اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اراده نظام، برگزاری حج با کیفیت و با عزت است/ صفر بودن مداخلات بیرونی در وزارت فرهنگ

اراده نظام، برگزاری حج با کیفیت و با عزت است/ صفر بودن مداخلات بیرونی در وزارت فرهنگ
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس جهت گیری های که بر اساس تصمیم ملی انجام شده است همگان دنبال می کنند و اراده نظام برگزاری حج با کیفیت و با عزت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; صالحی امیری در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: در فضای فعلی 23 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور فعال است و بر اساس برنامه ششم توسعه این تعداد به 80 هزار کانون افزایش می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: تبدیل مساجد به قطب های فرهنگی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و فعالیت های دینی، امور خیریه و کتابخانه، تفسیر، کلاس های آموزشی و مرکزی برای حل و فصل مشکلات مردم در سطح محلات مورد توجه است.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره فعالیت 3 هزار و 300 کتابخانه عمومی در کشور،بیان داشت: با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی و مراکز امور مساجد در همه 80 هزار مسجد، کتابخانه ایجاد می شود.

,

صالحی امیری با بیان اینکه طی یک سال گذشته برای برگزاری حج با کرامت، عزت و امنیت برنامه ریزی شده است،افزود: همه موارد به مقامات عربستان گفته شده و شروط پذیرفته شده است.

,

وی گفت: تعدادی از همکاران در مکه و مدینه مستقر هستند و تمهیدات لازم در قالب 14 محور پیش بینی شد و ارزیابی ما این است که همه حجاج در شرایط مناسب به حج اعزام شوند.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ضرورت حضور 10 نفر از کنسول های وزارت خارجه است که طی روزهای آینده این افراد نیز اعزام می شوند.

,

صالحی امیری بیان داشت: تا کنون 43 هزار ویزا به صورت الکترونیکی دریافت شده است و 20 فرودگاه برای اعزام ها برنامه ریزی کرده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: بر اساس جهت گیری های که بر اساس تصمیم ملی انجام شده است همگان دنبال می کنند و اراده نظام برگزاری حج با کیفیت و با عزت است.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کمپین فیلم های توقیفی گفت: ما در جامعه بازی زندگی می کنیم که همه جریانات می توانند در آن فعالیت کنند، دولت روحانی پرچمدار دسترسی به اطلاعات آزاد است، هر گونه ایجاد کمپین برای رساندن پیام به مسئولان فاقد مشکل است و در حوزه هنر و سینما امروز نظام تعریف شده مستقر است و مداخلات بیرونی صفر است.

,

وی با بیان اینکه سه فیلم پس از اصلاح مجوز گرفته اند،افزود:فیلم ها پس از اصلاح می توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بازدید از مهرانه، گفت: احساس بسیار خوبی از بازدید از مهرانه دارم این مجموعه دو پیام روشن دارد، یک پیام انسانی است که هر کس مبتلا به سرطان هستند می توانند بدون دغدغه مالی در این مرکز درمان شوند.

,

صالحی امیری گفت: زنجان نماد همدلی و همبستگی است و آمار مهرانه نشان دهنده توجه مردم زنجان به خیر اندیشی و دگر اندیشی است.

,

وی بیان داشت: در زنجان همایش کرامت رضوی در آموزه های رضوی برگزار می شود که می توانیم بگوییم زنجان استان کریمان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه