اخبار داغ

مطالبات مردم از دولت دوازدهم چیست؛

وعده های محقق نشده دولت از زبان اقشار مختلف جامعه

وعده های محقق نشده دولت از زبان اقشار مختلف جامعه
در روزهای پایانی دولت یازدهم اقشار مختلف جامعه با مقایسه وعده های دولت و عملکرد چهارساله آن، ناگفته هایی دارند که به گوش مسئولان نرسیده و انتظارات خاصی که در پی وعده هایی محقق نشده از دولت دوازدهم انتظار می رود. در این گزارش به این انتظارات مردم از دولت پرداخته ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان، دولت یازدهم روزهای پایانی کار خود را سپری می کند در حالیکه هنوز بخشی از وعده های رئیس جمهور محقق نشده است و مردم از رئیس جمهور منتخب مطالباتی دارند.  برای آگاهی از مطالبات عموم مردم با اقشار مختلف گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان، ,

یک شهروند حاشیه نشین: با توجه به منشور حقوق شهروندی باید خدمات شهری به صورت عادلانه توزیع شود

, یک شهروند حاشیه نشین: با توجه به منشور حقوق شهروندی باید خدمات شهری به صورت عادلانه توزیع شود ,

محمد رضا صادقی (از ساکنان حاشیه شهر و مغازه دار )اظهار داشت :متاسفانه بزرگترین مشکل اقشاری که در حاشیه شهرها  زندگی می کنند این است که از کمترین خدمات شهری برخوردار می شوند و شهروند درجه 2 و حتی 3 به شمار می آیند با توجه به منشور حقوق شهروندی انتظار داریم در سالهای آتی خدمات شهری به صورت کاملا عادلانه در قسمت های مختلف شهر توزیع شود کوچکترین مثالی که در این زمینه می توانم به آن اشاره نمایم اتوبوس های درون شهری  که  کاملا فرسوده ,بدون هیچ گونه امکانات گرمایشی و سرمایشی را به بخش های حاشیه شهر اختصاص می دهند .

,

, ,

 

,

دولت سود بانکی را کم کرد اما بهره وام بانکی هیچ تغییری نکرده است

, دولت سود بانکی را کم کرد اما بهره وام بانکی هیچ تغییری نکرده است,

رضا .پ یکی از شهروندان همدانی که مستاجر است در بیان انتظاراتش از دولت بیان کرد: با توجه به وعده های دولت درخصوص کاهش تورم انتظار می رفت با کاهش سود بانکی درصد وام های بانکی نیز کاهش پیدا کند در حالیکه سود بانکی در اواخر سال 95  از 18 درصد به 15 درصد تنزل پیدا کرد اما متاسفانه درصد بهره  وام بانکی هیچ گونه تغییری پیدا نکرده است.

,

, ,

این شهروند معترض در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه عملا تورم سیر نزولی نداشته است گفت:  دیگر در فصل جابه جایی مستاجرین اکثر صاحب خانه ها به دنبال مبلغ رهن کمتر و اجاره بهای بیشتر هستند. بنده به عنوان مستاجر در سال های گذشته با مبلغ  20 میلیون یک واحد مسکونی را رهن می کردم اما در سال 96 به طور جدی  با مشکل مواجه شده ام همچنین اگر بخواهم مشکل خود را از طریق وام مسکن حل نمایم باید  برای باز پرداخت ماهیانه اقساط وام باید علاوه بر پرداخت  کل حقوق ماهیانه ام  مبلغ اضافه ای نیز بپردازم.

,

انتظار روستائیان از دولت: فراهم کردن زمینه های آموزش و اشتغال در روستاها برای کاهش مهاجرت به شهر و حل مشکل حاشیه نشینی

, انتظار روستائیان از دولت: فراهم کردن زمینه های آموزش و اشتغال در روستاها برای کاهش مهاجرت به شهر و حل مشکل حاشیه نشینی,

نصرت اله حجتی یکی از کشاورزان شهر همدان است که در اعتراض به حاشیه نشینی گفت: بزرگترین مشکل تعدادی  از روستاهای اطراف شهر همدان  کمبود آب است. مشکل بی آبی موجب میشود  اکثر روستائیان به ناچار به قسمت های حاشیه شهر مهاجرت کنند و به تعداد بیکاران و یا افرادی که به مشاغل کاذب روی می آورند اضافه گردد.  دولت می تواند با ایجاد مشاغل و  کارگاههای کوچک و  زود بازده افراد را در همان روستا آموزش دهد و اشتغال ایجاد کند و مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها شود .

,

یک کارآفرین همدانی: وعده های دولت در خصوص حمایت از کارآفرینان محقق نشده است

, یک کارآفرین همدانی: وعده های دولت در خصوص حمایت از کارآفرینان محقق نشده است,

, , ,

محمد باقر محمدی (کفاش و کار آفرین) ابراز داشت :در دوسال گذشته تقریبا بازار کفش همدان روزهای بسیار پر نوسانی را گذرانده است. من در این سالها برای ایجاد کارگاه کوچک کفاشی با مشکلات بسیار عدیده و کاغذ بازی های فراوانی مواجه شدم در صورتی که در دولت یازدهم وعده هایی برای حمایت ازافراد کار افرین و کاهش میزان پرداخت مالیات آنها به میان آمده بود اما هیچ یک از آنها عملی نشد در کارگاه کوچک کفاشی برای 5 نفر کارافرینی انجام دادم در حالی که اگر موفق به خرید  دستگاه های صنعتی می شدم این تعداد به 3 برابر افزایش پیدا می کرد .

,

وی افزود :محقق نشدن وعده های دولت از یک سو و از سوی دیگر اجازه ورود کفش های چینی به بازار باعث رکود تولید کفش می شود بزرگترین سوال بنده به عنوان یک تولید کننده خرد این است که از یک سو بزرگترین معضل کشور بیکاری و رکود اقتصادی است اما از سوی دیگر اجازه واردات کالاهای کم کیفیت داده می شود .

,

وی تصریح کرد :تا زمانی که همه ارگان ها با توجه به اهداف تعیین شده اقتصادی حرکت نکنند متاسفانه مشکلات اقتصاد و بیکاری حل نخواهد شد.

,

خوش باوری دولت یازدهم  بلای جان مردم ؛ دولت دوازدهم به نیروهای داخلی اتکا کند

, خوش باوری دولت یازدهم  بلای جان مردم ؛ دولت دوازدهم به نیروهای داخلی اتکا کند,

فاطمه بهرامی در ارتباط با برجام اظهار داشت: قبل از تصویب برجام همه مشکلات اقتصادی کشور در مذاکره با آمریکا وگروه پنج به علاوه یک مرتفع می شد اما پس از برجام سران دولت یازدهم  گفتند منظور ما بخشی از مشکلات اقتصادی بوده است.

,

, ,

وی افزود : تقریبا دولت یازدهم همه تلاش خود را صرف تصویب برجام نمود و هر لحظه به مردم ایران امید داد حتی اگر آمریکا به مواد برجام پایند نباشد کشورهای دیگر از جمله فرانسه و آلمان و ....به آن پایبند خواهند بود در حالی که سران دولت فرانسه از یک سو با دولت ایران مذاکره می کند از سوی دیگر با منافقان و سران آمریکا.  امروز در روابط دیپلماسی  با کشور ایران دست دوستی می دهد در حالی که فردا با دشمنان ایران پیمان دوستی منعقد می کند. به طور واضح برجام از سوی آمریکا نقض شده است و ما هر روز منتظر تحریم های جدید و نقض بیشتر هستیم در حالی که در همان روزهای نخست آمریکا برجام را لگد مال کرد.

,

وی خاطرنشان کرد :امید وارم دیگر هرگز چنین معاهداتی امضا نشود .از همان روزهای نخستین رهبر معظم انقلاب (ظله تعالی ) فرمودند:" من به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم ".امیدوارم دولت دوازدهم حل مشکلات را در صلح و مذاکره با کشورهای غربی نداند و تنها به نیروهای داخلی اتکا کند.

,

مسئولان در خصوص سایت ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی پاسخگو نیستند

, مسئولان در خصوص سایت ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی پاسخگو نیستند,

بخشی از انتظارات مردم در خصوص بیمه تأمین اجتماعی اقشار مختلف بود و بانوان یکی از این اقشار هستند که هنوز چشم به راه تحقق وعده های دولتند. بیمه زنان خانه دار که طرح آن در دولت و مجلس مطرح شده است هنوز به صورت کامل اجرا نشده و در هاله ای از ابهام است. تعداد کثیری از بانوان نسبت به هزینه های بالای بیمه و اینکه دولت آنها حکایت نمی کند معترض هستند.

,

در ارتباط با بیمه مشاغل خانگی و  زنان خانه دار و همچنین اطلاع از  باز گشایی سایت ثبت نام  کارگران ساختمان برای دریافت خدمات بیمه تامین اجتماعی   به اداره کل سازمان تامین اجتماعی استان همدان  مراجعه کردیم .

,

محمد حسین زارعی مرام، مسئول روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی  در ارتباط با بیمه زنان خانه دار و مشاغل خانگی اظهار داشت : زنان در قالب بیمه مشاغل خانگی, صنایع دستی  و زنان خانه دار و بهره مندی از  بیمه اجباری و اختیاری می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند در صورتی که  همسران  آنها تابع خاص هیچ گونه مقررات بیمه ای نباشد  همسران و فرزندان آنها نیز می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند و خدمات دریافت نمایند. زنان در بخش مشاغل خانگی و بیمه اختیاری در سه سطح میزان مبلغ بیمه را پرداخت می کنند و با توجه به میزان پرداختی از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار می شوند افرادی که 12 درصد از مبلغ بیمه را پرداخت می کنند از مزایای بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی بهرمند می شوند و افرادی که 14 درصد از مبلغ بیمه را پرداخت می کنند بازنشستگی و فوت قبل و بعد  از بازنشستگی بهره مند می شوند اما افرادی که 18درصد  مبلغ بیمه را پرداخت می کنند از همه این مزایا به علاوه  مزایای از کار افتادگی نیز بهره مند می شوند .

,

مسئول روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد :زنان در بخش قالیبافی و صنایع دستی 7 درصد از مبلغ بیمه را پرداخت می کنند و 20 درصد آن را دولت پرداخت می کند .

,

زارعی مرام در باره آمار زنان بیمه شده و زنان مستمری بگیر  تامین اجتماعی بیان داشت  :در مجموع 44100 نفر از زنان خانه دار  در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و دو هزار نفر حقوق مستمری دریافت می کنند  11300 نفر تحت پوشش بیمه قالیبافی و 11100نفر تحت عنوان مشاغل آزاد (بیمه اختیاری ) بیمه شده تامین اجتناعی هستند .

,

مسئولان سازمان تأمین اجتماعی همدان در خصوص سایت های ثبت نام کارگران ساختمانی که وعده آن توسط دولت داده شده بود و هنوز اجرایی نشده است پاسخگو نبودند و در این خصوص به جواب مشخصی نرسیدیم .

, مسئولان سازمان تأمین اجتماعی همدان در خصوص سایت های ثبت نام کارگران ساختمانی که وعده آن توسط دولت داده شده بود و هنوز اجرایی نشده است پاسخگو نبودند و در این خصوص به جواب مشخصی نرسیدیم .,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه