اخبار داغ

فاصله‌اندازی بین دولت و ارکان نظام برای چه کسانی منفعت دارد؟

حاشیه‌ سازی برای دولت تدبیر توسط مدیرکل سیاسی استانداری گیلان

حاشیه‌ سازی برای دولت تدبیر توسط مدیرکل سیاسی استانداری گیلان
مدیر کل سیاسی استانداری گیلان با تفرقه‌افکنی و فاصله‌اندازی بین دولت با سپاه، شورای نگهبان و دیگر ارکان‌های نظام چه نفعی می‌برد و زیر علم کدام جریان سیاسی یا غیرسیاسی رفته است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان چند روز قبل (دوم مردادماه) با فرماندهان ارشد سپاه دیدار داشت و در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های نیروهای مخلص سپاه، حمایت کامل دولت دوازدهم را از خدمات آن اعلام نمود؛ که این دیدار بازتاب گسترده و مثبتی در رسانه‌های کشور پیدا کرد و اهالی رسانه فارغ از هر جریانی این دیدار را همبستگی و همگرایی در جهت حفظ منافع ملی و تکاپو برای رونق اقتصادی ارزیابی نمودند (سند).

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی, سند,


با همه‌ی این تفاسیر جریانی در بدنه‌ی دولت که نزدیکی سپاه و دولت را بر خلاف منافع خویش می‌داند، در چند روز اخیر شروع به سخن‌پراکنی در جهت اختلاف‌افکنی بین این دو را دنبال کرده و در همین راستا علی اکبر پوراوزان مدیرکل سیاسی استانداری گیلان که با توجه به مسئولیت دولتی که در استان دارد به طبع می‌بایست با توجه به سخنان صریح رئیس جمهور و جریان رسانه‌ای دولت، در جهت همبستگی ملی و همگرایی و نزدیکی قوا و نیروهای کشور تلاش کند، با گذشت تنها سه روز از این دیدار مهم طی سخنانی بعنوان نماینده دولت به ارکان مهم کشور از جمله شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمله کرد و اتهاماتی را به آنها نسبت داد.
پوراوزان که در دولت محمود احمدی‌نژاد بعنوان فرماندار در خدمت دولت بود، طی سخنانی در نشست هم اندیشی اصلاح طلبان شهرستان ماسال، با مرور اتفاقات روز انتخابات دلیل رأی ندادن ۵-۶ میلیون نفر از مردم را پس از اتمام وقت قانونی رأی‌گیری، نگران بودن مجریان برگزار کننده انتخابات (دولت) از بازی در آوردن شورای نگهبان و خدشه‌دار کردن انتخابات توسط این شورا دانست. این در حالیست که قانون انتخابات در این زمینه روشن بوده و به صراحت زمان رأی‌گیری را تنها در روز انتخابات معین نموده و پس از ساعت ۲۴، عملاً انتخابات وارد روز بعد شده و امکان رأی دادن وجود ندارد و این نصّ صریح قانون است و به شورای نگهبان ارتباطی ندارد.

, ,
,
,

وی در ادامه نیز طی اظهاراتی سپاه را به مداخله در امور اقتصادی و رقابت با مردم متهم نموده که این امر نیز بارها توسط شخص رئیس جمهور و معاونان وی تکذیب شده است که در ادامه تنها به گوشه ای از آنها اشاره خواهیم کرد:
رئیس جمهور در جمع فرماندهان سپاه تأکید می‌کند: من شایعاتی را که دربارۀ سپاه مطرح می‌شود اصلاً قبول ندارم که می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار بدهند، سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست، سپاه پیمانکاری همانند پیمانکارهای معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های بسیار مهمی را که بخش خصوصی قادر به انجام آن نیست، انجام دهد. سپاه توان نیروی انسانی، تجهیزات و برنامه‌ریزی دارد. من قبلاً هم با فرماندۀ محترم سپاه در این زمینه صحبت کرده‌ام. سپاه باید بیاید در چند پروژۀ بزرگ ملی بار را بر دوش بگیرد و افتخار آن هم برای خودش است، کما اینکه در این مدت سی و پنج سال همیشه افتخارات بزرگ داشته است. (ویدئو)
و یا محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به ایفای نقش قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران در عرصه سازندگی کشور، به صراحت می‌گوید: کسانی که ندانند و یا مغرض باشند و تصور کنند پتانسیل بزرگ قرارگاه که بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه کشور قرار گرفت رقیب بخش خصوصی است، یا ناآگاهند یا مغرض و می‌خواهند تحریک کنند (ویدئو ). بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است. (سند)

,
, ویدئو,
, ویدئو , سند,

 وقتی سخنان جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ۲۲ آذر ماه سال گذشته در جمع مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که قرارگاه سازندگی سپاه را یکی از نقاط امید و قابل اتکاء برای سازندگی کشور دانست و گفت: قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء باید متولی اجرای چند کار بزرگ و ماندگار در تاریخ کشور شود (سند) و نیز پاسخ او به سوال یک کارشناس سیاسی (صادق زیباکلام) در رقابت های انتخاباتی که عنوان می کند تمام پروژه های در دست سپاه از سوی دولت برای اجرا به او واگذار شده است (ویدئو)، را در کنار سخنان دیگری از رئیس جمهور و معاونان و وزرای دولت در این زمینه می‌گذاریم خط مشی دولت مشخص می‌شود که هیچ سنخیتی با سخنان اخیر مدیرکل سیاسی استانداری گیلان ندارد و دقیقاً مشخص نیست که پوراوزان با تفرقه‌افکنی و فاصله‌اندازی بین دولت با سپاه، شورای نگهبان و دیگر ارکان‌های نظام چه نفعی می‌برد و زیر علم کدام جریان سیاسی یا غیرسیاسی رفته است؟ و وی که نشان داده که تا کنون هیچگونه ثباتی در خط و خطوط سیاسی نداشته و با هر دولتی رنگ عوض می‌کند، در این فضای همبستگی و همگرایی ملی چرا برخلاف مصالح کشور با چنین سخنان و اتهاماتی آب به آسیاب دشمنان نظام می‌ریزد؟

, سند, ویدئو,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه