اخبار داغ

سردار کریمی:

رزم بی‌امان لشگر۷۱ روح‌الله استان مرکزی با منافقین/عدم اعتماد به دشمن بزرگترین درس عملیات «مرصاد»

رزم بی‌امان لشگر۷۱ روح‌الله استان مرکزی با منافقین/عدم اعتماد به دشمن بزرگترین درس عملیات «مرصاد»
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: عملیات مرصاد برای منافقینی که زمانی از ایران فرار کرده بودند تبدیل به کمینگاهی شد که منافقان با پای خود به کمینگاه آمدند و بخش عمده‌ای از آنها به هلاکت رسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با زرخبر؛ با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین «مرصاد» گفت: عملیات «مرصاد» در مقطعی از دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد که صدام با کمک استکبار جهانی قدرتی تازه گرفت؛ چراکه ایادی استکبار امکانات، تجهیزات و کمک‌های مالی، مشاوره‌های نظامی و طرح‌های نظامی را در اختیار صدام قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرخبر,

وی افزود: از جمله تجهیزاتی که از سوی ایادی استکبار در اختیار رژیم بعث قرار گرفت شامل موشک‌هایی با قدرت و بُرد بالا، مدرن‌ترین هواپیماها نظیر میراژ 2000، هواپیمای سوخو و میراژ 27، تانک‌های پیشرفته و هواپیماهای جاسوسی بود. همچنین کشورهای اروپایی نظیر آلمان سلاح‌های شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند و کشورهای عربی نیز در این زمینه نهایت کمک مالی و انسانی را به این رژیم داشتند.

,

«جنگ جنگ تا نابودی فتنه در عالم» شعار اصولی امام در دوران دفاع مقدس

, «جنگ جنگ تا نابودی فتنه در عالم» شعار اصولی امام در دوران دفاع مقدس, «جنگ جنگ تا نابودی فتنه در عالم» شعار اصولی امام در دوران دفاع مقدس,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به کمک های کشورهای اروپایی و غربی به صدام در دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: کشورهایی نظیر فرانسه و برخی دیگر از کشورها کمک‌های فکری و مشاوره‌های نظامی را به رژیم بعث ارائه دادند تا اجازه ندهند صدام در جنگی که بر ملت ایران تحمیل کرده بود، با شکست مواجه شود. از سویی در درون کشور نیز تفکری به وجود آمده بود که ادامه جنگ به صلاح و در توان ایران نیست.

,

کریمی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی سه شعار مطرح بود، گفت: یکی از آن شعارها، شعار اصولی حضرت امام خمینی(ره) برگرفته از مبانی دینی و اصول انقلاب با عنوان «جنگ جنگ تا نابودی فتنه در عالم» بر طبق آیه «اشدا علی الکفار» بود.

,

وی ادامه داد: تفکر دیگر «جنگ جنگ تا پیروزی» و تفکر دیگر نیز خواهان اتمام جنگ و انجام مذاکرات برای این امر بود که در نهایت فضا به سمت و سویی رفت که حضرت امام خمینی(ره) را به پذیرش قطعنامه مجبور کردند. ایشان از پذیرش قطعنامه به عنوان جام زهر تعبیر کردند و حاضر شدند آبروی خودشان را پای این موضع بگذراند و مشاوره افرادی را که در آن زمان صاحب نظر بودند را بپذیرند.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به پیام تاریخی امام(ره) پس از پذیرش قطع نامه، تصریح کرد: با توجه به اوضاع فیزیکی در جبهه های جنگ و موانعی که در برخی عملیات ها ایجاد شده و کار را مشکل کرده بود، شرایطی ایجاد شد که حضرت امام(ره) قطعنامه را پذیرفتند اما با این وجود با شناخت و بصیرتی که از دشمن داشتند در آن پیام تاریخی اعلام کردند که این دشمن قابل اعتماد نیست.

,

کریمی ادامه داد: به هر صورت امام(ره) برای نظرات تخصصی مشاوران ارزش قائل بودند و نظر جمع مبنی بر پذیرش قطعنامه پذیرفته شد.

,

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی که احساس می شد ایران در موضع ضعف قرار گرفته است، دشمن بعثی به منافقین کمک کرد. منافقین نیز در آن شرایط به خیال خود موقعیت را برای تغییر نظام اسلامی و رسیدن به اهدافشان مناسب دیدند.

,

تشکیل 20 تیم ویژه از سوی منافقین برای حمله به ایران

, تشکیل 20 تیم ویژه از سوی منافقین برای حمله به ایران, تشکیل 20 تیم ویژه از سوی منافقین برای حمله به ایران,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: منافقین با فراخوان دوستان اروپایی و آمریکایی و به خط کردن ایادی مزدور خود در داخل کشور شرایط را برای حمله به ایران و اعلام حکومت جدید فراهم کردند. منافقین در این راستا بیش از 20 تیم تشکیل دادند و امیدوار بودند مردم نیز در شهرها به آنان بپیوندند و کار نظام را یکسره کنند.

,

کریمی با اشاره به اینکه منافقین به کمک ارتش بعث از محور سرپل ذهاب وارد کشور شدند، افزود: با کمک ارتش بعث منافقین از محور سر پل ذهاب وارد کشور شدند و تا چارزبر در نزدیکی کرمانشاه پیشروی و سپس شهر اسلام آباد، کرند و سرپل ذهاب را اشغال کردند.

,

وی در خصوص حمایت عراق از منافقین در عملیات فروغ جاویدان، توضیح داد: در چنین فضایی ارتش بعث با نیروی زمینی و نیروی هوایی خود به پشتیبانی از منافقین همت گمارده بود. منافقین در عملیات فروغ جاویدان خود، به بهترین سلاح ها برای انجام عملیات تجهیز شده بودند و قصد داشتند از مسیر جاده به سمت تهران پیشروی کنند.

,

رزم بی‌امان لشگر۷۱ روح‌الله با منافقین 

, رزم بی‌امان لشگر۷۱ روح‌الله با منافقین , رزم بی‌امان لشگر۷۱ روح‌الله با منافقین ,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: برای مقابله با این پیشروی مقرر شد لشکر 71 روح الله از استان مرکزی عملیاتی را در منطقه مریوان انجام دهد که این عملیات لغو شد. پس از آن به دلیل تهاجم دشمن در مناطق جنوبی دستور یافتیم که با حضور در مناطق جنوب با دشمن مقابله کنیم اما زمانی که به کرمانشاه رسیدیم، حین استراحت موقت با عملیات منافقین رو به رو شدیم.

,

کریمی ادامه داد: تصمیم فرماندهان ارشد نظامی در این برهه تغییر کرد و مقرر شد لشکر 71 روح الله در این منطقه عملیات انجام دهد. طرح عملیات مرصاد توسط لشکر 71 روح الله طراحی شد و داوطلبانه اجرای آن را برعهده گرفت و قرار شد تا از پشت سر منافقین هلی بُرن کند و در واقع از پشت سر دشمن را غافلگیر کند و همزمان، دیگر یگان ها از مناطق دیگر علیه دشمن وارد عمل شوند.

,

وی به همکاری نیروهای مردمی برای مقابله با پیشروی منافقین اشاره کرد و گفت: از سمت دیگر علاوه بر برخوردهای پراکنده از سوی مردم عشایر، بخشی از ارتش جمهوری اسلامی و بچه های متفرقه قرارگاه رمضان، تیپ حضرت قائم از رزمندگان سمنان و انصارالحسین از نیروهای همدان نیز در منطقه چارزبر مقابل دشمن را سد کرده و با منافقین درگیر شدند. این اقدامات، پیشروی منافقین را کند کرد و برای فرماندهان نظامی فرصت مناسبی جهت تصمیم گیری در عملیات غرورآفرین مرصاد ایجاد کرد.

,

ولایت مداری و اخلاص، رمز پیروزی رزمندگان در عملیات مرصاد 

, ولایت مداری و اخلاص، رمز پیروزی رزمندگان در عملیات مرصاد , ولایت مداری و اخلاص، رمز پیروزی رزمندگان در عملیات مرصاد ,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به دستاوردهای مهم این عملیات بیان کرد: دستاوردهای این عملیات نباید هرگز فراموش شود و باید چراغ راهی برای ادامه مسیر قرار گیرد.

,

کریمی بیان کرد: در اجرای عملیات مرصاد تصور می شد که همه چیز از دست رفته است و ما با بغضی در گلو می گفتیم که خدایا آیا زحمات شهیدان هیچ شد؟ اما خبر نداشتیم که موضوع به اینجا ختم نمی شود. ظرف چند روز با حضور مجدد مردم، فرمان حضرت امام(ره) و حضور مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور همه چیز برعکس شد و منافقینی که سال ها به دنبال انتقام بودند و و در برهه ای از ایران فرار کرده بودند، خودشان با پای خود به کمینگاه آمدند و بخش عمده ای از آنها به هلاکت رسیدند.

,

وی مطرح کرد: با وجود ضعف های ممکن، جبهه ها با اخلاص و حضور مجدد و گوش به فرمان ولایت مجددا رونق گرفت و دشمنی که موفق شده بود در برخی مناطق پیشروی کند به آن سوی مرزها فراری داده شد. ارتش بعث نیز در این عملیات ها منهدم شد.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: این عملیات دستاوردهایی داشت که همواره باید مورد توجه قرار گیرد. نباید فراموش کنیم که اگر بر خدا توکل کنیم وعده خدا پیروزی برای مومنان است. از طرفی منافقینی که فکر می کردند پیروزی نهایی را کسب می کنند به سزای عمل خود رسیدند.

,

کریمی با بیان اینکه یکی از موضوعات قابل توجه در این جریان، چگونگی اتمام جنگ بود خاطرنشان کرد: خداوند به گونه ای جنگ را به پایان رساند که کسی مدعی اتمام جنگ نشود. در واقع کسی نمی تواند مدعی شود که ما جنگ را تمام کرده‌ایم. اینکه رزمندگان از ضعف مقطعی مجددا به اوج قدرت خود رسیدند، عنایتی الهی بود که شامل جبهه اسلام شد. یکی از درسهای این عملیات این است که همه چیز به دست خداست و باید به عنوان بندگان خدا مطیع و به وعده خداوند ایمان داشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه