اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

دولتمردان درباره اقتصاد مقاومتی سمبولیک و شعاری برخورد نکنند

دولتمردان درباره اقتصاد مقاومتی سمبولیک و شعاری برخورد نکنند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمن با دلخوشی به تحریم ها با گسترده تر و سخت تر کردن آن ها به دنبال تحت تأثیر قرار دادن مردم است تا آن ها از نظام و پشتیبانی از مسئولان نظام خسته بشوند و در واقع با این هدف دارند بر طبل می کوبند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر علی اصغر حبیبیان در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: یک قاعده کلی در مسائل امنیتی وجود دارد که بر اساس آن هر کشور قدرتمندی که بخواهد کشور و جامعه دیگری را تابع خود کند ابتدا تحریم ها را مطرح و اجرا می کنند و برای این کار از عواملی که در آن کشور به عنوان اپوزیسیون، ستون پنجم و نفوذی هستند استفاده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی با اشاره به سخن "رکس تیلرسون" مبنی بر دگرگونی در نظام جمهوری اسلامی افزود: همانطوری که وزیر خارجه ترامپ گفته بود ما به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی هستیم و در این رابطه به دوستانی که در ایران داریم کمک خواهیم کرد که به هدف برسند بنابراین در قدم اول بحث تحریم و تغییر ساختار و نهایتأ در درازمدت به دنبال هدف خود یعنی براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند که ابتدا در ابعاد اقتصادی با گراهایی که در داخل به آن ها داده می شود از تحریم استفاده می کنند.

,

عوامل فتنه 88 خواستار تحریم های گسترده در ایران بودند

, عوامل فتنه 88 خواستار تحریم های گسترده در ایران بودند ,

تحلیل گر سیاسی افزود: عواملی که در زمان ایجاد فتنه 88 به انگلستان پناه بردند و اکنون نیز در زندان هستند خواستار تحریم های گسترده در ایران بودند تا کمر جمهوری اسلامی را خم کنند بنابراین به نوع تحریم ها دل خوش کرده بودند.

,

وی معتقد بود: نتیجه تحریم ها ظالمانه، غیر انسانی و غیرحقوقی است اما باید با تحریم ها مقابله و با منطق جلوی آن ها را گرفت.

,

حبیبیان اضافه کرد: برجام هسته ای قدمی دوباره برای اثبات پیش بینی مقام معظم رهبری در خصوص مواجه شدن با کارشکنی، عهد شکنی و لگد پرانی آمریکایی ها هم در داخل کشور و هم بر جهانیان بود.

,

وی گفت: دشمن با دلخوشی به تحریم ها با گسترده تر ، منسجم تر و سخت تر کردن آن ها به دنبال تحت تأثیر قرار دادن مردم است تا آن ها از نظام و پشتیبانی از مسئولان نظام خسته بشوند و در واقع با این هدف دارند بر طبل می کوبند.

,

عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی بیان داشت: همانطور که مدیریت جهادی و انقلابی را در 8 سال دفاع مقدس آن هم با آن تنگنه ها، تحریم و غربت محضی که داشتیم و پشتیبانی 46 کشور از صدام ، توانستیم در ابعاد نظامی و امنیتی به خوبی بدرخشیم آیا در مدیریت اقتصادی با روحیه جهادی و انقلابی نمی توانیم؟

,

دولتمردان در بحث اقتصاد مقاومتی به صورت سمبولیک و شعاری برخورد نکنند

, دولتمردان در بحث اقتصاد مقاومتی به صورت سمبولیک و شعاری برخورد نکنند,

وی سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در اقتصاد مقاومتی، نگاه به درون، استعدادها  و داشته هایی که داریم باشد و به آن طرف آب نگاه نکنید زیرا خودمان قابلیت های فراوانی داریم را یادآور شد و افزود: وقتی که به این صحبت رهبر انقلاب بپردازیم  به راحتی می توانیم تحریم ها را دور بزنیم و دشمن را نسبت به حرکت و امیدی که دارند مایوس کنیم.

,

حبیبیان تأکید داشت: دولتمردان باید در بحث اقتصاد مقاومتی به صورت سمبولیک و شعاری برخورد نکنند بلکه در این راه برخورد جدی داشته باشند.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری ده شاخص در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بیان کردند که امسال  به دو مورد " تولید و اشتغال" بیشتر اهمیت داده شد بنابراین وقتی که این اقدامات صورت بگیرد دشمن باز هم نسبت به ترفندهای خود بر علیه ایران شکست می خورد، همچنان که ملت ایران تجربه این کار را در گذشته دارند اما باید نسبت به آن با تعهد و تکلیف گرایی هر چه بیشتر برخورد کنیم ، رهبر انقلاب در جایی دیگر فرمودند هرگاه ما روحیه و انگیزه جهادی و انقلابی را داشتیم همیشه پیش رفتیم و زمانی که از این روحیه دست برداشتیم دچار پس رفت شدیم.

,

تاریخ انقضای روش های بیهوده آمریکا گذشته است

, تاریخ انقضای روش های بیهوده آمریکا گذشته است,

این استاد دانشگاه در خصوص پاسخ ملت ایران به تحریم های آمریکا خطاب به دولت آمریکا گفت: ملت ایران را از تحریم ها نترسانید ، 40سال به این روش عمل کرده اید و به نتیجه ای نرسیدید، بنابراین پیشنهاد می کنیم از این روش های بیهوده دست بردارید زیرا این روند منطقی نیست.

,

وی ادامه داد: ملت ایران ، ملتی حق طلب، منطقی، عدالت خواه و صلح طلب هستند بنابراین با این ملت باید با ادبیات حق طلبی و صلح برخورد کنید و دست از برخوردهای جاهلیت خود بردارید که تاریخ انقاضای روش های شما گذشته است.

,

حبیبیان در پایان گفتگو با اشاره به برخورد متقابل تصمیمات نمایندگان مجلس نسبت به بدعهدی آمریکا در مجلس گفت: آئین اسلام بر این است که اگر یکی از طرفین عهدی را شکست زیر بار ظلم نروید و باید مقابله به مثل نشان داد، در آیه ای از سوره مبارکه بقره آمده است وقتی نسبت به شما تعدی کردند شما هم به مثل آن تعدی کنید اما زیاده روی نکنید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه