اخبار داغ

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کمیجان:

ترویج «اقتصاد مقاومتی»؛ رسالت اصلی آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای/اشتغالزایی برای کارآموزان به حمایت مسئولان وابسته است

ترویج «اقتصاد مقاومتی»؛ رسالت اصلی آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای/اشتغالزایی برای کارآموزان به حمایت مسئولان وابسته است
رئیس فنی و حرفه ای کمیجان گفت: هدف از آموزش های فنی و حرفه ای به بانوان روستایی، کمک به اقتصاد روستا و حمایت از خانواده های روستائی است که موفقیت آن بستگی به به حمایت های دستگاه های ذیربط پس از گذراندن مراحل آموزش دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا رضایی، رئیس مرکز فنی و حرفه ای کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان با تبریک فرا رسیدن روز ملی فنی و حرفه ای در ۶ مرداد ماه، گفت: مرکز فنی و حرفه ای کمیجان در بهمن ماه ۱۳۹۴ مورد بهره برداری قرار گرفت. در آموزش های ثابت فنی و حرفه ای کمیجان در ۵ ماه نخست سال گذشته، برای ۸۸ نفر در قالب ۱۷۶۱۰ هزار نفرساعت آموزش ارائه شد که امسال در ۵ ماه نخست سال به ۱۰۰ نفر دوره آموزشی در قالب ۲۵۲۸۰ نفر ساعت افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

رئیس فنی و حرفه ای کمیجان رسالت اصلی فنی و حرفه ای را ترویج "اقتصاد مقاومتی" دانست و تاکید کرد: با آموزش کسب و کار، شیوه درآمدزایی و حمایت از کارآموزان، گامی مستحکم در اقتصاد مقاومتی برداشته ایم که نیازمند حمایت دستگاه های مربوطه هستیم.

,

وی افزود: در دوره هایی که در این مرکز برگزار کردیم سعی شد آموزش رشته ها و مهارت هایی که کم هزینه و نیاز به سرمایه اندک دارد برگزار شود تا افرادی که در منزل کار می کنند مشکل سرمایه اولیه نداشته باشند.

,

, ,

رضایی بیان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در ایام مختلف بر اساس نیازمندی های حرفه آموزان تغییراتی داشته است که به دو صورت آموزش ثابت و سیار در شهرستان برگزار شده است.

,

وی در ادامه افزود: آموزش هایی که در کمیجان انجام می شود اغلب به صورت ثابت برگزار می شود و تیم سیار مربیان فنی و حرفه ای در شهر میلاجرد و روستاهای کلوان، سمقاور و خسروبیگ کلاس های آموزشی را برگزار می کنند که در حال حاضر در روستای کلوان در رشته های کیف دوزی و قالی بافی ثبت نام انجام می شود.

,

رئیس مرکز فنی و حرفه ای کمیجان با اشاره به برنامه ریزی در جهت توانمند سازی بانوان در روستاها گفت: باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح کلان در زمینه توانمندسازی بانوان روستایی این طرح در شهرستان کمیجان در دو روستای خسروبیگ و اسفندان درحال برنامه ریزی است.

,

رضایی تصریح کرد: هدف از آموزش هایی که در جهت توانمندسازی بانوان روستایی انجام می شود کمک به اقتصاد روستا و حمایت از خانواده های روستائی است که موفقیت آن به حمایت هایی که پس از این آموزش ها توسط دستگاه های ذیربط می شود بستگی دارد.

,

وی در ادامه افزود: در صورتی که این طرح به درستی انجام شود و مزایا و معایب آن مشخص شود بعد از رفع مشکلات، این طرح در سایر روستاهای پرجمعیت هم اجرا می شود.

,

 رئیس مرکز فنی و حرفه ای کمیجان با اشاره به فرصت های مناسب اوقات فراغت جوانان و دانش آموزان در تابستان گفت: در حال حاضر در مرکز آموزش فنی و حرفه ای کمیجان ۴۸ نفر در حال آموزش در قالب ۸۲۲۴ نفرساعت هستند که در رشته های معرق، کار چرم، کیف دوزی، نازک دوزی و مانتو دوزی در مرکز کمیجان و در شهر میلاجرد رشته کیف دوزی در حال برگزاری است.

,

وی از حمایت کارآموزان پس از پایان دوره آموزشی خبر داد و افزود: با هماهنگی هایی که با صندوق امید انجام شده است کارآموزان می توانند پس از دریافت گواهی نامه آموزش مهارت و ارائه طرح و پس از تایید شخصا وام دریافت کنند.

,

رضائی بیان کرد: با هدایت و معرفی مربیان مرکز، تعدادی از کارآموزان به ادارات معرفی شدند و در قالب طرح های مختلف همکاری می کنند.

,

رئیس مرکز فنی و حرفه ای کمیجان تصریح کرد: در حال حاضر مذاکراتی را با بسیج سازندگی در جهت دوره های مورد نیاز در قالب طرح های مشارکتی انجام داده ایم.

,

وی افزود: آمادگی لازم در آموزش های مهارتی در روستاهای شهرستان کمیجان در قالب تیم سیار با همکاری دهیاری ها داریم تا در این زمینه دهیاری ها رشته های مورد نیاز را اعلام کنند تا مربیان و امکانات تیم را اعزام کنیم.

,

رئیس مرکز فنی و حرفه ای کمیجان با اشاره به ۲ مرحله ای بودن افتتاح مرکز فنی و حرفه ای کمیجان گفت: در بهمن ماه سال ۹۴، فاز اول مرکز فنی و حرفه ای کمیجان با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی «هرخانه یک کارخانه است» افتتاح شد و هدف این بود که  اشتغال و اشتغال زایی را به خانه بکشانیم.

,

رضائی افزود: این فاز ویژه بانوان کمیجان بود تا بانوان بتوانند در منزل بازوی اقتصاد خانواده باشند و با کسب مهارت لازم قدمی در جهت توسعه اقتصاد خانواده ها بردارند.

,

رئیس فنی و حرفه ای کمیجان تصریح کرد: اکنون فاز دوم که ویژه برادران است با پیگیری های اداره کل مرکز آموزش های فنی و حرفه ای استان و فرمانداری کمیجان در فضایی ۶۰۰ متری با بودجه ۴ میلیارد پیش بینی شده است که با تخصیص ۵۰۰ میلیون ریال در سال جاری ساخت فاز قسمت برادران آغاز شده که پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

,

وی افزود: با پیگیری های فرماندار کمیجان اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظرگرفته شده است که در صورت تخصیص فاز برادران تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

,

رضائی به این نکته اشاره کرد: باتوجه به اینکه مشکل اساسی جوانان اشتغال و بیکاری است، راه حل این مشکل آموزش های فنی و حرفه ای و اهمیت دادن به این حوزه است که از مسئولان امر و خیران میخواهیم که در اجرای این پروژه مساعدت لازم را انجام دهند.

,

رئیس فنی و حرفه ای کمیجان با اشاره به خط مشی ای که در این مرکز وجود دارد گفت: مهم ترین مشکل بعد مسافت فنی و حرفی ای تا مرکز شهرستان است که متاسفانه وسیله ایاب و ذهاب به صورت عمومی در این شهرستان وجود ندارد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه