اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

مجلس در تایید کابینه دوازدهم لابی‌گری را کنار بگذارد/ رییس جمهور از حاشیه‌پراکنی‌ و خط کشی‌های سیاسی پرهیز کند

مجلس در تایید کابینه دوازدهم لابی‌گری را کنار بگذارد/ رییس جمهور از حاشیه‌پراکنی‌ و خط کشی‌های سیاسی پرهیز کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر آقای روحانی بخواهد از همین حالا با حرف‌ها، حاشیه پراکنی‌ها، صف کشی و خط کشی‌های بی مورد وارد شود، امید چندانی به موفقیت کابینه دولت دوازدهم نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با  شاخص، با اشاره به حواشی موجود در انتخاب کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: متاسفانه صحبت‌های اخیر رییس جمهور آب پاکی را روی دست همه دلسوزان و علاقه‌مندان به نظام ریخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: اینکه آقای روحانی خود را به عنوان رییس جمهور تمام ملت ایران نداند و اظهار کند که “من رییس جمهور ۲۴ میلیون نفر هستم” موجب می‌شود که از استعدادها و توانمندی‌های افراد مختلف استفاده نشود.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که رای مردم محفوظ است چگونه می‌خواهند بفهمند که چه کسی به این دولت رای داده یا چه کسی در مقابل آن بوده است؟!

,

وجه فرهنگی و امنیتی آقای روحانی تناقض دارد

,

ابطحی با بیان اینکه این اظهارات با وجه فرهنگی و امنیتی آقای روحانی تناقض دارد گفت: ما از آقای روحانی می‌خواهیم که در رویکرد خود تجدید نظر کند.

,

این نماینده مجلس ابراز کرد: با توجه به اینکه اقتصاد در حال حاضر اولین و مهمترین مشکل کشور است انتظار می‌رود تا آقای روحانی کابینه‌ای با تیم اقتصادی هماهنگ، معتقد به اقتصاد مقاومتی و کارآمد را انتخاب کند.

,

کابینه بی‌نشاط و بی‌حال مشکلات کشور را چند برابر خواهد کرد

,

وی بیان کرد: اگر این تیم اقتصادی به اقتصاد مقاومتی اعتقادی نداشته باشد و بخواهد نسخه‌های اقتصاد غربی و آنچه که در صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و مراکز اقتصادی غرب تعریف شده را پیاده کند، مسلما موفق نخواهد بود .

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه اقتصاد کشور به اقتصاددانان متدین، دلسوز، انقلابی، جوان و کارآمد نیاز دارد افزود: اگر تیم اقتصادی مانند دولت یازدهم ناهماهنگ باشد قطعا مشکلات را افزون خواهد کرد.

,

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سپردن کار به یک تیم بی‌نشاط و بی‌حال مشکلات کشور را چند برابر خواهد کرد گفت: امروز کسی باید در عرصه اقتصاد روی کار بیاید که ۲۴ ساعته برای رفع معضلات کشور تلاش نماید نه اینکه کار خود را فقط به وقت اداری معطوف کند.

,

ابطحی در ادامه گفت: تیم اقتصادی باید مدیریت جهادی داشته باشند تا بتوانند مشکلات اقتصادی، بیکاری روزافزون، تورم و مشکلات موسسات مالی و اعتباری را که متاسفانه انباشته شده است را حل کنند.

,

این نماینده مجلس عنوان کرد: مردم بر اساس مطالباتی که دارند به این دولت رای دادند لذا آقای روحانی باید در این مهلت ۴ ساله پاسخگوی خواسته‌ها، نارضایتی‌ها و گله‌مندی‌های اقشار مختلف باشد.

,

مجلس و دستگاه‌های نظارتی در روی کارآمدن افراد نالایق مسوول هستند

,

وی تصریح کرد: اگر آقای روحانی بخواهد از همین حالا با حرف‌ها، حاشیه پراکنی‌ها، صف کشی و خط کشی‌های بی مورد وارد شود، امید چندانی به موفقیت کابینه دولت دوازدهم نیست.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس و دستگاه‌های نظارتی در روی کارآمدن افراد نالایق برای سکانداری بخشی از دستگاه اجرایی کشور مسوول هستند.

,

ابطحی اضافه کرد: مجلس به جای لابی‌گری باید روی سوابق افراد کار کند و آن‌ها را به چالش بکشد چراکه قرار است یک سکان اجرایی کشور را به دست بگیرد لذا نباید در این مباحث با کسی تعارف کنیم.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزیری که در جلسات به خواب می‎‌رود نمی‌تواند مسوول بخشی از این دستگاه اجرایی باشد ابراز کرد: کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف به جای جناحی بازی‌ها، افراد را به چالش بکشند و توانمندی‌های آن‌ها را بسنجند.

,

وی در پایان گفت: هم مجلس و هم دستگاه‌های نظارتی در روی کار آمدن افراد ناکارآمد کوتاهی کرده‌اند و من معتقدم مشکل اصلی کشور در عدم نظارت و پیگیری است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه