اخبار داغ

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خلیل‌آباد خبر داد:

فعالیت 17 کارگاه در قالب طرح استادشاگردی در خلیل‌آباد

فعالیت 17 کارگاه در قالب طرح استادشاگردی در خلیل‌آباد
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خلیل‌آباد گفت: 54 نفر از طرح استادشاگردی در قالب 17 کارگاه فعال در شهرستان خلیل‌آباد استفاده می‌کنند و این طرح در سال جاری به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، ابوالفضل خبازی ظهر امروز در نشست شورای اداری خلیل‌آباد اظهار داشت: ششم مرداد به‌عنوان روز کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی رسالت اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را توانمندسازی و ارتقاء مهارت افراد جامعه خواند و خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای رسالت اصلی خود در دو بخش دولتی و خصوصی در حال انجام مأموریت است.

,

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خلیل‌آباد بابیان اینکه 477 نفر به میزان 56 هزار نفر از دوره‌های آموزشی مرکز سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت داشتند، تصریح کرد: با توجه به کارگاه‌های آموزشی که در مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای خلیل‌آباد وجود دارد موفق به پوشش 16 حرفه آموزشی در رشته‌های مختلف طراحی دوخت، برق، کشاورزی و علوم دام شده است.

,

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌های روستایی رسالت دیگر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور محسوب می‌شود، اذعان کرد: در راستای توانمندسازی روستائیان بیش از 494 نفر در دوره‌های آموزشی و توانمندسازی روستائیان در 8 روستا انجام‌شده است.

,

خبازی همچنین ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی با کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی و... امضاء و بیش از 372 نفر از کارگاه‌های آموزشی سازمان استفاده کرده‌اند.

,

وی بابیان اینکه متولی طرح استادشاگردی بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای قرار دارد که اجرای این طرح از سال گذشته به‌طورجدی پیگیری شده است، عنوان کرد: در سال جاری این طرح با عنوان کارآموزی در محیط کار به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و 17 کارگاه فعال در این زمینه در شهرستان خلیل‌آباد وجود دارد.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه 54 نفر از طرح استادشاگردی در شهرستان خلیل‌آباد استفاده می‌کنند، بیان کرد: بیمه و قوانین کار یکی از عواملی است که کارفرمایان راغب به جذب کارآموز نیستند که در این طرح این مشکل برطرف شده است و افراد متقاضی از کارگاه‌های فعال به‌عنوان فضای آموزش واقعی کار استفاده می‌کنند.

,

وی همچنین گفت: 13 دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان خلیل‌آباد زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد که 560 نفر از دوره‌های آموزشی آسیب‌شناسی مواد مخدر و راه‌های پیشگیری از آن، فضای سایبری، مهارت‌های زندگی و آسیب‌شناسی شبکه‌های مجازی استفاده کرده‌اند.

,

خبازی بابیان اینکه 6 آموزشگاه آزاد در قالب طراحی دوخت، فناوری اطلاعات، صنایع‌دستی فرش و آرایش و پیرایش در حال انجام است، تأکید کرد: با توجه به اینکه نیاز منطقه ترشیز بحث راه‌اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی است سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان آمادگی لازم برای آموزش افراد متقاضی را دارد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: تربیت راهنمای گردشگر و آموزش پخت غذاهای محلی سنتی از دیگر طرح‌های در دست اقدام سازمان فنی و حرفه‌ای است که دوره‌های آموزشی آن نیز اجرا خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه