اخبار داغ

پایتخت‌نشینانی در حسرت زیارت پایتخت معنوی ایران؛

کاش اولین زیارتمان، آخرین زیارت نباشد

کاش اولین زیارتمان، آخرین زیارت نباشد
پایتخت‌نشینی که 65 سال حسرت زیارت پایتخت معنوی ایران را بر دل داشت نگاهش با گنبد طلای بارگاه منور امام رضا(ع) تلاقی کرده و آرزو می‌کند که ای کاش اولین زیارتمان، آخرین زیارت نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ دلم هوای حرم مطهر امام رضا(ع) را کرده، چشمم نیازمند دیدن گلدسته‌هایی است که روح را به پرواز در می‌آورد، گوشم مشتاق شنیدن نقاره‌ای است که نفیر لای لای مادر را برایم تداعی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

 

,

از جایی که من هستم تا بارگاه منور امام رضا(ع) راهی نیست، تنها کافی است خط واحد، مترو و یا تاکسی سوار شوم و یک ساعت بعد خود را مقابل گنبد طلا ببینم؛ اما درست 822 کیلومتر آن طرف تر از دیار نور، پایتختی قرار دارد که در دل خود مشتاقانی را جای می‌دهد که هرگز چشمشان به نور ساطع از گنبد طلا خیره نمانده است.

, .,

 

,

افرادی هستند که هیچ گاه صدای نقاره خانه را نشنیده‌اند، هیچ گاه از آب سقاخانه سیراب ننوشیده‌اند و تنها چشمشان به جعبه جادویی خیره می‌ماند که شاید خبر از یار دهد، خبر از آن مه عاشق کش غمخوار دهد.

, .,

 

,

بی خبر در خانه‌هاشان نشسته‌اند، بی خبر از آنکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده‌اند تا عاشقی را به وصال معشوق برسانند.

, .,

, ,

ساعت هشت نیمه شب است، زنگ تلفن خانه به صدا در می‌آید؛ گویی درست نمی‌شنود آخر می گویند قرار است در دهه کرامت به مشهد مقدس مشرف شوند در اعماق دل با خود می‌گوید کاش درست شنیده باشم، کاش حقیقت باشد و کاش طلبیده شویم.

,

 

,

علی باقری، مردی 65 ساله و پایتخت نشین است که تا به حال پایتخت معنوی ایران و حرم مطهر رضوی را از نزدیک زیارت نکرده بود؛ اما در ماه مبارک رمضان از خوان خداوند، لقمه زیارت را برداشته و آن را تمنا کرد و خداوند درست در دهه کرامت آنها را راهی دیار نور کرد.

,

 

,

او می‌گوید: زمانی که اطلاع دادند در دهه کرامت به مشهد مقدس مشرف می‌شویم غیر قابل وصف بود و حال خوب آن موقع را نمی‌توان با زبان بیان کرد، گوشی تلفن در دستم بود و اشک‌هایم جاری شد.

,

 

,

باقری که بغضی سنگین راه گلویش را بسته است مدام برای کسانی که زمینه تشرف 344 نفر زائر اولی را فراهم کرده‌اند دعای خیر کرده و ابراز می‌کند: در قطار وقتی به مشهد مقدس نزدیک شده بودیم به ما اطلاع دادند از پنجره می‌توانیم حرم را زیارت کنیم و آنجا اولین تلاقی نگاه ما با گنبد طلا بود.

,

 

,

او که با پسر 15 ساله و دختر 13 ساله‌اش اولین بار است حرم امام رضا(ع) را زیارت کرده، بیان می‌کند: لحظه‌ای که چشمم به بارگاه منور امام رضا(ع) افتاد ابتدا برای ظهور آقا امام زمان(عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب و خیرینی که بانی این سفر بودند، دعا کردم.

,

 

,

او که به دامان امام رضا(ع) متمسک شده تا این امام همام واسطه فیض الهی شود، اظهار می‌کند: امیدوارم توفیق شود تا این زیارت اول و آخرم نباشد؛ این جمله را که بیان می‌کند اشک بی امان می‌بارد و شانه‌های مردانه‌اش زیر بار آوار عشق می‌لرزد.

,

, ,

سید مصطفی طاهری، مدیرعامل خیریه بیت‌الزهرا(س) می‌گوید: در دهه کرامت امسال 344 نفر زائر اولی به مشهد مقدس مشرف شده‌اند و غالباً خانواده ایتام، ایتام بد سرپرست و بی سرپرست هستند که برای دریافت ارزاق و آذوقه در این خیریه عضو هستند.

,

 

,

او هزینه اعزام این تعداد را 170 میلیون تومان بیان کرده و ابراز می‌کند: خیریه بیت الزهرا(س)، مجموعه‌ای مردم نهاد است و هزینه تشرف به مشهد زائر اولی‌ها از صندوق صدقاتی که با کمک خیرین پر شده، تأمین می‌شود این در حالی است که تاکنون چهار سال متوالی برای تشرف زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس اقدام کرده‌ایم.

,

 

,

علیرضا هژبری، میزبان زائر اولی‌هایی است که از تهران به مشهد مقدس اعزام شده‌؛ او می‌گوید: از اینکه میزبانی زائران امام رضا(ع) را بر عهده دارم احساس غرور می‌کنم؛ هنگام ورود زائران به مشهد مقدس بهترین سکو انتخاب و مراسم استقبال در آنجا انجام شد، همچنین برای استقبال از زوار پرده نویسی نیز صورت گرفته بود.

,

 

,

او از لحظه زیارت از راه دور زائران می‌گوید: زائران همه برای زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) لحظه شماری می‌کردند، با اتوبوس به سمت محل اسکان در حرکت بودند که چشمشان به گنبد طلا افتاد، از روی عشق و هیجان همه با صدای بلند در حالی که بغضشان می‌ترکید صلوات خاصه را قرائت کردند و چشم انتظار پایان درد فراق بودند.

,

, ,

هژبری که دلهای شکسته زیارت اولی‌ها را بسیار با ارزش می‌داند، ابراز می‌کند: همواره به زائران التماس دعا می گویم و از زائران ضامن آهو خواستم تا برایم دعا کنند، بلکه توفیق خدمت بیشتر در سالهای آینده نیز روزیم شود.

,

 

,

گزارش از سعیده حیه‌در

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه