اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توان دیپلماسی موجب دوری از جنگ شد/هرکس بر طبل نفاق بکوبد، با دشمن همصدا شده است

توان دیپلماسی موجب دوری از جنگ شد/هرکس بر طبل نفاق بکوبد، با دشمن همصدا شده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تدبیر دولت و توان دیپلماسی موجب شد تا از جنگ فاصله بگیریم و منافع مردم را تامین کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، صالحی امیری، در شورای اداری استان زنجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: زنجان یکی از استان های موفق در حوزه گرامیداشت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

وی افزود: امسال با شکوهتر از سال گذشته در 700 شهر،77 کشور ،2 هزار و 500 برنامه در 80 هزار مسجد،40 هزار پایگاه بسیج،5 هزار موسسه قرآنی و 8 هزار قطب فرهنگی برنامه های دهه کرامت را برگزار می شود.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین اتفاق در این دولت تغییر ریل توسعه کشور بود که مجموعه شاخص ها و آمارها نشان میدهد که امکان تداوم گذشته وجود نداشت.

,

صالحی امیری ادامه داد: کشوری که با رشد منهای 6.8 دهم و تورم 43 درصد و گرانی سرسام آور و تحریم ها گسترده مواجه بود و رئیس یک قوه علیه رئیس قوه دیگری صحبت می کرد، به ناکجاآباد پیش می رفت.

,

وی با اشاره به اینکه تغییر ریل توسعه در شرایطی که کشور به سمت فروپاشی میل می کرد، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی بود، افزود: اولین کار رئیس جمهور حرکت به سوی قله های متعالی و روشن بود.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: درآمد کشور در آن شرایط 143 میلیارد دلار بود که این در آمد در سال 93 به حدود 50 و در سال 94 به 43 میلیارد دلار کاهش یافت.

,

صالحی امیری ادامه داد: برای تغییر ریل حرکت باید سه اتفاق از جمله حل مسائل داخلی،ثبات اقتصادی و امنیت اقتصادی انجام می شد.

,

وی با بیان اینکه پروژه های اجرا شده توسط دولت بی نظیر است و استقلال و خودکفایی در گاز و رسیدن به نقطه متعالی در نفت دستاورد این پروژه ها است،تصریح کرد: خودکفایی در گندم و افزایش 20 میلیون تن محصولات کشاورزی و افزایش سرمایه گذاری از دیگر دستاوردهای برنامه های دولت محسوب می شود.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باید به نیروهای دفاعی و سپاه افتخار کنیم، افزود: همزمان با فعال شدن فعالیت های دیپلماسی قدرت نظامی کشور نیز افزایش یافت.

,

صالحی امیری با بیان اینکه صف گسترده شرکت های جهان برای عقد 4.8 میلیاردیوروی در تاریخ کشور بی نظیر است، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده امن بودن کشور برای سرمایه گذاری کشورهای خارجی است که این از نتایج برجام است.

,

وی گفت: در حوزه سیاسی کشور دچار چالش جدی شده بود و تجزیه سیاسی به گونه ای بود که جامعه به گروه ها و دسته های مختلف تبدیل شده بود و انسجام ملی همواره از این تبار نشات گرفته است.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآدور شد: در منطقه نا امن خاورمیانه ایران تنها کشوری است که انتخابات را برگزار می کند و نظام اسلامی پرچمدار مردم سالاری دینی در جهان است.

,

صالحی امیری با اشاره به تقویت اعتماد مردم و دولت،گفت: میزان مشارکت و اعتماد مردم نسبت به گذشته افزایش یافته است و موتور محرکه نظام اسلامی مردم هستند و همه مدیران باید بدانند که همه تلاش ها به رضایت ختم شود.

,

وی با بیان اینکه امروز بار سنگینی داریم و پس از انتخابات دولت مسئولیت سنگینی را بر دوش خود احساس می کند،ادامه داد: مردم انتظار مناقشه نداشته و باید دوران رقابت فراموش شده و رفاقت ها آغاز شود که زنجان می تواند نماد وفاق ملی در ایران باشد.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این خطه از تاریخ گذشته مهد حکومت های مقتدر بوده است که توانسته اند تغییرات و تحولات بزرگی را ایجاد کنند.

,

صالحی امیری سرمایه گذاری ها جدید در استان را نوید توسعه دانست و گفت: زنجان به دلیل دارا بودن فرصت های غنی ؛ظرفیت های منابع انسانی، مردم سختکشو و جامعه اخلاق گرا می تواند کانون توسعه باشد.

,

وی گفت: زنجان در دولت دوازدهم باید به توسعه همه جانبه پایدار رهنمون شده و جشن توسعه در 1400 گرفته شود.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ایران بازیگر اصلی منطقه است و امروز در شرایطی به سر می بریم که کل منطقه در آتش می سوزد و این امنیت محصول تصادف نیست بلکه اراده دولت برای ایفای نقش در منطقه و اراده نیروهای نظامی برای ایجاد امنیت در کشور است.

,

صالحی امیری با بیان اینکه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری نقش بی بدیلی را در این فضا دارد،گفت:منطقه به دلیل فقدان رهبری و حاکمیت رهبران سبک مغز و مستبد در آتش جنگ می سوزند.

,

وی گفت: رسانه امروز به یک قدرت تبدیل شده و دیپلماسی در عرصه جهانی یک قدرت است و این قدرت نرم توانست منافع منطقه ای ما را فراهم کند.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برجام به معنی دستاورد چند محصول نسبت بلکه انتخاب مسیر جدید برای تعامل بود.

,

صالحی امیری راه رسیدن به آرامش در منطقه خاورمیانه را مذاکره و زبان دیپلماسی عنوان کرد و گفت: تدبیر دولت و توان دیپلماسی موجب شد تا از جنگ فاصله بگیریم و منافع مردم را تامین کنیم.

,

وی با بیان اینکه ایجاد شکاف بین اروپا و آمریکا یکی از دستاوردهای برجام بود، افزود: کسانی که معتقدتد برجام دستاوردی نداشت باید به این سئوال پاسخ دهند که اگر در تداوم تحریم ها قرار داشتیم امروز در چه وضعیتی قرار می گرفتیم.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افتخار دولت این است که از طریق گفت و گو مسائل و مشکلات را حل کرده است،گفت: انقلابی گری رفع بیکاری در جامعه،دغدغه معیشت مردم را داشتن، همراهی با همه ارگان های نظام در توسعه ملی است و انقلابی بودن شعار نیست و شعور است.

,

صالحی امیری با اشاره به اینکه جنگ در مقابل دشمن و تلاش برای حل مشکلات مردم انقلابی گری است، افزود: این دولت انقلابی و دولتمردان انقلابی هستند.

,

وی با اشاره به اینکه ما باور داریم این دولت زمینی است و ادعای آسمانی بودن ندارد،گفت:دولت خود را محتاج نقد و هدایت مردم می داند و اگر موفقیتی کسب کرده است مربوط به مردم بوده و ناکامی ها متوجه دولت است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: تدبیر دولت و توان دیپلماسی موجب شد تا از جنگ فاصله بگیریم و منافع مردم را تامین کنیم.

,

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این دولت اشتباهات خود را به پای دیگران نمی نویسد،گفت:ما از مقدسات سوء استفاده نکرده و روحانیت را ابزار کار خود قرار نمی دهیم.

,

صالحی امیری با بیان اینکه در چنین فضایی معتقدیم انسجام و وفاق باید پس از انتخابات شکل بگیرد،گفت: هر کس بر طبل نفاق بکوبد، با دشمن همصدا شده است و امروز به صدای واحد بیش از هر زمانی نیاز داریم.

,

وی گفت: انسجام،وفاق و همنوایی نیاز امروز جامعه است چرا که دشمن همواره از روزنه اختلاف نفوذ می کند.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت:در چند دهه گذشته مناقشه مسئولان مسئله ای را حل نکرده است و باید بپذیریم دولت ملی هستیم و نمی توانیم جامعه را تجزیه کرده و شعار توسعه داشته باشیم.

,

صالحی امیری بیان داشت:زنجان در این فضا بیشترین همدلی را با دولت داشت و فضای عمومی این استان،فضای همدلی است.

,

وی خاطرنشان کرد:با سوء تغذیه فرهنگی مواجه هستیم و باید در سبد مصرف جامعه تغییر انجام شود، شاخص های ما با شاخص های جهانی فاصله دارد و شبکه های اجتماعی جایگزین ارتباط خانواده با فرزندان شده است.

,

وی گفت: تقابل در این حوزه ما را به هدف نمی رساند و مدیریت فضای مجازی به عنوان استراتژی انتخاب شده است.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: فضای مجازی یک حقیت و واقعیت است و رسالت همه اصحاب فرهنگ و هنر با تولید محتوای گسترده در فضای مجازی باشد.

,

صالحی امیری بیان داشت: در این زمینه 5 اولویت، خانواده، سبک زندگی،سرمایه اجتماعی،اخلاق، آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه