اخبار داغ

یادداشت؛

کابینه دوازدهم؛ سهم خواهی یا شایسته سالاری؟

کابینه دوازدهم؛ سهم خواهی یا شایسته سالاری؟
روزنامه ها و رسانه های مربوط به جریان اصلاح طلب این روزها با یادآوری حمایت این جریان در انتخابات 92 و 96 از روحانی سعی بر آن دارند تا در قالب عملیات روانی و با فشار بر رئیس جمهور به وی القا کنند که وزارت خانه های مهم امور خارجه، علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش سهم جریان اصلاح طلب باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یادداشت اختصاصی نسل شاهوار تنها چند روز تا زمان برگزاری مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس جمهور ایران و معرفی اعضای کابینه دوازدهم برای اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باقی مانده است. این در حالی است که نه تنها گمانه زنی ها و زمزمه ها درباره انتخاب وزرا از همان بعد از برگزاری انتخابات آغاز شده بلکه احزاب و جریانات سیاسی گوناگون که هر کدام خود را مدعی پیروزی روحانی در جریان انتخابات 29 اردیبهشت 96 می دانند فشارهای رسانه ای و روانی خود را برای سهم خواهی و حتی ترکیب جنسیتی کابینه دوازدهم از مدت ها پیش آغاز کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

حسن روحانی که سال 92 و در ایام تبلیغات انتخاباتی آن زمان توانست با شعار "اعتدال و میانه روی" گوی سبقت را از سایر رقیبان ربوده و پیروز انتخابات باشد در زمان معرفی وزرای کابینه یازدهم برخلاف شایسته سالاری و آنچه در ایام تبلیغات انتخاباتی اش وعده داده بود در انتخاب وزرای کابینه یازدهم عناصر افراطی جریان مدعی اصلاح طلب که حوزه مدیریتی خود را به جای گرایش به سمت ظرفیت های داخلی و استفاده از توان بومی روحیه خوش بینی به غرب و بیگانگان را گسترش دادند برای رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و نتیجه آن شد که شعارهای دولت در خصوص بهبود اوضاع اقتصادی، معیشت مردم، بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی و ... بر زمین ماند.  

,

از سوی دیگر روزنامه ها و رسانه های مربوط به جریان اصلاح طلب نیز در این روزها با یادآوری حمایت این جریان در انتخابات 92 و 96 از روحانی سعی بر آن دارند تا در قالب عملیات روانی و با فشار بر رئیس جمهور به وی القا کنند که وزارت خانه های مهم امور خارجه، علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش سهم جریان اصلاح طلب باشد و سایر عناصر وابسته به این جریان نیز در پست های کلیدی سایر وزارت خانه ها باشند.

,

معرفی افراد پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس و رأی اعتماد یا عدم رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی تاثیر مستقیم در سرنوشت آینده کشور و زندگی عموم مردم دارد. جناح گرایی و سهم خواهی جریانات سیاسی خاص و حامی دولت از رئیس جمهور دوازدهم از جمله آفت ها و مشکلات پیش روی رئیس جمهور منتخب در معرفی کابینه است که چنانچه این معیارها به جای شایسته سالاری مد نظر رئیس جمهور باشد نه تنها مشکلات مردم و کشور در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حل نخواهد شد بلکه باعث افزایش مشکلات و ادامه این روند نامطلوب خواهد شد و چیزی جز به لبه پرتگاه کشیدن کشور در بر نخواهد داشت.

,

انتظار عموم افراد جامعه از رئیس جمهور منتخب این است که فارغ از بازی های جریانات سیاسی و احساسی نهایت دقت و حساسیت را برای معرفی وزرای کابینه دوازدهم داشته باشند و افرادی توانمند و کارآمد را برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کند تا منافع یک جریان سیاسی خاص بر منافع عمومی ارجحیت داده نشده و مانند چهار سال اخیر شاهد عقب گرد کشور در بخش های مسکن، هسته ای، راه سازی و شهرسازی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژینباشیم.

,

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید به جای بازی کردن در زمین برخی جریانات سیاسی و تطمیع وعده از سوی این جریانات و وزرای پیشنهادی، تخصص، تعهد، کارآمدی و توانمندی را در هنگام رای اعتماد به وزرا در نظر داشته باشند.

,

فاطمه قریب

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه