اخبار داغ

عضو هیات مدیر شرکت عمران و بهسازی شهری ایران:

140 هزارهکتار ازمناطق شهری بافت فرسوده ، تاریخی و حاشیه نشین است

140 هزارهکتار ازمناطق شهری بافت فرسوده ، تاریخی و حاشیه نشین است
عضو هیات مدیر شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از انتخاب شهر گنبدکاووس به عنوان پایلوت (نمونه) بازآفرینی در ستاد ملی بازآفرینی کشور خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس 9 طرح و پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی، آموزشی و درمانی درسه سکونتگاه غیر رسمی این شهر شامل سیدآباد، بدلجه و مدرسی برای سال جاری پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ مجید روستا در جلسه بافت فرسوده و سکونت گاهای غیر رسمی شهر گنبد کاووس اظهار داشت ، تخریب و بازسازی یک واحد آموزشی قدیمی، احداث خانه های محله، استقرار پایگاه های بهداشتی و درمانی، ایجاد شبکه های معابر و آسفالت آن، توسعه کسب و کارهای خرد با آموزش های فنی و حرفه ای و پیشگیری از رفتارهای پرخطر از جمله  اقداماتی است که در این طرح اجرایی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ؛,

روستا با تاکید برضرورت مشارکت همگانی دستگاه ها و نهادهای متولی در طرح بازآفرینی و ارائه خدمات به مردم سکونتگاه های غیررسمی یادآور شد: بخشی نگری مهمترین اشکال در پیشبرد برنامه ها است که دستگاه ها باید از آن بشدن پرهیز نمایند.

,

وی افزود: از فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز خواسته شده با تدوین یک برنامه اقدام مشترک و اولویت بندی طرح ها در سه محله سیدآباد، بدلجه و مدرسی این شهر، پیگیر اجرای آن با مشارکت نهادهای متولی باشد.

,

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در این جلسه ادامه داد ، حدود 140 هزار هکتار از عرصه های مناطق شهری کشور را بافت های فرسوده و تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی حاشیه نشین تشکیل می دهد.

,

وی اظهار داشت: از مجموع این عرصه ها، 25 هزار هکتار آن بافت تاریخی، 54 هزار هکتار بافت فرسوده و 60 هزار هکتار آن را نیز سکونتگاه غیررسمی تشکیل می دهند.

,

روستا گفت: درمجموع 19 میلیون نفر از جمعیت کشور در این سه نوع بافت زندگی می کنند که براساس سند ملی بازآفرینی درسال 93، نیاز به توجه جدی و ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی درحوزه های مختلف اقتصادی، ورزشی، فرهنگی، آموزشی و درمانی دارند.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: برای ارائه خدمات اشاره شده به مردم ساکن دراین سه نوع بافت تاریخی، فرسود و سکونتگاه های غیررسمی، تمام دستگاه ها و نهادهای متولی باید بر اساس شرح وظایف تعیین شده، مشارکت داشته باشند.

,

در این جلسه نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و چندتن ازمدیران این شهرستان، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان و مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

,

شهر گنبدکاووس با افزون بر 150 هزار نفر جمعیت به عنوان مرکز این شهرستان 350 هزار نفری، درشرق استان گلستان واقع است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه