اخبار داغ

جانشین تیپ 12 قائم (عج) در عملیات مرصاد:

تیپ قائم(عج) اولین مدافع در برابر منافقین بود/ انهدام کارناوال منافقین در تنگه چهارزبر

تیپ قائم(عج) اولین مدافع در برابر منافقین بود/ انهدام کارناوال منافقین در تنگه چهارزبر
جانشین تیپ 12 قائم (عج) در عملیات مرصاد گفت: تیپ قائم(عج) استان سمنان در عمیات مرصاد اولین یگانی بود که کاملاً منسجم و آماده در تنگه چهارزبر مقابل منافقین ایستاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت ، تنها چند روز پس از پذیرش قطعنامه 598 منافقین طی هماهنگی با رژیم صدام و حمایت آمریکا، اقدام به حمله‌ای کور علیه ایران کردند که عنبردی با نام عملیات مرصاد یا فروغ جاویدان در سال 67 بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق درگرفت

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

پس از چند روز درگیری رزمندگان با قاطعیت و درایت امام خمینی(ره) توطئه منافقین را به سرعت در هم کوبیدند و درنهایت نیروهای ارتش ایران بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شد.

,

در این عملیات، نقش رزمندگان استان سمنان بسیار پر رنگ بود طوریکه تیپ قائم(عج) استان سمنان اولین یگانی بود که کاملاً منسجم و آماده با استعدا تیپی در تنگه چهارزبر (مرصاد) مقابل منافقین ایستاد.

,

در همین خصوص؛ خبرنگار مرآت با سردار "مهدی مهدوی‌نژاد"  که در آن دوران جانشین تیپ قائم و از فرماندهان این عملیات بود، به گفتگو پرداخت که مشرح این گفتگو در ادامه می آید:

,

مرآت- علت حمله منافقین به ایران پس از پذیرش قطعنامه 598 چه بود؟

, مرآت- علت حمله منافقین به ایران پس از پذیرش قطعنامه 598 چه بود؟,

پس از پذیرش قطعنامه 598 دشمنان احساس می کردند که ایران وضعیت خوب و مناسبی ندارد و مردم از امام(ره) و ارزش ها فاصله گرفته اند و آنها با تصورات غلطی که داشتند فکر می کردند تزلزلی در کشور ایران وجود دارد و بهترین فرصت برای حمله است.

,

مرآت- منافقین چه اهدافی در این عملیات داشتند؟

, مرآت- منافقین چه اهدافی در این عملیات داشتند؟,

دشمنان بعد ازعملیات "بیت المقدس" پیوسته دم از صلح می زدند در حالی که موشک هایشان سمت کشورمان شلیک می شد و آتش توپخانه هایشان نیز ادامه داشت.

,

در حالیکه آوای صلح طلبیشان گوش فلک را کَر کرده بود بعد از پذیرش قطعنامه 598، عراق از سمت جنوب یعنی شلمچه  و منافقین هم از سمت قصر شیرین حمله کردند.

,

 منافقین 10 سالی بود که گروه های خود را سازماندهی کرده و انسجامی برای خودشان داشتند و فکر می کردند با پذیرش قطعنامه توسط ایران بهترین فرصت برای حمله به این کشور است.

,

آقای رجوی قبل از حمله گفته بود که اِشل ما در اِشل یک ابر قدرت است که از یک کشوری به کشور دیگر حمله می کنیم و می خواهیم 3 روزه تهران را تصرف کنیم.

,

مرآت- آرایش نظامی سازمان منافقین در عملیات مرصاد چگونه بود؟

, مرآت- آرایش نظامی سازمان منافقین در عملیات مرصاد چگونه بود؟,

آرایش نظامی خاصی نداشتند و به صورت کاروان یا کارناوال از قصر شیرین عبور کرده تا به اسلام آباد رسیدند.

,

منافقین با بدترین شکل به ایران حمله کردند طوریکه اگر تکنیک الفبای نظامی را می دانستند می فهمیدند که این نوع حمله با شکست مواجه می شود.

,

مرآت- رزمندگان چطور وارد عملیات علیه منافقین شدند؟

, مرآت- رزمندگان چطور وارد عملیات علیه منافقین شدند؟,

منافقین کرگدن وار روی جاده آسفالت عِده و عُده خود را راه انداختند و وارد کشورمان شدند.

,

3 مردادماه 67 از مرز خسروی و سرپل ذهاب عبور کردند و بعد ازظهر همان روز بعد از عبور از کرند و اسلام آبادغرب با مردم روبرو شدند.

,

منافقین بعد از درگیری با مردم اسلام آباد غرب با یگان هایی از جمله یگان تیپ قائم سمنان در تنگه چهارزبر برخورد کردند که در آنجا رزمندگان استانمان در مقابل آنها ایستادند.

,

مرآت- منافقین چه تصوراتی درخصوص مردم داشتند؟ آیا فکر می کردند از آنها حمایت خواهند کرد؟

, مرآت- منافقین چه تصوراتی درخصوص مردم داشتند؟ آیا فکر می کردند از آنها حمایت خواهند کرد؟,

آنها احساس می کردند به محض اینکه به شهرها وارد شوند مردم از آنها استقبال خواهند کرد درحالی که این طور نبود مردم در 8 سال دفاع مقدس سرمایه گذاری و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند و نظام و انقلاب را دوست داشتند و به محض ورود دشمنان به داخل کشور با آنها درگیر شدند و مقابل آنها ایستادند.

,

خداوند دشمنان را از احمق ها آفریده است و نمی توانند ارزش ها را درک کنند و از سال 44 که گروهک های منافقین شکل گرفتند تا عملیات مرصاد جنایت های بیشماری کردند و موجب تلفات سنگینی شدند.

,

مرآت- تیپ قائم و رزمندگان استان در عملیات مرصاد چه نقشی داشتند؟

, مرآت- تیپ قائم و رزمندگان استان در عملیات مرصاد چه نقشی داشتند؟,

رزمندگان استان و تیپ قائم در این عملیات نقش آفرین کردند و خداوند می خواست این توفیق را در کارنامه رزمندگان ثبت کند.

,

استان سمنان پادگانی در جنوب داشت که رزمندگان آن بعد از پذیرش قطعنامه به خاطر گرمی هوا به سمت جبهه ها سرازیر شدند و دراردوگاهی در نزدیکی  تنگه چهارزبر به نام "صادقین" مستقر شده بودند.

,

تیپ قائم استان سمنان با گردان های مجرب و نیروی منسجم و سازمان یافته در غروب  3 مرداد ماه 67 جزء اولین یگانی بود که در تنگه چهارزبر در مقابل منافقین ایستاد.

,

مرآت- نیروها چقدر به موفقیت در این عملیات امیدوار بودند؟

, مرآت- نیروها چقدر به موفقیت در این عملیات امیدوار بودند؟,

شالوده نیروهای منافقین از هم پاشیده شد و بیشتر نیروهای خود را از دست دادند و تلفات زیادی داشتند و رزمندگان به این پیروزی امیدوار بودند و غنائمی زیادی نیز بدست آوردند.

,

رزمندگان استان در عملیات مرصاد افتخارآفرینی کردند و ۶۸ نفر از استان در این عملیات به شهادت رسیدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه