اخبار داغ

واکنش دولت به تحریم های اخیر؛

همان کاری را می کنیم که دفعات قبل کردیم!

همان کاری را می کنیم که دفعات قبل کردیم!
کنگره آمریکا در شرایطی طرح مادر تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی ایران به تصویب رساند که به نظر نمی رسد واکنش مقامات دولت روحانی به نقض برجام از "فشار ایمیلی" فراتر رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت- گویند درویشی به دهی رسید. عدّه ای از بزرگان ده را دید که نشسته اند. پیش رفت و گفت:  چیزی به من بدهید، وگرنه به خدا قسم با این ده همان کاری را می کنم که با ده قبلی کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

آنها ترسیدند و هر چه خواسته بود به او دادند. بعد از او پرسیدند: با ده قبلی چه کردی؟

,

گفت: از آنها چیزی خواستم، ندادند، آمدم اینجا، شما هم اگر چیزی نمی دادید به ده دیگری می رفتم!

,

...

,

مواضع سالهای اخیر حسن روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای در قبال اعمال تحریم های ایالات متحده بویژه پس از برجام، شباهت زیادی به حکایت فوق دارد با این تفاوت که تهدیدات آن درویش بی نوا کارگر افتاد اما پاسخ های مقامات دولت یازدهم نه تنها عایدی خاصی برای کشور به همراه نداشت بلکه طرف های مقابل را در نقض آشکار برجام بسیار وقیح تر و گستاخ تر کرد.

,

از همان روز که عباس عراقچی برای خودنمایی سخن از پرتاب خودکار در جلسات مذاکره و فشار ایمیلی به طرف های غربی به میان آورد باید ته داستان هسته ای را می خواندیم. اعضای هیئت مذاکره کننده ایرانی هرچند در طول تصویب و تایید برجام به رغم انتقاد منتقدان، مدعی عدم وجود حفره در برجام می شدند و با برچسب زنی و ایجاد هیاهوی رسانه ای از مطرح شدن نقدهای فنی در جلوگیری می کردند اما با گذشت مدت کوتاهی از تصویب برجام، به وضوح مشخص شد دولت از ابتدا هیچ طرح روشنی برای پاسخ به طرف های غربی در اختیار نداشته و تمام این اظهارات صرفا با هدف تسریع روند تصویب برجام مطرح شده است.

,

هرچند آن روزها علی اکبر صالحی از امکان بازگشت پذیری 24 ساعته فرآیندهای مرتبط با صنعت هسته ای کشور سخن می گفت اما به نظر می رسد 24 سال هم که بگذرد اراده ای برای تحقق این موضوع وجود ندارد. مسئولان هسته ای و مقامات مذاکره کننده ایرانی اعلام کنند چه اتفاقی باید در خصوص نقض برجام رخ می داده که تاکنون رخ نداده است؟

,

این روزها نه تنها ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی که دستاوردهای برجام را تقریبا هیچ می داند بلکه شخص محمد جواد ظریف که اعتقاد زیادی به روح برجام به جز متن آن داشت نیز به نقض شدن متن و روح برجام اذعان دارند.

,

اینک که اصطلاحا مادر تحریم ها در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است و قرار است تحریم های بی سابقه ای علیه نهادهای مختلف اقتصادی کشورمان اعمال شود نیز اگر فکر کنیم حسن روحانی و مقامات ارشد هسته ای کشور قرار است واکنش خاص و قاطعی به این گونه تحریم ها بدهند ساده انگارانه است. علت این امر هم بسیار روشن است چراکه دولت روحانی از اساس رابطه چندانی با اعلام قاطعانه مواضع خود ندارد.

,

افکار عمومی انتظار دارد دلسوزان نظام و بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی فارغ از نگاه های حزبی و سیاسی و به منظور نمایش اقتدار و اعتبار مجلس با قاطعیت وارد عمل شده و اجازه ندهند عزت و عظمت ملت ایران، بازیچه بی ارادگی مسئولان دستگاه اجرایی کشور شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه