اخبار داغ

به بهانه سفر وزیر نیرو به کرمان؛

وقتی امکانات بالقوه انرژی خورشیدی جنوب کرمان توسط وزیر نیرو نادیده گرفته شد/ از افت ولتاژ برق در جنوب تا افتتاح نیروگاه در شمال

وقتی امکانات بالقوه انرژی خورشیدی جنوب کرمان توسط وزیر نیرو نادیده گرفته شد/ از افت ولتاژ برق در جنوب تا افتتاح نیروگاه در شمال
در حالی چیت چیان وزیر نیروی کشورمان برای افتتاح نیروگاه خورشیدی مکران به ماهان کرمان سفر کرده است که شهرهای جنوبی این استان با قطعی های مکرر و افت ولتاژ برق مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، صبح امروز در حالی چیت چیان وزیر نیروی کشورمان برای افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در کرمان به ماهان سفر کرده است که شهرهای جنوبی این استان با قطعی های مکرر و افت ولتاژ برق مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما, بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در کرمان,

به گفته ترکان رییس هیات مدیره شرکت سولار انرژی برای احداث نیروگاه خورشیدی مکران در ماهان 27 میلیون دلار سرمایه گذاری ریالی وارزی شده و دانش ساخت این پروژه صددرصد بومی است.

,

با این حال افت شدید و قطعی مکرر برق شهروندان جنوب کرمان را کلافه کرده است.

,

افت ولتاژ برق مردم جنوب کرمان را کلافه کرده است

, افت ولتاژ برق مردم جنوب کرمان را کلافه کرده است, افت ولتاژ برق مردم جنوب کرمان را کلافه کرده است,

خیرمحمد رحیم زاده عضو شورای روستای تکل حسن جازموریان با بیان اینکه قطعی برق و نبود ولتاژ کافی آن هم در طول شبانه روز و در فصل گرما ، ساکنان این منطقه محروم را کلافه کرده است، گفت: این موضوع موجب رنجش خاطر مردم بویژه خانواده هایی که داری کودک خردسال و بیمار هستند را فراهم آورده است.

,

خیرمحمد رحیم زاده تصریح کرد: اگر این اتفاق در جایی دیگر از کشور اتفاق می افتاد مسئولین همین طور بی خیال بودند.

,

مهدی رشیدی مدیر برق رودبار جنوب در گفتگو با آرمان کرمان به اقدامات این مدیریت در سال۹۵ و سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: طی اقدامات انجام شده در سال گذشته ۴خط فشار متوسط به طول ۴۰کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک ونیم میلیارد تومان در اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسید وباعث شد مردم  این شهرستان دچار خاموشی و قطع برق در این گرمای طاقت فرسا نشوند.

,

وی افزود:در بحث برق رسانی به روستاهای فاقد برق بالای ده خانوار موفق شدیم به تنها روستای باقی مانده ۱۰ خانوار شهرستان رودبار جنوب که روستای تمبور نام دارد ودر بخش محروم جازموریان قرار داشت با ا عتبار ۱۲۰میلیون تومان برق رسانی انجام دهیم که این پروژه نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

,

مدیر برق رودبار جنوب در خصوص توسعه منازل فاقد شبکه خاطر نشان کرد:در مجموع مشکل ۱۱روستا و  ۶منطقه شهری با اعتباری بالغ بر ۹میلیون تومان مرتفع شد وساکنان این روستا ومناطق شهری از نعمت برق برخوردار شدند.

,

رشیدی بیان داشت :در خصوص رفع افت ولتاژ مشترکان در شهرستان توانستیم در۱۷ روستا و ۴ منطقه شهری اعتباری بالغ بر یک میلیارد و یکصدمیلیون تومان مشکل این مناطق را حل کنیم تا از برق مطمئن برخوردار گردند و تابستان امسال دچار افت ولتاژ نباشند.

,

وی عنوان کرد:  اقدامات خوب وکارشناسی شده دیگری از جمله مقاوم سازی شبکه جهت جلوگیری از قطع برق در زمان سیل وطوفان نیز با اعتبار ۸۰۰میلیون ریال صورت پذیرفت که به واسطه این اقدام قابلیت اطمینان شبکه در زمان بحران بهبود یافت.

,

رشیدی  افزود:در خصوص رفع افت ولتاژ در شهر رودبار توانستیم طرح کاهش تلفات منطقه نمونه رودبار را با اعتبار بالغ بر دو میلیارد تومان به بهره برداری برسانیم که تأثیر چشمگیری بر حل مشکلات شهرنشینان  داشت و باعث شد در سال جاری شرمنده این عزیزان نباشیم.

,

مدیر برق رودبار جنوب با بیان اینکه در تبدیل شبکه های فرسوده سیمی به کابل خودنگهدار، ابراز داشت: این پروژه را در۷ روستا با اعتبار  ۶۰۰میلیون تومان به بهره برداری رسید که خوشبختانه این اقدام نیز باعث رضایت مشترکین در این روستا گردید.

,

وی اذعان داشت: در خصوص رفع افت ولتاژ شهر زهکلوت تعداد پست های توزیع  در این شهر به دو برابر افزایش یافت همچنین۴ هزار و یکصد متر شبکه فشار ضعیف ویک هزار و ۱۶۰متر شبکه فشار متوسط احداث که جمع اعتبار این پروژه نیز۶۰۰میلیون تومان شد.

,

با آغاز فصل تابستان و شدت یافتن موج گرما تقاضای مردم جنوب کرمان به انرژی برق در راستای فعال شدن دستگاههای تهویه منازل و امان جستن از پیامدهای گرما و تابش مستقیم آفتاب هم افزایش می یابد.

,

علی ای حال کاش وزیر نیرو  بجای کلنگ زنی نیروگاه 100مگاواتی در زرند که هوای آن نسبت به جنوب کرمان مطبوع و معتدل تر است، ساخت این نیروگاه را در شهرهای جنوبی  کلنگ زنی می کرد.

,

گفتنی است رودبار جنوب، کهنوج، جیرفت، قلعه گنج و عنبرآباد کرمان از گرمترین شهرهای کشور هستند، بطوریکه مردم این منطقه در تابستان در اکثر مواقع دمای هوای بالای 45 درجه را تجربه می کنند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه