اخبار داغ

لاریجانی در مشهد:

ایران آمادگی کامل برای اقدام متقابل علیه تحریم‌های آمریکا را دارد/مصوبه اخیر آمریکا علیه ایران همان تحریم های گذشته است اما در قالب قانونی

ایران آمادگی کامل برای اقدام متقابل علیه تحریم‌های آمریکا را دارد/مصوبه اخیر آمریکا علیه ایران همان تحریم های گذشته است اما در قالب قانونی
رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال علامه بهلول گنابادی گفت: مصوبه اخیر و تحریم ایران و روسیه که امروز نقش مهمی در منطقه دارند، به هیچ وجه به نفعشان نیست و البته ایران نیز آمادگی کامل برای اقدامات متقابل را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از ندای گناباد،علی لاریجانی در مراسم سالگرد ارتحال علامه بهلول گنابادی که عصر روز گذشته در این شهرستان برگزار شد گفت: علامه محمدتقی بهلول گنابادی باعث افتخار همه ماست و صفاتی همچون صداقت، بی ریا بودن وصفای باطن، وی را از دیگر روحانیون  مکتب امام صادق(ع) برجسته‌تر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , ندای گناباد, ،علی لاریجانی در مراسم سالگرد ارتحال علامه بهلول گنابادی که عصر روز گذشته در این شهرستان برگزار شد گفت: علامه محمدتقی بهلول گنابادی باعث افتخار همه ماست و صفاتی همچون , صداقت، بی ریا بودن وصفای باطن، وی را از دیگر روحانیون  مکتب امام صادق(ع) , برجسته‌تر , کرده است.,

 

,

وی ساده زیستی و شجاعت را از دیگر ویژگی های برجسته این روحانی وارسته خواند و افزود: شجاعت ایشان در زمان حکومت پهلوی و خصوصا واقعه مسجدگوهرشاد در داخل ایران و نیز ایستادگی او در مقابل ظلم و جور حاکم بر افغانستان آن زمان و فعالیت های او در  مصر و عراق، مثال زدنی است.

,

 

,

لاریجانی ضمن اشاره به اینکه برخی از خصوصیات علامه بهلول منحصر به فرد بود، تصریح کرد: پرستاری و نگهداری از کودکان و بیماران در ایران و نیز افغانستان از جمله این خصوصیات بی نظیر اوست که مجموعه این ویژگی ها و سیر وسلوک ایشان، او را تبدیل به یک شخصیت برجسته جذاب کرده بود.

,

 

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه علاقه مندی به تفکر اهل بیت در کشور ما، قوی است خاطر نشان کرد: مکتب ما مکتب زنده ای است، بنابراین باید در نظام اسلامی پایگاه روحانیت بعنوان یک پایگاه مستقل حفظ شود که البته علامه بهلول در شکل گیری این پایگاه نقش بسزایی داشته است. از این رو به همه خصوصا جوانان توصیه میکنم کتاب خاطرات این عالم فرزانه را که به قلم خود ایشان است، حتما مطالعه کنند.

,

 

,

لاریجانی در بخش دوم سخنان خود به بحث مذاکرات هسته ای و وقایع اخیر اشاره ای داشت وگفت : پس از تقاضای آمریکایی ها مبنی بر درخواست مذاکرات با ایران و گذر زمان، شرایطی بوجود آمد که نهایتا با نامه کتبی آقای اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا، موضوع هسته ای ایران به رسمیت شناخته شد و پس از مدتی به توافقی رسیدیم که با این توافق، فضای حاکم بر آن زمان که همه از جمله روسیه وچین، علیه ایران قطعنامه امضا میکردند، شکسته شد و شرایط به سمت عادی شدن، پیش رفت.

,

 

,

وی با اشاره به تغییر شرایط اقتصادی کشور پس از این تفاهم، افزود: وضعیت به هم پیوسته آن زمان علیه ایران با این توافق شکسته شد و امروز می بینیم برخی از این کشورها از جمله چین و روسیه با ایران همراه شده اند و نمونه بارز آن میتوان به حضور فعالانه در کنار ایران علیه تروریست ها خصوصا در عراق و سوریه اشاره کرد.

,

 

,

لاریجانی با تأکید بر رفتارهای موزیانه اسرائیل، آمریکا و برخی کشورهای منطقه علیه ایران، تصریح کرد: آنها در ابتدا خواستند وانمود کنند که این توافق صرفا به نفع ایران بوده است و به این بهانه خواستار بهم زدن آن شدند در حالیکه خودشان هم میدانستند این یک تفاهم بین المللی است، بنابراین نمیتوانند آن را نادیده بگیرند؛ چراکه در این صورت سایر کشورهای جهان نیز بواسطه این اقدام، مقابل آنان خواهند ایستاد.

,

 

,

وی ضمن برشمردن ایران بعنوان یک قدرت بزرگ منطقه و زنده بودن جریان و تفکر انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان افزود: مصوبه اخیر و تحریم ایران و روسیه که امروز نقش مهمی در منطقه دارند، به هیچ وجه به نفعشان نیست و البته ایران نیز آمادگی کامل برای اقدامات متقابل را دارد.

,

 

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکیدبر اینکه هدف آمریکایی ها خصوصا رئیس جمهور آن، مطرح کردن خودشان است، ابراز داشت: مصوبه جدید درواقع همان تحریم های گذشته بود که به صورت قانون درآوردند که این رفتارها، امروز در بین همه سیاست مداران دنیا، پذیرفتنی نیست.

,

 

,

لاریجانی در پایان ضمن اطمینان بخشی به مردم در مورد اتفاقات اخیر، تصریح کرد: قصد آنان از این اقدامات ایجاد اضطراب و ایران هراسی و جلوگیری از سرمایه گذاری خارجی در ایران است و با توجه به اوضاع بوجود آمده از سیاستمداران، احزاب و گروهها میخواهم تا این شرایط را درک کنند و بعضا وقتشان را به جای ایجاد نفاق و اقدامات ایذایی در کشور، در خدمت به مردم و کشور صرف کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه