اخبار داغ

گفتگو با بانوی نمونه قرآنی محلات

اولویتم کمک گرفتن از قرآن در تمام مراحل زندگی است/هرچه دارم از قرآن دارم

اولویتم کمک گرفتن از قرآن در تمام مراحل زندگی است/هرچه دارم از قرآن دارم
یک جوان فعال قرآنی محلات گفت: رکن اصلی تربیت ما در خانواده قرآنی و الویت در یادگیری قرآن تنها قرائت صحیح نبود، بلکه کمک گرفتن از قرآن در تمام مراحل زندگی بود و رمز موفقیت امروز من در همین نکته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، هانیه رجبی، جوان ۲۱ ساله محلاتی، دانشجوی رشته علوم قرآنی و حدیث پردیس دانشگاه تهران است که به گفته خود یادگیری قرآن را از ۶ سالگی با مربی گری مادرش که از مربیان قرآنی شهرستان محلات است شروع کرده، رمز موفقیت امروز خود را کمک گرفتن از قرآن در تمامی مراحل زندگی می‌داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری صبح محلات, پایگاه خبری صبح محلات,

وی در گفتگو با پایگاه خبری صبح محلات در خصوص نحوه آشنایی با قرآن گفت: از ۶سالگی تحت نظر مادرم صوت و لحن را به صورت تقلیدی کار می‌کردم و از ۱۰سالگی روانخوانی و تجوید را بازهم در کنار مادرم فرا گرفتم. در۱۲سالگی تجوید و صوت و لحن را به صورت تخصصی در محضر استاد تشییعی فرد آغاز کردم.

, پایگاه خبری صبح محلات,

رجبی ادامه داد: مشوقان اصلی من در راه کسب علوم قرآنی و شرکت در مسابقات در درجه اول خانواده به ویژه مادرم و از بین اساتید استاد تشییعی فرد بود که به عنوان یکی از بهترین اساتید بنده را به ادامه یادگیری قرآن تشویق و من نیز در دوران دبیرستان در یک دوره در تابستان در ٢دوره کلاس‌های ایشان شرکت کردم و این در حالی بود که اکثر افراد حاضر در کلاس از بزرگسالان بودند.

,

حضور قرآن در تمام مراحل زندگی

, حضور قرآن در تمام مراحل زندگی, حضور قرآن در تمام مراحل زندگی,

این بانوی قرآنی با اشاره به جایگاه ویژه قرآن در خانواده خود بیان کرد: اهمیت قرآن و یادگیری آن در خانواده ما به حدی بود که رکن اصلی تربیت ما قرآنی و اولویت در یادگیری قرآن تنها قرائت صحیح نبود، بلکه کمک گرفتن از قرآن در تمام مراحل زندگی یکی از اهداف اصلی در یادگیری قرآن بود.

,

رجبی با اشاره به شرکت در مسابقات کشوری متعدد و کسب مقام‌ههای اول تا سوم در بسیاری از آنها گفت: هر ساله مسابقات متعددی در سطوح مختلف توسط سازمان اوقاف، بسیج و دیگر ارگان‌های برگزار می‌شود که در کل از سطح خوبی برخوردار هستند و من در مسابقات کشوری قرائت قرآن، تحقیق و ترتیل از سال ٩٢ تا ٩٦ توانستم به مراتب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنم.

,

وی همچنین با اشاره به دیگر فعالیت‌های فوق برنامه خود اظهار کرد: در کنار یادگیری قرآن دوره‌های دیگری چون دوره‌ی امداد و نجات سازمان هلال احمر، شنا و هنر پیکر تراشی را نیز یاد گرفته‌ام ولی نه در حد تخصصی و چون رشته تحصیلی‌ام در مباحث قرآنی است، بیشتر فعالیت‌هایم در بسیج و انجمن دانشگاه به فعالیتهایی چون برگزاری مسابقات قرآن و محافل انس با قرآن معطوف شده است.

,

توجه به توصیه مقام معظم رهبری برای خواندن روزانه یک صفحه قرآن با تدبر/هرچه دارم از قرآن دارم

, توجه به توصیه مقام معظم رهبری برای خواندن روزانه یک صفحه قرآن با تدبر/هرچه دارم از قرآن دارم, توجه به توصیه مقام معظم رهبری برای خواندن روزانه یک صفحه قرآن با تدبر/هرچه دارم از قرآن دارم,

این بانوی قرآنی در توصیه به دختران هم سن وسال خود گفت: به همه جوانان خصوصا هم سن و سالان خودم توصیه می‌کنم این سخن رهبر معظم انقلاب را که جوانان حتی شده روزی یک صفحه قرآن با تدبر بخوانند را مدنظر قرار داده و هر کسی در هر سطحی سعی کند قرآن خواندن با تدبر را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، همانطور که من غیر از یادگیری روانخوانی و صوت ولحن، در کلاس‌های تفسیر قرآن هم شرکت کردم و هرچه در زندگی دارم از قرآن هست حتی موفقیت‌های کوچکم که گاها به چشم هم نمی‌آید را مدیون قرآن هستم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه