اخبار داغ

اشتغال و تولید ملی در سیطره اجناس بی کیفیت چینی

اشتغال و تولید ملی در سیطره اجناس بی کیفیت چینی
این روزها در حالی بازار پوشاک و لباس کشور در میان شعارهای همیشگی مسئولین مبنی بر حمایت از اشتعال و تولید ملی در سیطره ی لباسهای چینی قرار گرفته است که اثری از حمایت از تولیدکنندگان داخلی مشاهده نشده است و همین امر باعث کاهش انگیزه در بین شرکت های تولید کننده لباس شده است. […]
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانا نیوز،این روزها در حالی بازار پوشاک و لباس کشور در میان شعارهای همیشگی مسئولین مبنی بر حمایت از اشتعال و تولید ملی در سیطره ی لباسهای چینی قرار گرفته است که اثری از حمایت از تولیدکنندگان داخلی مشاهده نشده است و همین امر باعث کاهش انگیزه در بین شرکت های تولید کننده لباس شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

واردات بدون چون و چرای لباسهای بی کیفیت چینی و ترکیه ای که گذشته از کیفیت نامناسب هیچ گونه تشابهی با  فرهنگ و آداب و رسوم ما  ندارد باعث از بین رفتن بازار تولید داخل شده است و همین بی مدیریتی و نبود نظارت زمینه ی از بین رفتن چندین شغل را فراهم کرده است.

,

  واردات لباسهای بی کیفیت و درجه سوم و حتی چهارم چینی که مختص بازار ایران می باشد نه تنها موجب شده که کالای ایرانی با فرهنگ ایرانی خود را در زیر پوست ها پنهان کند بلکه روزانه سبب بیکار شدن تعداد زیادی از کارگاه ها و تولید ها در سطح کشور می شود.

,

گذشته از واردات لباس های چینی بازار واردات مارک های ترکیه و سایر برندهای خارجی نیز داغ است زیرا تولید کنندگان داخلی بنا به درخاست مشتری و فروشندگان البسه از مارکهای تقلبی و خارجی استفاده می کنند.

,

اگر چه شاید کیفیت لباسهای داخلی بیشتر از لباسهای چینی و یک بار مصرف باشد اما شرایط حاکم بر بازار کشورمان باعث گردیده تا مردم لباسهای بی کیفیت را بر لباسهای تولید شده در داخل ترجیح می دهند.

,

در حال حاضر بیشتر بازار مصرف پوشاک، از طریق پوشاک وارداتی به ویژه پوشاک چینی انباشته شده، به گونه‌ای که هم اکنون بخش اعظم بازار در سیطره البسه وارداتی است که همین امر موجب رکود و کسادی تولید داخلی گردیده است.

,

در بازار بی ثبات کشورمان تولیدکنندگان داخلی پوشاک رقیب اصلی خود را پوشاک وارد شده درجه دو و سه چینی می‌دانند بنابراین انگیزه خود را برای تولیدات با کیفیت از دست داده و تنها به کاهش قیمت با هر روشی می‌اندیشند، با این حال این تولیدکنندگان که توان رقابت با تولیدکننده بزرگی چون چین و واردات بی‌رویه پوشاک چینی را ندارند تنها کیفیت و کمیت تولیداتشان کاهش یافته است.

,

در وضعیتی که تولیدی ها و شرکت های تولید لباس داخلی به دلیل ورود اجناس چینی و عدم حمایت‌های لازم یکی پس از دیگری در آستانه تعطیلی هستند،‌ نمی‌توان به رونق صنعت پوشاک داخلی و گسترش مدهای بومی امید داشت، هم اکنون تمام اقلام موجود در بازار پوشاک کشور از نخ دوخت و دگمه تا مارک‌های روی لباس از ترکیه یا چین وارد می‌شود.

,

در سالهای گذشته و با گسترش روزافزون شبکه های ماهواره ای و اینترنت تمایل جوانان برای استفاده از لباسهای فرنگی بیش از بیش افزایش یافته است که متاسفانه تا کنون هیچ گونه اقدامی از سوی مسئولان فرهنگی در این خصوص صورت نگرفته است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه