جرایم سنگین آمریکا می‌ترسند که علیه آنها اعمال می‌کند  با احتیاط و آهسته دارند این موضوع را پیگیری می‌کنند که اگر بتوانند رضایت آمریکا را جلب کنند طبیعتا همکاریشان ادامه خواهد داشت اما اگر نتوانند و آمریکا آنها را تهدید کند و اینها هم نتوانند رضایت آمریکا را جلب کنند احتمال ضعیف شدن بقیه قراردادها هم مانند برجام وجود خواهد داشت چرا که آنها به نوعی وامدار آمریکایی‌ها هستند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: درست است که به صورت مستقل با ما قرارداد می‌بندند اما سر انجام این قرار دادها با چراغ سبز آمریکا خواهد بود و لذا آنها منتظر هستند که ببینند آمریکا با ما چه معامله ای خواهد کرد اگر نتوانند نظر آمریکا را جلب کنند احتمال لغو توتال دور از انتظار نیست.

,

 

,

کار شناس سیاسی  یاد آور شد: برای بازگشت به شرایط قبل از مذاکره و برجام بسته به نوع فعالیت ما زمان نیاز است و اگر ما بخواهیم به انرژی هسته ای برسیم تا یکسال طول خواهد کشید که بازسازی شود اما اگر قرار باشد ذخیره سازی و غنی سازی را انجام دهیم طبیعتا مدت زمان بیشتری نیاز است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه