اخبار داغ

پادشاه اردن تلفن نتانیاهو را پاسخ نداد

پادشاه اردن تلفن نتانیاهو را پاسخ نداد
روزنامه "هاآرتس"، چاپ رژیم صهیونیستی، فاش کرد "جرد کوشنر"، مشاور مخصوص ترامپ در تماسی با ملک عبد الله دوم، پادشاه اردن از وی خواست شخصا برای پایان یافتن بحران سفارت رژیم اسرائیل در امان، پایتخت اردن، دخالت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه خبری اسپوتنیک به نقل از روزنامه هاآرتس نوشت: دو مقام مسئول صهیونیستی که نخواستند نامشان فاش شود به خبرنگار این روزنامه گفتند که بنیامین نتنیاهو، نخست وزیر "اسرائیل" چندین ساعت متوالی سعی کرد با پادشاه اردن که در حال حاضر در لس آنجلس آمریکا به سر می برد تماس بگیرد اما موفق نشد.

وی پس از این ناکامی در تماس با سفیر رژیم اسرائیلی در واشنگتن خواستار دخالت دولت آمریکا در بالاترین سطح شد. در پی این درخواست سفیر این رژیم با کوشنر و "جیسون گرینبلات"، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه تماس گرفته و خواستار کمک آنها شد.

آنها نیز در تماس تلفنی نیمه شبانه با ملک عبد الله دوم از وی خواستند شخصا برای پایان دادن به این بحران دخالت کند. کوشنر در این تماس از ملک عبد الله خواست به دیپلمات های اسرائیلی اجازه خروج از اردن و بازگشت به "اسرائیل" را بدهد. ترامپ نیز با اعزام "گرینبلات"، نماینده ویژه خود در مذاکرات صلح خاورمیانه سعی کرد بحران مسجد الاقصی و بحران سفارت خانه را حل و فصل کند.

یک مقام عالی رتبه رژیم صهیونیستی نقش دولت آمریکا را در حل این بحران ممتاز و قابل ستایش توصیف کرد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه