اخبار داغ

تصویب راه اندازی 3 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در گچساران/10 دلیل برتر فوت در گچساران

تصویب راه اندازی 3 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در گچساران/10 دلیل برتر فوت در گچساران
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در دولت یازدهم راه اندازی 3 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی با هدف ارتقای سلامت در شهرستان گچساران تصویب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، در راستای سفر کاروان امید سلامت به شهرستان های مختلف استان نشست تخصصی بررسی وضعیت حوزه سلامت گچساران با حضور دکتر اورنگ ایلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر غلام‌رضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

دکتر اورنگ ایلامی در این نشست اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی 6 پایگاه سلامت شهری و ایجاد دسترسی به خدمات سلامت برای بیش از 35 هزار  نفر در حوزه‌های حاشیه شهر از جمله اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید در شهرستان گچساران است.

,

وی بیان کرد: تعمیر و تجهیز مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه‌های بهداشت با اعتباری افزون‌بر 700 میلیون تومان، ساخت و تعمیر و تجهیز مراکز خدمات جامع سلامت شهری و پایگاه‌های سلامت با اعتباری افزون بر 2 میلیارد تومان، تعمیر و تجهیز محل زیست سلامت با اعتباری افزون بر 100 میلیون تومان و راه اندازی، تعمیر و تکمیل مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی جهت ارائه خدمات دندانپزشکی با اعتبار 300 میلیون تومان در چند سال اخیر در شهرستان گچساران در حوزه بهداشت انجام شد.

,

دکتر ایلامی از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت(سامانه سیب) برای 112 هزار و 179 نفر در شهرستان گچساران خبر داد و گفت: عدم دسترسی 10 واحد بهداشتی شهرستان گچساران به اینترنت علی رغم پیاده سازی پرونده الکترونیک سلامت و محروم بودن بخش زیادی از جمعیت روستایی شهرستان از مزایای پرونده الکترونیک سلامت به دلیل نبود اینترنت در این مناطق است.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومور، حوادث حمل و نقل، بیماری‌های حول تولد، حوادث غیر عمد، بیماری‎های غدد و متابولیک، بیماری‌های ادراری تناسلی، بیماری‌های دستگاه تنفس و بیماری‌های گوارشی از جمله 10 دلیل برتر فوت در شهرستان گچساران است.

,

ایلامی گفت: 12 پروژه بهداشتی در شهرستان‌های باشت و گچساران با پیشرفت فیزیکی مختلف در دست اجرا بوده که امیدواریم با برنامه ریزی مدون و پیگیری‌های مستمر این پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

,

دکتر اورنگ ایلامی افزود: مرکز خدمات جامع سلامت شهدای لیشتر، مرکز خدمات جامع سلامت شهدای دیل، خانه بهداشت سربیشه، خانه بهداشت آرو، خانه بهداشت نازمکان، خانه بهداشت آبشیرین، پایگاه سلامت محلات سادات، رادک، فرهنگیان، شهید محلاتی و خلیج فارس و همچنین خوابگاه آموزشی بهورزی گچساران از جمله این پروژه‌ها است.

,

وی با بیان اینکه شهرستان گچساران در زمینه سامانه سیب رتبه 6 را بین 8 شهرستان استان دارد افزود: این وضعیت مطلوب نبوده و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

,

وی خاطر نشان کرد: در زمینه کاربران شهرستان گچساران با 182 کاربر رتبه سوم را دارا است.

,

هم اکنون مسائل و مشکلات پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان در دو شهرستان باشت و گچساران در دست بررسی است.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه