اخبار داغ

امام جمعه کمیجان مطرح کرد

نماز جمعه بهترین پایگاه برای نمایش وحدت و انسجام مومنان

نماز جمعه بهترین پایگاه برای نمایش وحدت و انسجام مومنان
امام جمعه کمیجان گفت: نمازجمعه یکی از بزرگترین پایگاه اجتماعی و حضور چشمگیر مردان و زنان در نماز جمعه نوعی نمایش قدرت و اتحاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مقدسی پور امام جمعه کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی گفت: نماز جمعه یکی از بزرگترین پایگاه اجتماعی است. که در آن مسائل تربیتی و اخلاقی و مورد نیاز جامعه مطرح می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

وی افزود: نکات مثبتی در نماز جمعه بیان می شود و با تشخیص خلأها و کمبودهایی که در جامعه وجود دارد راهکارهای مختلف ارائه می گردد.

,

نماز جمعه بهترین پایگاه برای نمایش وحدت و انسجام مومنان

, نماز جمعه بهترین پایگاه برای نمایش وحدت و انسجام مومنان, نماز جمعه بهترین پایگاه برای نمایش وحدت و انسجام مومنان,

امام جمعه کمیجان از جمله آثار و برکات نماز جمعه در جامعه اسلامی را «اتحاد» دانست و افزود: در آموزه های دینی در مورد نماز جمعه بسیار سفارش شده است. حضور چشمگیر مردان و زنان در نماز جمعه نوعی نمایش قدرت و اتحاد است. امام خمینی(ره) فرمودند؛ «نمازجمعه» نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است و باید هرچه باشکوه تر اقامه شود.

,

وی افزود: نماز جمعه موجب صفا و صمیمیت می شود؛ در درون هر انسانی به طور فطری و ذاتی، پاکی و طهارت وجود دارد و اگر زنگاری در درون انسان باشد با حضور در نمازجمعه پاک و زلال می شود. در روز جمعه مردم از شهر و روستا در صفوف منسجم به اقامه نماز می پردازند.

,

حجت الاسلام مقدسی پور طهارت درونی و تزکیه نفس را از آثار دیگر نماز جمعه برشمرد و بیان کرد: یکی از وظایف ائمه جمعه دعوت به تقوا و پرهیزگاری، و توصیه به زهد و پاکدامنی است. اقشار مختلف با حضور باشکوه در میعادگاه‌های نمازجمعه جان تازه ای به جامعه اسلامی می‌دهند.

,

وی افزود: حضور در نماز جمعه سبب آمرزش گناهان و ایجاد روحیه استغفار در نمازگزاران می‌شود.

,

نماز جمعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی

, نماز جمعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی, نماز جمعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی,

امام جمعه کمیجان نمازجمعه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه ایران یک کشور شیعه و مسلمان است تا قبل از انقلاب نمازجمعه برگزار نمی شد اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در ۵ مرداد ماه اولین نمازجمعه به امامت آیت الله طالقانی در تهران برگزار شد. و هم اکنون بیش از ۹۰۰ شهر کشور شاهد برگزاری این آئین عبادی هستند.

,

حجت الاسلام مقدسی پور خاطرنشان کرد: میعادگاه های نماز جمعه در دوران ۸ سال دفاع مقدس به عنوان پایگاه مردمی رزمندگان محسوب می شد و برنامه های اعزام و جمع آوری کمک های جبهه در این مکان صورت می گرفت. و از همان روزها پایگاهی برای بصیرت افزایی مردم و روشنگری محسوب می شد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه