اخبار داغ

گزارشی از بی آبی اهالی روستای ارباب؛

قطعی آب روستاهای ارباب زابل ۱۷ ساعته شد/ فریاد العطش ۲۰۰ خانوار در منطقه

قطعی آب روستاهای ارباب زابل ۱۷ ساعته شد/ فریاد العطش ۲۰۰ خانوار در منطقه
با توجه به قرار گرفتن در فصل گرم تابستان هوای زابل به شدت گرم شده به طوری که نیاز به آب در آن بسیار احساس می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری اوشیدا: شغل بسیاری از روستاییان زابل همچنان کشاورزی و دامداری آن هم به شیوه سنتی است و این امر سبب افزایش میزان مصرف آب در آن ها می شود بنابراین، این مایع حیاتی در آنجا بیش از سایر نقاط ارزشمند است.

پاکیزگی و طهارت در هر منطقه تنها با آب امکان پذیر است بنابراین نبود آب در هر جا حتی برای یک ساعت آلودگی های بسیاری را با خود به همراه دارد و این مسئله سبب افزایش احتمال بیماری به ویژه بیماری های گوارشی می شود.

شب گذشته تعدادی از اهالی روستای ارباب زابل با تماس با پایگاه خبری اوشیدا از قطعی ۱۷ ساعته آب روستاهای زابل خبر دادند و خواستار پیگیری این موضوع از طریق پایگاه خبری اوشیدا شدند.

مردم آواره کوچه ها شده اند

یکی از اهالی روستای ارباب عنوان کرد: نیمه های یک شب گرم تابستان، حدود ۱۷ ساعت از قطع آب شرب روستا می گذرد ازکار افتادن کولرهای آبی ونبود قطره ای آب ،مردم روستای ارباب زابل را میهمان کوچه ها کرده است.

موسی به خبرنگار اوشیدا گفت: تشنگی علاوه بر انسان ها، دام های منطقه را هم از پای انداخته چرا که به دلیل نبود آب در این گرمای طاقت فرسا از دادن آب به دام ها معذور بوده ایم.

وی تصریح کرد: مردم زابل و به ویژه روستاها از کولر آبی برای ایجاد سرما استفاده می کنند بنابراین نبود آب یعنی گرفتار شدن در گرمای طاقت فرسای زابل و این موضوع به شدت مردم را آزار می دهد.

موسی بیان کرد: پیمانکار طرح انتقال آب به مزارع که باعث شکستگی لوله آب شده هم اکنون راحت و آسوده کنار خانواده اش خوابیده همچنین آب و فاضلاب روستایی نیز تنها به فکر گرفتن خسارت از پیمانکارمی باشد و آنچه در این بین مهم نیست وضعیت بیش از ۲۰۰ خانوار روستاهای ارباب، آقاجان و کربلایی افغان است که ۱۷ ساعت را بدون آب می گذرانند.

در این بین حاج حسینی بخشدار مرکزی زابل به خبرنگار اوشیدا گفت: شکستگی لوله سبب قطع آب منطقه شده است که هم اکنون در حال رفع آن هستند و همکاران آب و فاضلاب روستایی به زودی آب را وصل خواهند کرد.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
, مردم آواره کوچه ها شده اند, مردم آواره کوچه ها شده اند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه