اخبار داغ

«تایمز» لندن گزارش داد؛

صدور اجرای حکم اعدام ۱۴ شیعه توسط ولیعهد عربستان سعودی

صدور اجرای حکم اعدام ۱۴ شیعه توسط ولیعهد عربستان سعودی
رسانه‌های غربی اعلام کردند: ولیعهد عربستان سعودی اجرای حکم اعدام ۱۴ شیعه را صادر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ روزنامه «تایمز» انگلیس اعلام کرد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی اجرای حکم اعدام 14 شیعه را صادر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

به گزارش این روزنامه، با توجه به اختیارهای جدید محمد بن سلمان، وی اجرای حکم اعدام 14 شیعه از شهروندان سعودی مقیم در شرق این کشور را صادر کرده است.

,

«ریچارد سبنسر» خبرنگار روزنامه تایمز در خصوص خاورمیانه اعلام کرد، محمد بن سلمان در ابتدای راه خود برای رسیدن به پادشاهی قصد تغییرات در اداره کشور دارد.

,

سازمان‌های حقوق بشر توقع دارند که بن سلمان برای جلب رضایت آن‌ها در اولین گام، حکم اعدام این 14 شهروند شیعه عربستانی را که به جرم شرکت در راهپیمایی دستگیرشده‌اند را لغو کند.
«سبنسر» گفت: خانواده‌های محکوم به اعدام اعلام کرده‌اند که دادگاه رژیم سعودی به بهانه شرکت فرزندانشان در راهپیمایی حکم اعدام صادر کرده‌اند و تنها پادشاه عربستان یا جانشین آن قادر به لغو این حکم خواهند بود.

,
,

وی همچنین در خصوص ولیعهد سعودی گفت: چیزی که باعث تعجب مقام‌های کشورهای غربی شده این است که این ولیعهد جوان علی‌رغم عزم جدی برای تغییرات گسترده در زمینه‌های مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی و …، نسبت به مسائل حقوق بشر کاملاً منفعلانه عمل می‌کند و بدون توجه به عواقب، از تمام خط‌های قرمز حقوق بشر عبور می‌کند.

,

رسانه‌های غربی در همین خصوص اعلام کردند که مقام‌های رژیم سعودی بدون توجه به مسائل حقوق بشر، بیش از دو ماه است که مناطق شیعه‌نشین شرق عربستان را به محاصره خود درآورده‌اند و با ارسال ده‌ها نظامی و تجهیزات زرهی به منطقه یورش برده‌اند.

,

بر اساس اطلاعات منتشرشده، نظامیان رژیم سعودی در سکوت کامل خبری با تیراندازی به ساکنان این مناطق، ده‌ها شهروند شیعه را شهید و زخمی کرده‌اند و تمام راه‌های ورودی و خروجی به مناطق را مسدود کرده‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه