اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

کابینه دوازدهم نگاه ۸۰ میلیونی داشته باشد/ مشاوران حزبی تفکرشان هم حزبی است

کابینه دوازدهم نگاه ۸۰ میلیونی داشته باشد/ مشاوران حزبی تفکرشان هم حزبی است
تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی گفت: کابینه دوازدهم باید نگاه ۸۰ میلیونی داشته باشد و از دید جناحی و حزبی عبور کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالنبی منانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، در رابطه با سهم خواهی هایی که بین اصلاح طلبان و اطرفیان رئیس جمهور پیرامون کابینه دوازدهم وجود دارد، اظهار کرد: این یک سم مهلکی است که دامن سیاسیون ما را گرفته و نگاه باندی، قومی و قشری به قدرت جایگزین نگاه مسئولانه و خدمتگذارانه برای مردم در بین آن ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به آفت های این نوع نگاه تصریح کرد: نگاه عالی ترین مقام های موجود در این جناح های سیاسی، یک نگاه یک سومی و شاید کم تر به جامعه به جای نگاه 80 میلیونی است.

,

کابینه خادم 80 میلیون ایرانی هستند
وی ادامه داد: این آقایانی که چه به عنوان نماینده، چه به عنوان رئیس جمهور و چه به عنوان وزیر انتخاب می شوند باید به جای اینکه خود را خادم یک قوم، باند و جناح بدانند، خادم 80 میلیون ایرانی بدانند.

, کابینه خادم 80 میلیون ایرانی هستند, کابینه خادم 80 میلیون ایرانی هستند,
,

منانی با بیان اینکه ملت ایران در طول چهار سال گذشته ضرر زیادی بابت این نگاه متحمل شد و نتیجه زیادی از این نگاه عایدش نشد، عنوان کرد: کابینه دوازده باید یک نگاه 80 میلیونی داشته باشد و از افق دیدی جناحی و حزبی عبور کند.

,

برکه ای عمل کردن در دولت فسادزا است
کارشناس مسائل روز با بیان اینکه برکه ای عمل کردن در تشکیل کابینه، فساد به همراه می آورد، خاطرنشان کرد: جریان دولت باید رود باشد و ملی و فراملی فکر کند؛ اگر نگاه ها انقلابی باشد این مشکلات وجود ندارد، اما مشکل از آن جایی است که دچار دعواهای حزبی و حتی درون باندی شده ایم.

, برکه ای عمل کردن در دولت فسادزا است, برکه ای عمل کردن در دولت فسادزا است,
,

وی ادامه داد: گروه هایی که جمعیت کلشان به اندازه یک فولکس واگن هم نیست، خواستار سهم های چندین برابری از کابینه شده اند.

,

سرویس دهی به خودی ها به جای سرویس دهی به مردم، نتیجه نگاه جناحی به کابینه
منانی با بیان اینکه اگر این تفکرها بر روی کار بیاید، سرویس دهی به خودی ها جایگزین سرویس دهی به مردم می شود، عنوان کرد: در اتفاقی که به تازگی افتاد، یکی از افراد نزدیک به عالی ترین مقام اجرایی، تخلف و اختلاس کرده و ارتباطات نامتعارف برقرار می کند که دستگیر می شود و یکی دیگر از کابینه می آید و وثیقه ده ها میلیاردی می گذارد تا آزاد شود.

, سرویس دهی به خودی ها به جای سرویس دهی به مردم، نتیجه نگاه جناحی به کابینه, سرویس دهی به خودی ها به جای سرویس دهی به مردم، نتیجه نگاه جناحی به کابینه,
,

این تحلیلگر با بیان اینکه صاحبان تریبون و افراد تاثیرگذار باید تلاش کنند که دولت نگاهش را به خدمت به 80 میلیونی گسترش دهد، تصریح کرد: دولت خود را باید خادم مردم و نه حاکم و کدخدا بداند؛ این مشکلی است که جامعه دچار آن شده است.

,

نگاه آقایان اصلاح نشود اتفاقات شورای اول تکرار می شود
وی در پاسخ به خبرنگاران ما که آیا این سهم خواهی های اصلاح طلبان به نتیجه می رسد، تاکید کرد: وقتی تقوا نباشد و سهم خواهی جایگزین آن شود، به طور یقین این اتفاق ها صورت می گیرد، نگاه آقایان اگر اصلاح نشود، اتفاقات شورای اول و مجلس ششم تکرار می شود.

, نگاه آقایان اصلاح نشود اتفاقات شورای اول تکرار می شود, نگاه آقایان اصلاح نشود اتفاقات شورای اول تکرار می شود,
,

منانی ادامه داد: آقایان باید به این باور برسند که رای مردم به نظام جمهوری اسلامی است و نظام جمهوری اسلام، نظامی با 80 میلیون شروند و صدها میلیون حامی جهانی است.

,

کارشناس مسائل سیاسی واگرایی هایی که در طیف های مختلف به وجود آمده را حاکی از همین منفعت طلبی ها، خودبرتربینی ها و نگاه محدود و ضعیف به منافع ملی دانست.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر این که آیا این صحبت آقایان که باید نظر تنها 24 میلیونی که به آن ها رای داده اند حاکم شود، نظر صحیحی است، گفت: نگاه 24 میلیونی یک نگاه حداقلی، غیرکارشناسی و غیرمسئولانه است؛ مسئولی که انتخاب می شود، مسئول 80 میلیون است و این ضعف نگاه را می رساند.

,

مشاوران باندی رئیس جمهور، باندی نیز مشاوره می دهند
منانی علت این ضعف در نگاه را ضعف در مشاوره های مشاوران دانست و خاطرنشان کرد: وقتی مشاوران باندی شدند، مشاوره باندی به مسئول می دهند و شاید نظر مسئول نیز این نباشد.

, مشاوران باندی رئیس جمهور، باندی نیز مشاوره می دهند, مشاوران باندی رئیس جمهور، باندی نیز مشاوره می دهند,
,

این کارشناس با بیان این که بر اساس همین نظر آقایان نماینده بیش از دوسوم جامعه نیستند، گفت: براین اساس آقایان حق ندارند از منافع این دوسوم جامعه و حق این دوسوم استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه مشاوران باید بهتر به مسئولان مشاوره بهتری بدهند، اظهار کرد: عوامل متعددی از جمله نبود فرصت، امکانات موجب شده تنها نزدیک به 40 میلیون بتوانند در انتخابات شرکت کرده و رای بدهند؛ نصف مردم یا به لحاظ امکانات سنی و یا به لحاظ فرصت و امکانات در این انتخابات شرکت نکردند.

,

منانی ادامه داد: امکانات یک روزه جوابگوی جمع کردن آرای مردم نبود؛ در مناطقی تعرفه نرسید و در مناطقی مردم حضور داشتند اما به دلیل محدودیت ها و گذشتن زمان، امکان رای دادن نبود.

,

تحلیلگر مسائل روز با بیان اینکه هرشخصی در هر پستی انتخاب می شود، باید نگاه کل نگر به کل جامعه داشته باشد، عنوان کرد: مشاوره غلط مشاوران موجب شده که برخی مسئولان خود را کم تر از آن چه هستند ببینند و گمان کنند تنها نماینده گروهی از مردم هستند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه